Op mijn werk mag ik binnenkort een nieuwe pc aanvragen. Nu zit ik alleen wat te worstelen met de specs...
uitgave wordt denk ik tegen de 2000 euro, zonder monitor etc..
het is een bedrijf dus ze willen Dell of HP workstations bestellen (Xeon dus).
Nu de vraag, waar moet ik op focussen voor Ansys.
Super snelle Xeon? of juist 64gb werkgeheugen? (rekenwerk is hele vrachtwagen chassis en dat soort dingen).
toch kijken of voor dat geld een tesla GPU te regelen is?
op dit moment hebben we nog de standaard ansys licentie (max 2 threads)! wellicht dat dat aangepast kan worden, ligt er aan wat het kost en wat voor tijdswinst het oplevert.
Zat te denken aan een 3,4-3,6ghz xeon, 16gb ram, 256gb ssd + 1tb 7200rpm, quadro 2000
zijn er dingen hierin die ik juist nog wel een flinke upgrade moet geven? meer ram? andere gpu? andere cpu?
alle tips zijn welkom, kom er zelf niet echt achter wat nou de bottleneck is op mijn huidige setup namelijk.
Ram loopt niet helemaal vol maar HDD is wel als een idioot bezig (lijkt op swapping)...
hopelijk weten jullie er wat vanaf
uitgave wordt denk ik tegen de 2000 euro, zonder monitor etc..
het is een bedrijf dus ze willen Dell of HP workstations bestellen (Xeon dus).
Nu de vraag, waar moet ik op focussen voor Ansys.
Super snelle Xeon? of juist 64gb werkgeheugen? (rekenwerk is hele vrachtwagen chassis en dat soort dingen).
toch kijken of voor dat geld een tesla GPU te regelen is?
op dit moment hebben we nog de standaard ansys licentie (max 2 threads)! wellicht dat dat aangepast kan worden, ligt er aan wat het kost en wat voor tijdswinst het oplevert.
Zat te denken aan een 3,4-3,6ghz xeon, 16gb ram, 256gb ssd + 1tb 7200rpm, quadro 2000
zijn er dingen hierin die ik juist nog wel een flinke upgrade moet geven? meer ram? andere gpu? andere cpu?
alle tips zijn welkom, kom er zelf niet echt achter wat nou de bottleneck is op mijn huidige setup namelijk.
Ram loopt niet helemaal vol maar HDD is wel als een idioot bezig (lijkt op swapping)...
hopelijk weten jullie er wat vanaf