geen signaal meer bij invoeren windows cd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-07 13:07
beste tweakers,

ik ben bezig met het installeren van een pc die ik opgebouwd heb uit onderdelen die ik nog had. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan: de pc boot en ik kan in de bios komen. bij doorstarten geeft hij aan: no boot insert boot device. Nu heb ik een windows 7 cd en wanneer ik deze cd erin doe, direct nadat de lade sluit geeft de monitor aan no signal terwijl de pc aan staat. Als ik de pc opstart met de cd erin geeft hij van het begin af aan geen beeld maar zodra de cd eruit is is er weer beeld. Het lukt mij dus niet om windows te installeren.
Wat heb ik al geprobeerd?
  • andere dvd speler
  • andere windows cd
  • andere sata en ide poort
  • bios reset
  • bios update
geen van alle mocht baten. Wie kan mij helpen?

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:54
Even volledige specs aub posten..
Alles goed aangesloten trouwens? Check het even voor de zekerheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srvdp
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-08-2023
Je kan ook overwegen om Windows 7 via een USB stick te installeren. Meer info hier: https://tweakers.net/nieu...sb-stick-installeren.html

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
@J.Thermaltaker
asus p5gpl-vm intel e8400 en 4 gb geheugen. Nieuwe wd blue 1tb harddisk.
Alles is goed aangesloten het is echt precies wanneer de lade dicht gaat dan gooit hij het signaal uit.

@Srvdploeg geprobeerd maar deze pc kan blijkbaar niet booten vanaf usb.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-07 20:42
Proberen Via USB en dan via F12 (Boot Menu) even USB-HDD Selecteren.

Is mij namelijk 10 minuten geleden ook overkomen, maar na het selecteren in Boot Menu ging hij na een paar seconde door.

Gr Justin

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
@justinoFTW is dus al geprobeerd via boot menu maar enige mogelijkheden waren de floppy, de sata schijf en de dvd speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

homemix25 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:53:
@J.Thermaltaker
asus p5gpl-vm intel e8400 en 4 gb geheugen. Nieuwe wd blue 1tb harddisk.
Alles is goed aangesloten het is echt precies wanneer de lade dicht gaat dan gooit hij het signaal uit.

@Srvdploeg geprobeerd maar deze pc kan blijkbaar niet booten vanaf usb.
Ik geloof er weinig van dat dit systeem niet kan booten van USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
@hannibal de usb werd niet aangegeven in het boot menu terwijl er toch meerdere malen mee geinstalleerd is(dezelfde usb boot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Heb je op dat moment er wel een bootable USB device aan hangen? Veel moederborden geven geen opties weer die op dat moment niet beschikbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
@habb1bal ja had er op dat moment de usb stick inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
bij het geven van: no boot device insert boot device.. doe ik de dvd speler open en windows dvd erin. Zodra hij sluit en opspint springt het scherm op zwart en geeft de monitor aan no signal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 19:43

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Probeer eens een ubuntu cd oid en kijk of het probleem blijft.

Heb het idee dat het anders aan je videoadapter ligt (ook vanwege het no signal)
W7 wil natuurlijk een grafisch iets gaan opstarten om te installeren.

In het verleden ook wel eens zoiets meegemaakt dat in DOS alles werkte maar zodra het grafisch werd de PC bevroor. Volgens mij ging het toen om een onboard videoadapter dus was het ook einde PC (geen garantie)

Of je moet een andere videokaart proberen

[ Voor 60% gewijzigd door Frostbite op 19-03-2013 16:11 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
die heb ik nu even niet bij de hand maar dan moet ik het systeem even meenemen naar me werk om het te proberen.

edit: op werk nog een andere bios update erover heen gedraaid en lukt nu wel om usb stick te booten maar ook nu gaat hij bij het laden van windows via de multiboot van de usb op no signal. Ga het nu met ubuntu proberen maar ziet er naar uit dat hij met geen mogelijkheid iets wil laden.

edit 2: geheugen vervangen en nu kwam hij wel iets verder maar nog niet zoals het moet. Nu maar even verder knutselen

edit 3: systeem kwam uiteindelijk bij het installeren van windows maar tot tweemaal toe gaf hij tijdens het uitpakken van windows( 88% en 1%) plotseling een volledig blauw scherm(geen bsod) en verder niks. harde schijf, geheugen voeding alles is nieuw. Begin te denken dat de controller in het moederbord defect is?

[ Voor 92% gewijzigd door homemix25 op 19-03-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115433

kortsluiting ergens in de kast ?
Pagina: 1