Toon posts:

Systeem zonder PCi ex kaart normaal en met traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de pc van mijn zoontje een HP DX5150 met 2 gb

Als ik een simpele kaart erin stop GT630 1gb word het systeem heel traag en lijkt het net of alles in slowmotion gaat de muis etc. opstarten

Haal ik hem eruit draait het weer als een zonnetje ?

Het liefst wil ik voor hem een ATI 4850 512mb erin doen daar speelt hij fifa 13 en GTA etc. heel soepel mee met andere voeding speciaal voor die kaart het zelfde probleem, kaart eruit en weer als een zonnetje ?

Zijn de kaarten te nieuw of ?

vr gr John

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:38
Verkeerde drivers?

Als windows met een standaard VGA drivers iets gaat doen, dan gaat 2d en 3d werk niet echt vlot meestal.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Verwijderd

Welke specificaties heeft dit model?
Ik zie meerdere configuraties.

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Zoals hierboven al gezegd door Keiichi... Dit klinkt inderdaad als een driver probleem..

Ga even naar nvidia.com en download daar de juiste drivers voor de videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
De drivers zijn geinstalleerd en op de pc aanwezig

Maar ook als standaard vga kaart die windows zelf eerst toewijst bij de installatie moet het normaal goed doen, wel geen hoge resolutie maar de ATI 4850 zitten standaard driver in Windows 7 duurt het 10 minuten voordat alles is opgestart en dan nog reageert hij als of de batterij bijna op is van de muis en als je iets aanklikt duurt het heel lang voordat het komt bv: deze computer

vr gr John

http://h18000.www1.hp.com...cs/12105_na/12105_na.html

dit is hem maar dan met 2gb intern geheugen en een HD van 300gb en dvd speler en dvd brander processor Athlon 3000+ 64

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Keiichi schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:05:
Verkeerde drivers?

Als windows met een standaard VGA drivers iets gaat doen, dan gaat 2d en 3d werk niet echt vlot meestal.
ik doe niet eens iets behalve opstarten en dat gaat heeellll ttrraaagggg

Verwijderd

Ik denk dat het zomaar een compatibiliteit probleempje kan zijn, zou op zoek gaan naar een wat minder gedateerd systeempje. Daar zit waarschijnlijk het grootste probleem, het is oud.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:36:
Ik denk dat het zomaar een compatibiliteit probleempje kan zijn, zou op zoek gaan naar een wat minder gedateerd systeempje. Daar zit waarschijnlijk het grootste probleem, het is oud.....
Ja wat is oud het doet wat het moet doen en met een ATI 4850 speel je gewoon fifa 12 op het pctje

Verwijderd

Een GTX630 (budget kaartje) is niet veel sneller dan een HD4850 (midden klasse kaart). Uit voorzorg kan je ook de ATI chipset drivers, mobo BIOS, DirectX en geluids driver opnieuw installeren. Of overweeg drivers cleaner vanuit de veilige modus om delen van oude (ATI video) drivers te verwijderen. Het overstappen van kamp-A naar kamp-B gaat helaas niet altijd zonder problemen. Als dat niet werkt kan je mogelijk Windows beter opnieuw installeren voordat je dagen aan het prutsen bent.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat me ook niet om de snelheid maar dat het werkt en anders onboard

of zal een 256mb kaartje van de eerste uren wel beter compatible zijn ?

dank voor jullie hulp

Verwijderd

Het gaat niet om de kaart denk ik maar om een driver conflict met het oude en het nieuwe (ATI > Nvidia) hardware 'profiel'. Dit begrijpt Windows niet goed en daarom deze problemen. Je kan uit voorzorg / test ook nog de mobo BIOS updaten voor mogelijke PCI-e verbeteringen. Een schone Windows installatie werkt ook 9 van de 10 keer perfect als oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
we gaan aan de slag thx

Verwijderd

Topicstarter
ATI Radeon X300 SE 128MB DDR FH PCIe DVI w/TV-out X
ATI Radeon X300 SE 128MB DDR LP PCIe DVI w/TV-out X
ATI Radeon X1300 256MB DDR LP PCIe DVI w/TV-out X X
ATI Radeon X1600XT 256MB DDR FH dual head PCIe X

dit is waren de optie's als meerwaarde dus maar een van deze zien te bemachtigen
Pagina: 1