Intranet voor LAN party Hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-04-2015

Drunk3nD3m0n

<|:-) I'm a Wizard !

Topicstarter
Beste tweakers .

ik ben momenteel bezig met het opzetten van een Intranet server voor te gebruiken op de jaarlijkse LAN van mijn school .

deze wordt jaarlijks gebruikt en ik heb nu ongelofelijk veel problemen voor mezelf toe te voegen aan de admins
ik gebruik momenteel ALP ( autonomous lan party ) voor dit allemaal te doen
ik vind nergens geen info om mezelf toe te voegen onder de admins
ik kan momenteel inloggen met de super-admin
maar ik kan dit niet blijven doen want op de lan zelf gaan we allemaal tegelijk inloggen en mijn account moet appart admin zijn zodat ik het intranet tijdens de lan in orde kan houden

ik denk dat ik mezelf admin kan maken via de PHP files maar zit hier al een week in te zoeken en ik kom er maar niet aan uit

Is er iemand die al ervaring heeft met ALP ?

alvast bedankt

( als ik op het verkeerde forum post sorry wist niet echt waar ik deze vraag moest plaatsen aangezien het om een LAN-party gaat dacht ik dat het hier moest sorry als ik verkeerd zit )

Beep Boop son ... Beep Boop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:42
Wat is net het punt van die ALP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:40
Even snel gekeken op de website, ALP maakt gebruik van php + MySQL dus de gebruikers staan zeer waarschijnlijk in de MySQL database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n

Drunk3nD3m0n

Topicstarter
oke hoe kan ik aan deze MySQL database en hoe zou ik deze kunnen aanpassen ?
heb hier weinig tot geen verstand van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:01

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wat is het nut van intranet in deze? Ik stel de vraag om dat ik wil weten wat voor toegevoegde waarde dit heeft tov bij gewoon een workgroup, standaard netwerk of zelfs Hamachi te gebruiken :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n

Drunk3nD3m0n

Topicstarter
op dit intranet wordt alles geplaatst uuren en resultaten van compo's
seatmapping
bestellingen voor pizza's enz
maar dit is een verplicht werk dat moet gedaan worden dus kan niks anders gebruiken hamachi zou zelf niet lukken het zijn een 100 tal users

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:28:
oke hoe kan ik aan deze MySQL database en hoe zou ik deze kunnen aanpassen ?
heb hier weinig tot geen verstand van
hehe je moet minimaal de juiste rechten hebben op de database, als je die in de applicatie al niet hebt vraag ik me af of je die op de db wel hebt :)

Maar het is niet onmogelijk om de php files door te speuren ? zoek eens naar een config achtig iets met een ww erin
om de db te benaderen pak ik het liefsts toad

en anders installeer je toch een nieuwe/andere installatie ?

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 20-03-2013 13:34 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n

Drunk3nD3m0n

Topicstarter
ik heb de volledige administratie over deze server via de account van de vorige admin
maar nu moet ik dat overzetten naar mezelf en ik mag niet zijn username of paswoord veranderen want deze moet hij behouden ( en ook de mede admin status )

een nieuwe install ga ik ook niet doen want dan ben ik al de instellingen van het intranet al kwijt en de userdatabase deze server wordt jaarlijks gebruikt maar ik vind nergens geen documentatie over hoe de admins aan te passen ( dit is een soort van eindwerk )

[ Voor 35% gewijzigd door Drunk3nD3m0n op 20-03-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Eindwerk met een stuk software die er abandon uitziet :/ lastig

Maar goed een huiswerkvraag dus ........

Dan rest de vraag wat zie je dan wel ? en wat snap je er niet aan ? dan helpen we je mischien wel op pad als we er kaas van kunnen maken.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n

Drunk3nD3m0n

Topicstarter
ik heb de MYsql gevonden maar kom hier niet aan uit ik zal anders wat screens posten

oke de screens zullen wat moeilijk gaan vandaag dat zal voor een andere keer zijn
zijn er anders wat basis dingen die ik nog kan weten over MYsql

[ Voor 47% gewijzigd door Drunk3nD3m0n op 21-03-2013 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja zat e.g. http://www.mysqltutorial.org/

Maar ik ben bang dat je dat niet gaat helpen. Afhankelijk van de complexiteit van de database moet je ook nog interperteren hoe de applicatie er mee omgaat. Mijn gevoel is dat je daar nog niet aan toe bent want je weet nog geeneens hoe de applicatie werkt. ik vermoed dat je dan meer stuk maakt dan goedmaakt.

Focus je eerst meer eens op de gui

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Ga vooral zelf ook opzoek naar informatie, veel vragen die je stelt zijn puur opzoekwerk.
Van tweakers wordt wel enige inzet verwacht en die ik mis ik in dit topic.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n

Drunk3nD3m0n

Topicstarter
oke sorry maar had het een beetje druk gisteren heb eens zitten bladeren door die duizenden PHP files en begin er eindelijk wat inzicht op te krijgen ben nu vollop bezig met de schedule aan te passen
dus alles loopt al een stuk vlotter

het enige probleem dat ik blijf hebben is dat ik nog geen persoonlijke admin account heb en deze optie echt nergens kan vinden
ik zal wat dingen sturen die ik heb gevonden weet niet of jullie hier veel met zullen zijn
als het voor jullie nuttig is kan ik zelf de inhoud van de PHP files hierin kopiëren
het gaat wel een grote hoop tekst zijn

dit zijn PHP files die rondom de admin/staff page draaien

Admin_staff.php
Chng_staff.php
staff.php

mijn user ID : 76

als ik ergens anders ook eens moet kijken laat me gerust weten alvast bedankt en nogmaals sorry :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Drunk3nD3m0n schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:54:
oke sorry maar had het een beetje druk gisteren heb eens zitten bladeren door die duizenden PHP files en begin er eindelijk wat inzicht op te krijgen ben nu vollop bezig met de schedule aan te passen
dus alles loopt al een stuk vlotter

het enige probleem dat ik blijf hebben is dat ik nog geen persoonlijke admin account heb en deze optie echt nergens kan vinden
ik zal wat dingen sturen die ik heb gevonden weet niet of jullie hier veel met zullen zijn
als het voor jullie nuttig is kan ik zelf de inhoud van de PHP files hierin kopiëren
het gaat wel een grote hoop tekst zijn

dit zijn PHP files die rondom de admin/staff page draaien

Admin_staff.php
Chng_staff.php
staff.php

mijn user ID : 76

als ik ergens anders ook eens moet kijken laat me gerust weten alvast bedankt en nogmaals sorry :$
Waarschijnlijk heb je een domein met een php admin o.i.d.? Of een Xampp/Lampp installatie.
Ga naar je phpmyadmin, log daar in met de gegevens van de database (zie config.inc.php o.i.d.). Vervolgens kan je daar naar een tabel users en nummer 76 een upgrade geven qua admin status. Vaak een cijfer, naam, aanvinkhokje whatever. Of geef eens weer wat er in die tabel staat met een screenshot.
Verder is er vast wel een simpele developer te vinden op je school, vraag die ook eens om er een blik op te werpen.

Daarnaast heb je die andere dude die admin is, vraag hem eens of die je admin kan maken.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n

Drunk3nD3m0n

Topicstarter
Ik heb een paar van de dingen gevonden die je hebt gevraagd denk ik :p

ik wer inderdaad met een XAMPP dit stond er allemaal al op geïnstaleerd dus wist niet echt wat hiermee te doen
en op school jammer genoeg geen developers :(

ik edit deze posts wel met de screenshots als ik ergens moet op doorklikken edit ik hem wel hier ook zodat ik deze pagina niet overload met screenshots

Afbeeldingslocatie: http://oi47.tinypic.com/11schht.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Drunk3nD3m0n op 22-03-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Drunk3nD3m0n schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:09:
Ik heb een paar van de dingen gevonden die je hebt gevraagd denk ik :p

ik wer inderdaad met een XAMPP dit stond er allemaal al op geïnstaleerd dus wist niet echt wat hiermee te doen
en op school jammer genoeg geen developers :(

ik edit deze posts wel met de screenshots als ik ergens moet op doorklikken edit ik hem wel hier ook zodat ik deze pagina niet overload met screenshots

[afbeelding]
Kijk eens of je logingegevens voor de database kan vinden in config.inc.php (openen met kladblok).
Vervolgens met die gegevens proberen in de loggen op http://ipadres/phpMyAdmin/

Wacht ik zie net dat dit dus niet de goede phpmyadmin is waarschijnlijk. Kan je niet eens kijken in de map van je applicatie opzich?

[ Voor 8% gewijzigd door Kecin op 22-03-2013 10:56 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n

Drunk3nD3m0n

Topicstarter
Ik ben momenteel al ingelogd als power admin
en als ik probeer naar http://localhost/phpMyAdmin/ te gaan krijg ik PHP 5.2+ is required

ik heb wel al veel nuttige informatie kunnen vinden in die file
alvast bedankt hiermee kan ik al een paar andere dingen oplossen
_/-\o_

kan dit je misschien verder helpen dit is de map van ALP zelf
Afbeeldingslocatie: http://oi46.tinypic.com/ezg12t.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Drunk3nD3m0n op 22-03-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n

Drunk3nD3m0n

Topicstarter
donderdag en vrijdag heb ik enkel maar acces tot de intranet server op die dagen zal ik wat meer reageren op deze thread

anders kan ik niet veel antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een paar screendumes van een paar folders gaat niet helpen kan ik je alvast vertellen
wel van je interface, ik zal mezelf meer even quoten.
fish schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:05:
Eindwerk met een stuk software die er abandon uitziet :/ lastig

Maar goed een huiswerkvraag dus ........

Dan rest de vraag wat zie je dan wel ? en wat snap je er niet aan ? dan helpen we je mischien wel op pad als we er kaas van kunnen maken.
fish schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:00:
ja zat e.g. http://www.mysqltutorial.org/

Maar ik ben bang dat je dat niet gaat helpen. Afhankelijk van de complexiteit van de database moet je ook nog interperteren hoe de applicatie er mee omgaat. Mijn gevoel is dat je daar nog niet aan toe bent want je weet nog geeneens hoe de applicatie werkt. ik vermoed dat je dan meer stuk maakt dan goedmaakt.

Focus je eerst meer eens op de gui
dus als je van de gui al geen zak snapt, snap je van de db wss nog minder. helemaal gezien je onkunde (nofi) om er mee te verbinden.

Focus je dus nou gewoon op de gui, die is juit gemaakt op de menselijke interactie, de db niet. laar staan dat je weet wat van wat afhangt.

Dus screens van gui, en welk gedeelte je er niet van begrijpt. nog beter laat die andere admin gewoon een account voor je aanmaken en doe een ander project om een cijfer mee te halen want dit is gewoon slecht.

Iperf

Pagina: 1