Macbook pro 13 Toetsenbord en trackpad reageren niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaaj
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-07 20:34
Hallo ik heb het volgende probleem,

Ik heb door middel van bootcamp Windows 7 naast mac os draaien, ik gebruik het incidenteel voor school en verder alleen als ik al eens een spelletje wil doen wat er niet is op mac os terwijl ik niet thuis ben. Deze ochend wilde ik Windows 7 booten en mijn trackpad en toetsenbord reageren helemaal niet in Windows, in mac os weer wel.

Ik heb al geprobeerd om de SMC te resetten, dit had geen effect. Ik kan de drivers nog een updaten maar het schoolnetwerk laat het mij niet toe om deze update binnen te halen (vraag mij niet waarom).

Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja wat heeft het probleem verholpen?

Alvast bedankt,

CrankyHenk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07 13:34

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Ik zou het eerst thuis proberen, mijn ervaring is dat je daar alles tot je beschikking hebt en dan ook de oorzaak zou kunnen achterhalen.

Ik ben overigens altijd nog van mening dat je op een MacBook altijd alleen OS X moet draaien, en desnoods een windows laptop haalt voor windows...

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Sjoerdfoto schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:21:
Ik ben overigens altijd nog van mening dat je op een MacBook altijd alleen OS X moet draaien, en desnoods een windows laptop haalt voor windows...
Dat mag, maar het is wel een beetje achterhaald. Mijn werk staat het alleen toe om in te loggen via een Windows omgeving. Daar ga ik echt geen Windows machine voor aanschaffen. Apple ondersteunt het draaien van Windows via bootcamp. Zelf gebruik ik daar VMware Fusion voor. Het werkt normaal gesproken uitstekend om Windows te draaien op een Mac.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaaj
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-07 20:34
Sjoerdfoto schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:21:
Ik ga geen 2 Laptops aanschaffen waarvan ik er dan 1 van gebruik op 2 dagen :') (2 dagen per week school 3 dagen stage)

Het draaien van VMware Fusion is een hekelpunt, aangezien ik afgelopen jaar virtualisatie van 2/3 servers moest verrichten in MSvirtual pc. Dit moest in virtual pc anders was er kans op problemen volgens de leeraar 8)7. Heb windows nu een tijd niet hoeven booten en nu wil ik het een keer booten en dan functioneert mn trackpad en keyboard niet, vandaar dat ik het vroeg.

Update 25-3-13:

Ik heb het probleem verholpen, het lijkt erop dat er een driver corrupt was geraakt 8)7 . Ik heb de driver via de installatie dvd ingeladen en alles werkt weer naar behoren.

[ Voor 13% gewijzigd door glaaj op 25-03-2013 12:09 ]