Hoi Allemaal,
Voor een kennis ben ik naar het volgende opzoek.
Een draadloos netwerk waarbij gebruikers gewoon kunnen rondlopen zonder dat de verbinding met het WiFi wordt verbroken. Oftewel een seamless roaming / controlled wifi network.
eisen:
- Eén netwerk (SSID) op alle verdiepingen (3)
- Seamless roaming, dus clients schakelen automatisch over op andere accespoints
- Redelijke professioneel apparatuur
- Budget is redelijk (€5000,-) +
Situatie:
- 3 verdiepingen hoog gebouw
- +- 50m breedt
- +- 10m diep
Op elke verdiepingen liggen 3 UTP kabels even ver uit elkaar. Dit houdt dus ook in dat er 3 accespoints per verdieping kunnen worden opgehangen. Ik vermoed zelf ook dat we met 3 accespoints per verdieping een heel eind moeten komen. Dit houdt tevens in dat er 9 accespoints totaal worden gebruikt.
Wellicht worden er eerst 2 per verdieping geplaatst en kan er eventueel altijd op een later tijdstip nog een accespoint worden toegevoegd.
Nu had ik zelf het volgende in gedachten:
- Rukus ZoneDirector 1112
- Ruckus zoneflex 7363 (6 of 9 keer)
- Ruckus Power Adapter zoneflex 7363 (6 of 9 keer)
De kosten van deze apparatuur zijn niet mis, je zit zo op een 6 a 7000 euro.
Zijn er nog eventuele andere oplossingen mogelijk, zoals HP/Motorola?
Voor een kennis ben ik naar het volgende opzoek.
Een draadloos netwerk waarbij gebruikers gewoon kunnen rondlopen zonder dat de verbinding met het WiFi wordt verbroken. Oftewel een seamless roaming / controlled wifi network.
eisen:
- Eén netwerk (SSID) op alle verdiepingen (3)
- Seamless roaming, dus clients schakelen automatisch over op andere accespoints
- Redelijke professioneel apparatuur
- Budget is redelijk (€5000,-) +
Situatie:
- 3 verdiepingen hoog gebouw
- +- 50m breedt
- +- 10m diep
Op elke verdiepingen liggen 3 UTP kabels even ver uit elkaar. Dit houdt dus ook in dat er 3 accespoints per verdieping kunnen worden opgehangen. Ik vermoed zelf ook dat we met 3 accespoints per verdieping een heel eind moeten komen. Dit houdt tevens in dat er 9 accespoints totaal worden gebruikt.
Wellicht worden er eerst 2 per verdieping geplaatst en kan er eventueel altijd op een later tijdstip nog een accespoint worden toegevoegd.
Nu had ik zelf het volgende in gedachten:
- Rukus ZoneDirector 1112
- Ruckus zoneflex 7363 (6 of 9 keer)
- Ruckus Power Adapter zoneflex 7363 (6 of 9 keer)
De kosten van deze apparatuur zijn niet mis, je zit zo op een 6 a 7000 euro.
Zijn er nog eventuele andere oplossingen mogelijk, zoals HP/Motorola?