internet weg op selecte toestellen (phone & tablet)

Pagina: 1
Acties:

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-12 18:44
sinds kort hebben we business fibernet van telenet, waardoor we hogere snelheden halen (yay)
daarop hing een antieke d-link router die deze snelheden serieus terugschroefde, deze heb ik kortgeleden vervangen en toen is de miserie begonnen, alles heb ik aangesloten op de nieuwe router, dit werkte allemaal (iPad, mijn smartphone (android), mijn laptop, andere pc (beide windows))

na een week kon mijn moeder plots niet meer internetten op haar iPad, ik heb dan maar een firmware upgrade gedaan op de router en fixed IP's uitgedeeld en toen leek alles te werken, nu anderhalve week later valt het internet weer weg, dit maal op mijn phone en op haar iPad, op mijn laptop daarentegen werkt alles normaal...

de router is een d-link dir 615, heeft iemand ooit al zo'n problemen gezien?

MvG

PS: ik heb er al aan gedacht om van channel te veranderen maar het lijkt me niet echt een oplossing voor het probleem

extra info: we hebben een fixed ip address normaal, zou dit ook een probleem kunnen vormen? zo ja, wat is er aangeraden?

[ Voor 6% gewijzigd door Ch3ckmate op 19-03-2013 11:51 ]

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Je geeft zelf al een mogelijke oplossing: Het channel veranderen.
Heb je al eens met inSSIDer gekeken wat er aan draadloze netwerken van omwonende ligt? Als het op hetzelfde kanaal zit kan het prima die problemen geven

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Ch3ckmate
channel gewijzigd, nog steeds geen veranderingen, van 1 naar 11 gegaan mits 6 al door de buren in gebruik is..de rest vd channels is overlappend maar volgens mij is dat dus niet het probleem

[ Voor 120% gewijzigd door Ch3ckmate op 19-03-2013 11:49 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[google=d-link dir 615 unstable] ... De router is dus niet voor iedereen stabiel, of er zijn ook wat maandag ochtend modellen geleverd. Probeer om te beginnen eens je router een keer van de stroom te halen en er weer op te zetten als er problemen zijn.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Ch3ckmate
heb hem ff uit de stroom en weer in de stroom gestoken en nu doet ie het weer, vind het nog steeds raar dat ie op zo'n random momente uitvalt, hoop dat dit niet frequenter gaat voorvallen