Toon posts:

i5 3350p of i5 3570k?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Ik sta op het punt mijn huidige pc te upgraden.
Maar door mijn beperkt budget ben ik nu aan het twijfelen over de cpu die ik ga kiezen.
Oorspronkelijk zou ik het volgende willen kopen;
gpu: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
cpu: Intel Core i5 3570K
mobo: Gigabyte GA-Z77X-D3H
cpu koeler: Scythe Mugen 3
ram: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
Als voeding wou ik de bequiet 550W system power van mijn huidig systeem gebruiken.
Ook mijn kast wil ik hergebruiken.

Mijn vraag is wat als ik nu voor een 3350p zou kiezen,dan kan ik ook geld besparen op het moederbord en de koeler. Hoe groot zou de impact op game performance zijn en hoe snel zou deze setup dan outdated worden?
Alvast bedankt :)

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

als je niet gaat overklokken heeft een 3570k niet zoveel zin, verder zal de game performance nauwelijks afnemen

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Arjantje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10-2023
Belangrijkere vraag wil je overklokken of niet? Zo niet zou ik de i5 3350p nemen deze is voorlopig echt nog niet verouderd. Je zou nog voor een 3470 of 3570 kunnen gaan die hebben iets hogere kloksnelheden.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 07:35
Game performance op stock snelheid is bijna hetzelfde. Zolang de CPU geen bottleneck gaat worden in het systeem zal een 3350p niet sneller outdated worden, maar wat het verschil zal zijn is natuurlijk gewoon koffiedik kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet van plan om te overclocken. Mijn volgende vraag is indien ik de 3350p kies, voor welk moederbord zou ik dan kiezen, is de cpu koeler dan nodig en of er in dat geval andere ram is die beter geschikt is.
Bedankt voor de antwoorden

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-03 15:12
Om toch iets meer future proof te gaan zou ik voor een 3570k gaan. Mocht over 4-6 jaar toch je CPU het limiet gaan worden (console games zijn wat zwaarder op de CPU dan de GPU en aangezien alles toch geport wordt de laatste tijd...) kan je hem dan nog overklokken (stelt geen ruk meer voor tegenwoordig).
Een tweede punt is: Wat is nou 40 euro? Als je daarmee future proof bent vind ik het absoluut waard.

Ik reken eigenlijk altijd zo: Elke 3 jaar nieuwe vid kaart en elke 4-6 jaar een nieuwe CPU (mocht dit nodig zijn).

Kiek em goan!

Verwijderd

Aangezien het hier gaat om game performance denk ik dat die CPU we wat vaker een upgrade kan gebruiken. Zeker als je geen topmodel kiest.

@TS: als je een beperkt budget hebt dan zou ik nu voor de 3350p gaan en alvast een toekomstige upgrade plannen voor over 2 jaar oid. Met een 3570 kun je de aankoop maximaal een paar maanden rekken (in vergelijking met een 3350).

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 07:35
Wanneer je een 3350p neemt hoef je natuurlijk geen Z77 moederbord te kopen. Het populaire B75 moederbordje van Asrock is dan al prima. Ook is een CPU koeler minder van belang. Voor ~25 euro kun je al prima koelers krijgen. Hoewel je een goede CPU koeler natuurlijk altijd mee kan nemen met een upgrade.
Pagina: 1