Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geschikte clouddienst

Pagina: 1
Acties:

• tommygun_24
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-01 09:19
Voor mijn vader ben ik gevraagd om een geschikte cloudoplossing voor zijn archief te vinden. Hij heeft een archief van zo'n 100 GB aan pdf en officedocumenten. Nu wil hij deze on the go kunnen bereiken (op een tablet, waarschijnlijk een iPad), een clouddienst zou daarbij een uitkomst zijn. Nu heb ik een aantal eisen aan die dienst, wellicht dat jullie mij kunnen helpen. Het lijkt alsof er geen dienst is die aan al mijn eisen voldoet, maar het kan ook zijn dat ik iets over het hoofd zie.

- Vanzelfsprekend: een Clouddienst die +100 Gb in de cloud kan hebben staan, automatische synchronisatie vanaf PC
- De dienst moet een goede iPad-app hebben.
- Complete mappen moeten vanaf de PC naar de tablet gesynchroniseerd kunnen worden, en daarbij ook offline beschikbaar zijn.

Nu biedt Sugarsync deze mogelijkheid (met tevens als voordeel dat je niet één standaard cloudmap hebt, maar je bestaande mappenstructuur kunt synchroniseren), maar daar is het zo dat een nieuw document dat je aanmaakt of wijzigt op je PC, niet automatisch offline gesynchroniseerd wordt op je tablet.
Je moet dan om de zoveel tijd handmatig al je offline bestanden 'updaten', waarbij hij ze opnieuw van de cloudserver haalt (en gewijzigde documenten bijwerkt).

Ik ben op zoek naar een dienst waarbij dat automatisch gebeurt. Stel: 's ochtends worden op kantoor vijf nieuwe documenten aangemaakt op de PC. Deze nieuwe documenten worden vanaf de PC naar de cloud geüpload. De iPad moet dan automatisch deze nieuwe documenten downloaden en offline beschikbaar maken, en ook aangebrachte wijzigingen in bestaande documenten op de PC moeten gesynchroniseerd worden met de offline bestanden op de iPad. Long story short: een functie zoals Dropbox die op een PC heeft (alle documenten offline beschikbaar, automatische synchronisatie), maar dan op de iPad.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is. Bestaat er een dienst die aan mijn eisen voldoet? Welke?

• srvdp
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik denk dat Google Drive met een betaalde opslag service het dichtst bij de wensen van jouw vader komt. Drive heeft een uitstekende PC, Android, iPad applicatie en webclient en is volgens de volgende prijzen in capaciteit op te waarderen: https://support.google.co...r.py?hl=en&answer=2375123

PSN

• tommygun_24
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-01 09:19
Dank voor je snelle reactie. Drive heeft een goedwerkende app, maar één tekortkoming waar ik nu juist een oplossing voor probeer te vinden. Drive kan op de iPad alleen losse bestanden offline opslaan, en wil wil juist complette mappen met alle onderliggende bestanden offline kunnen hebben (in de bestaande mappenstructuur), omdat ik simpelweg niet vele duizenden bestanden los offline beschikbaar kan maken

• srvdp
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-08-2023
Dat is helaas wel een restrictie waar de meeste cloud diensten tegen aan lopen. Ik heb naar eigen ervaring nog geen cloud service gezien die het mogelijk maakt om alle mappen structuren offline te beheren.

Wel andersom dat je op de PC bestanden huisvest in een map die gesynchroniseerd is met de Cloud. Helaas, Ik kan je bij deze niet verder helpen.

Succes met je zoektocht naar een toepasselijke oplossing!

PSN

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Waarom moet de tablet met de wolk praten en niet gewoon met de pc elke morgen? De pc kan dan alsnog een backup in een wolk hebben als je dat graag wilt.