Tips om spellen te verkopen en vraagjes....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nestorr
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-05-2017
Hoi beste mensjes van. Noch niet lang terug heb ik me pc verkocht aan een jongen via tweakers, wat overigens heel gladjes verliep. Hierdoor zag ik meteen ook de potentie om eens te testen hoe de verkoop zou gaan als ik spelletjes zou verkopen die ik noch heb liggen of door toedoen van situatie weg moet doen. Mijn vraag is hoe snel verkopen spellen op tweakers. Een vriend van mij zij namelijk wat betreft games tweakers bezoekers grote krenten zijn en de verkoper het liefst als een citrus vrucht uit willen persen om het onderste uit de kan te krijgen. Hij had geen woord te klagen over hardware verkoop. Ik heb hier namelijk noch een aantal toppers liggen voor zowel de pc en de playstation 3. Dus ik heb maar een advertentie gemaakt om te kijken hoe snel iemand mij een reactie zou geven dat hij het spel wou. Is de interesse voor spelen groot op tweakers? En hoe lang duurt het ongeveer voor je je spel kan slijten op de site? En in hoeverre is het waar wat mijn vriend zij? En last but not least heeft iemand wat tips hoe ik het beste mijn games kan verkopen op tweakers. Ik weet dat het veel vragen zijn, en ze hoeven zeker ook niet allemaal beantwoord te worden. Maar ben we beetje benieuwd hoe het reilt en zeilt hier op tweakes aangezien ik hier ook noch vrij nieuw ben. Thank man!

Groetjes Nestor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:46
Mijn ervaring is dat er altijd mensen zijn die opzoek zijn naar een specifiek spel. Dus je kan het altijd plaatsen.
Houdt er alleen wel rekening mee dat sommige spellen een activatie vereisen. Als dit het geval is, dan moet je ook jou account welke bij het spel hoort erbij leveren anders kan de persoon het spel niet spelen. In de meeste gevall wil je dit niet en zal dus leiden tot een non verkoop.

Verder wil ik je als tip meegeven dat winkels als Game Mania games inkopen van consumenten. Voor deze games krijg je geld terug en kan je weer gebruiken bij aankoop van een nieuwe game.
Kijk op hun website voor de details hierover.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Vraag/aanbod: de verkoper wil de verkoopprijs (of meer bij meerdere aanbieders), terwijl de koper de game het liefst wil hebben tegen een voor hem zo aantrekkelijk mogelijke prijs. Dat is het principe van marktwerking. Daar ga je niets aan veranderen. Gaat de potentiële koper ruim onder jouw verkoopprijs zitten en jij wil niet zo ver zakken, geef dat dan gewoon aan. Dan is aan het hem/haar om te reageren en evt. het bod te verhogen of zich terug te trekken.

Als verkoper zou ik je wel aanraden om te checken voor welke prijs de game in de winkels (via www.budgetgaming.nl) te verkrijgen is, wanneer het om een recente game gaat. Afhankelijk van de staat van jouw exemplaar moet je daar gewoonweg wel onder gaan zitten, anders zal je het waarschijnlijk niet verkopen.

De tip van Wylana over Gamemania is ook een bruikbare tip en ook bij Nedgame kunnen consolegames ingeruild worden. PC games accepteren diverse ketens niet meer.

Sommige games verkopen gewoonweg niet, maar die liggen bij jou thuis alleen maar stof te verzamelen. Dan kun je overwegen de games in te ruilen. Houd er wel rekening mee, dat je vaak maar een fractie krijgt van hun tweedehands verkoopwaarde. Ze kijken onder meer naar de hoeveelheid exemplaren die ze zelf hebben en bieden jouw dan een bedrag aan. De overweging is dan aan jou wat jou meer waard vindt. Het feit dat de kast weer wat leger is of een game die je vanwege de hoogte van de inruilwaarde toch maar zelf houdt. Soms hebben ze een leuke inruilactie, waarbij je een aantal games inlevert in ruil voor een interessante korting op een nieuwe game, die je wellicht wil hebben. Ik heb zelf zo 6 games ingeleverd voor 2 nieuwe. Aan de ene kant een slechte deal, maar aan de andere kant had ik er waarschijnlijk nooit 2 x 40 euro voor gekregen. Alleen zeldzame games die in goede staat verkeren, brengen namelijk geld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:04
Ik heb zowel mijn xbox als alle games hier via tweakers gekocht, en ook spellen verkocht/geruild.

Hoe lang het duurt ligt inderdaad aan de game! Ik koop/verkoop liever hier als op marktplaats.. Nou al 2 keer gehad dat de game een nieuw staat was (volgens marktplaats) en dat ik dan een leeg cd/dvd hoesje krijg (zonder boekjes etc) met alleen een game erin. Dus slechte ervaringen. Voordeel van tweakers is het V&A review systeem.. Je weet van wie je koopt.

Ik raad het je (V&A) aan als je wat te verkopen hebt. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nestorr
R0y. schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:01:
Ik heb zowel mijn xbox als alle games hier via tweakers gekocht, en ook spellen verkocht/geruild.

Hoe lang het duurt ligt inderdaad aan de game! Ik koop/verkoop liever hier als op marktplaats.. Nou al 2 keer gehad dat de game een nieuw staat was (volgens marktplaats) en dat ik dan een leeg cd/dvd hoesje krijg (zonder boekjes etc) met alleen een game erin. Dus slechte ervaringen. Voordeel van tweakers is het V&A review systeem.. Je weet van wie je koopt.

Ik raad het je (V&A) aan als je wat te verkopen hebt. :Y
Allereerst iedereen bedankt voor hun reactie,

Weet je wat het is Roy, ik heb 2 spellen sinds enkele dagen nu te koop staan op vraag en aanbod en het loopt totaal geen storm. De spelen die in de verkoop staan zijn Mortal Kombat 9 en Ucharted 3 voor 45 euro. Ik dacht allereerst door de populariteit van die spelen dat ik ze zo kwijt zou zijn. Maar het geval blijkt dus anders. De spellen die ik aanbied heeft noch niemand contact met me opgenomen (snik,snik,snik), dat ik me afvraag of ik ze gewoon te duur heb geprijsd. Zoals ik in me advertentie zeg zijn me spellen nieuw en niet uitgepakt. (noch steeds in het verkoop cellofaan), maar toch niemand die het wil hebben Ik ben bijna van plan om ze dan maar als een test voor 15 euro neer te zetten en kijken of er dan iemand bied(prijs is nu 40 voor 2 spellen), en als er dan noch niemand bied om als repelsteeltje me dwars door de grond te rammen van woede,lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

in plaats ze gezamenlijk te verkopen kun je ze beter los van elkaar verkopen. Uncharted 3 is in mijn ogen een geweldig spel, maar ik zou mortal kombat nooit kopen. En een paar dagen je spullen te koop hebben is heel normaal, soms duurt het weken voor het verkocht raakt. Of soms helemaal niet.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:44

skoozie

SCSI

Mortal Kombat = 15 euro
pricewatch: Mortal Kombat, PlayStation 3
Uncharted = 27 euro
pricewatch: Uncharted 3: Drake's Deception, PlayStation 3
Uncharted 3 GOTY = 21 euro
pricewatch: Uncharted 3: Drake's Deception Game of the Year Edition, PlayStation 3

Dit zijn nieuwe spellen, je bied je gebruikte spellen dus boven de huidige nieuw waarde aan. Hierdoor zal niemand dus die spellen kopen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nestorr
skoozie schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:13:
Mortal Kombat = 15 euro
pricewatch: Mortal Kombat, PlayStation 3
Uncharted = 27 euro
pricewatch: Uncharted 3: Drake's Deception, PlayStation 3
Uncharted 3 GOTY = 21 euro
pricewatch: Uncharted 3: Drake's Deception Game of the Year Edition, PlayStation 3

Dit zijn nieuwe spellen, je bied je gebruikte spellen dus boven de huidige nieuw waarde aan. Hierdoor zal niemand dus die spellen kopen.
Thanks voor je hulp skoozie,

Maar allereerst wil ik zeggen dat mijn spellen niet zijn gebruikt. Ze zitten noch steeds in het cellofaan. Ik heb de doosjes nooit opengemaakt. Misschien schikt dit mensen af en denken ze dat het gestolen is of zo.

Ten tweede staat er in me advertentie dat ik ze samen verkoop voor 40 euro, maar dat je ze ook los kan kopen bij mij voor 20 euro. En hier heb jij dan weer gelijk want dan verkoop ik technisch gezien mortal kombat voor 5 euro teveel. Maar naai ik me we weer in me vingers met ucharted 3 want daar vraag ik dan weer 7 euro te weinig voor.

Laat ik het dan zo zeggen zodat ik me advertentie kan vebeteren. In welke opzicht maakt mijn advertentie nou eigenlijk duidelijk dat het 2de hands spellen zijn? Er staat duidelijk vermeld dat ze gloednieuw zijn en dat het verpakkings celofaan er noch om heen zit. Voor mij is iets pas gebruikt als ik het open heb gemaakt en de cd in me playstation heb gehad wat dus niet het geval is.

Maar hulp voor verbetering van me advertentie is altijd welkom. Ik snap wel dat het misschien beter is als ik weer spellen ga verkopen om ze los te adverteren i.p.v bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsseWous
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-01 15:31
Jij ziet dit misschien als nieuwe spellen maar anderen kopen ze van jou persoonlijk en niet uit een winkel waardoor er geen garantie o.i.d. meer bijzit, en dus worden deze gezien als 2de hands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
OsseWous schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:45:
Jij ziet dit misschien als nieuwe spellen maar anderen kopen ze van jou persoonlijk en niet uit een winkel waardoor er geen garantie o.i.d. meer bijzit, en dus worden deze gezien als 2de hands
Exact, daarnaast is er weinig reden van een consument te kopen (altijd klein risico) als je ze 100% legaal, eerlijk en met alle kopers-voordelen bij een winkel kan bestellen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:01

Compizfox

Bait for wenchmarks

Geen idee idee hoe dit bij consoles zit, maar PC-games kun je eigenlijk niet tweedehands verkopen doordat ze geactiveerd moeten worden op Steam dan wel Origin dan wel UPlay.

Ik lees dat de games nog niet gespeeld zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Compizfox op 21-03-2013 14:58 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:44

skoozie

SCSI

nestorr schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:35:
...
En hier heb jij dan weer gelijk want dan verkoop ik technisch gezien mortal kombat voor 5 euro teveel. Maar naai ik me we weer in me vingers met ucharted 3 want daar vraag ik dan weer 7 euro te weinig voor.
...
Uncharted 3 GOTY editie waar vaak extra's bij zitten is voor 21 euro van een webshop te koop. Ik betaal graag 2 euro extra om het in een winkel te kopen zodat ik er heen kan als ik problemen heb. Ook heb je daar niet de vraag of ze wel of niet gespeeld/legaal/ge-weetikveelwat zijn en of je je product wel krijgt als je het geld overgemaakt hebt.
geen idee wat de DLC inhoud maar de GOTY bevat de volgende:
De GOTY editie bevat alle tot nu toe vrijgegeven DLC:
- Fort Co-Op Adventure
- Doughnut Skin Pack
- Rogues Skin Pack 1
- Rogues Skin Pack 2
- Flashback Map Pack 2
- Co-Op Shade Survival Mode
- Laatste Map Pack met : Graveyard, Old Quarter, London Streets en Oasis

ik geloof je als je zegt dat je er 65 euro voor betaald hebt maar voor mortal kombat zou ik niet meer als 10 euro durven te vragen en Uncharted 10 a 15 euro.

Ik ben dan ook iemand die gamed op de PC en mijn spellen pas koop als ze wat gedaald zijn in prijs.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nestorr
skoozie schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:11:
[...]

Uncharted 3 GOTY editie waar vaak extra's bij zitten is voor 21 euro van een webshop te koop. Ik betaal graag 2 euro extra om het in een winkel te kopen zodat ik er heen kan als ik problemen heb. Ook heb je daar niet de vraag of ze wel of niet gespeeld/legaal/ge-weetikveelwat zijn en of je je product wel krijgt als je het geld overgemaakt hebt.
geen idee wat de DLC inhoud maar de GOTY bevat de volgende:
De GOTY editie bevat alle tot nu toe vrijgegeven DLC:
- Fort Co-Op Adventure
- Doughnut Skin Pack
- Rogues Skin Pack 1
- Rogues Skin Pack 2
- Flashback Map Pack 2
- Co-Op Shade Survival Mode
- Laatste Map Pack met : Graveyard, Old Quarter, London Streets en Oasis

ik geloof je als je zegt dat je er 65 euro voor betaald hebt maar voor mortal kombat zou ik niet meer als 10 euro durven te vragen en Uncharted 10 a 15 euro.

Ik ben dan ook iemand die gamed op de PC en mijn spellen pas koop als ze wat gedaald zijn in prijs.
toon volledige bericht
Juist ja, je slaat de spijker wel op ze kop. Alhoewel het wel een klein beetje pijn doet. Dat spelen die niet eens gebruikt zijn, ik bij elkaar maar voor 20 euro weg kan doen of minder. En misschien is dat bedrag noch te hoog voor sommige zuurpruimen(no pun intended). Ik heb dan het gevoel dat ik de eer beter aan me zelf kan houden en ze noch liever weggeef aan iemand die het door zijn situatie echt niet kan veroorloven. Dan voel ik me te minste er noch beter onder omdat ik dan wat goed doe voor me medemens. Maar met dat garantie ding heb je wel gelijk, dat is zeker. Uiteindelijk als het puntje bij paaltje komt had ik met me domme kop gewoon niet de spellen moeten kopen. Overigens zijn er dan niet veel meet spellen die er op vraag en aanbod te hoog geprijsd zijn? Ik zag assassins creed 3 (2de hands) voor 20 euro staan en hitman absolution......is dat dan ook niet te veel? Zo zie je maar, ook al verkoop je een computer boven de gevraagde prijs houd dat niet in dat je dat zelfde geluk met je spellen zal hebben. Deze tweaker noob heb noch veel te leren. Ik zal de advertentie ook op marktplaats zetten, kijken wat er dan gebeurd. Ik houd jullie op de hoogte .En het kan niet vaak genoeg gezegd worden aan jullie reaguurders, maar thanks voor jullie aanvullende opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
MP maak je al meer kans op. Minder geinformeerde mensen, dus kans dat je een wat hogere prijs er voor kan krijgen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nestorr
Overigens heb ik geluisterd naar jullie, ze staan nu samen te koop voor 20 euro. Trouwens als dat niet gaat lukken omdat dat noch te veel geld is voor sommige (wat ik overigens niet hoop), geef ik ze gratis weg. Dus als er iemand hier is die iemand kent die de spellen door toedoen van situatie noch kan gebruiken. Geef maar door dan stuur ik ze wel naar die gene op. Ik wil wel een goede gemotiveerde reden van die gene hebben. Dus geen huichelaars bullshit reden, terwijl je er eigenlijk goed voor staat en de spellen makkelijk zelf kan kopen. Dit klinkt misschien vreemd van uit mijn kant. Maar ik heb er toch al de balen in dat ik ze weg ga doen voor een appel en een ei. Terwijl ik meer betaalde. Oftewel noch wat arme gezinnen in de buurt of vrienden die je kent die het echt verdienen. Reageer maar, of stuur een mail met een goede motivatie naar nestortje@hotmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Als ik tweedehands wat koop bied ik nooit meer dan 60% van de nieuwwaarde, dat is mijn vuistregel. (naar gelang ik het product minder waard acht bied ik ook minder natuurlijk) En ja, hier is al wel eens wat op afgeketst. Zo heb ik 2-3 weken na release van Skyrim (ps3) een tweede hands koop af laten ketsen op een paar euro, maar een paar dagen later had ik em wel gevonden voor 17,50 euro! (koste toen via de 1e hands kanalen die ik normaal gebruik nog rond de 60 euro)

Daarnaast zou ik alsnog de spellen verkopen en die arme mensen in je omgeving een tas vol boodschappen geven. (zoals een ware Natasha Froger betaamt :) ) Bij de Lidl heb je voor 30 euro toch al gauw een halve kar met spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nestorr
Anoniem: 93248 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:41:
Als ik tweedehands wat koop bied ik nooit meer dan 60% van de nieuwwaarde, dat is mijn vuistregel. (naar gelang ik het product minder waard acht bied ik ook minder natuurlijk) En ja, hier is al wel eens wat op afgeketst. Zo heb ik 2-3 weken na release van Skyrim (ps3) een tweede hands koop af laten ketsen op een paar euro, maar een paar dagen later had ik em wel gevonden voor 17,50 euro! (koste toen via de 1e hands kanalen die ik normaal gebruik nog rond de 60 euro)

Daarnaast zou ik alsnog de spellen verkopen en die arme mensen in je omgeving een tas vol boodschappen geven. (zoals een ware Natasha Froger betaamt :) ) Bij de Lidl heb je voor 30 euro toch al gauw een halve kar met spul.
Ha ha ha, ben je gek of zo. Dan geef ik de mensen dus 10 euro cadeau man. Die spellen zijn dus samen wel 20 euro bij elkaar waard als ik moet schatten wat de tweakers reaguurder er voor zal bieden. Wie weet bieden sommige er maar 10 euro bij elkaar voor. Dus dan doe ik een boodschappen cadeau voor 20+ van mijn kant, lol. Overigens als ik die spellen toch weet te verkopen via het vraag en aanbod kanaal voor bovengenoemde prijzen, zal dat zeker niet van harte zijn. En zal de gene die de spellen komt ophalen bij mij het meest chagrijnige gezicht aantreffen wat hij in tijden heeft gezien. Kijk hoe vreemd dit ook mag klinken, maar ik doe vrijwilligerswerk met gehandicapten. En iets voor een ander doen is een van de mooiste dingen wat ik in tijden heb gedaan. Het tovert bij mij een groter lach op me gezicht dat iemand iets kan krijgen wat hij zich echt niet kan veroorloven. Dan realiseren dat ik iets moet verkopen voor een prijs waar ik niet blij van wordt. Zoals ik zeg het klinkt krom maar zo voel ik het. Overigens + punten voor die Natasha Froger opmerking. Alhoewel ik niet blank ben en blond maar zwart met een grote kroeskop...ha ha ha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
nestorr schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:15:
[...]
zal de gene die de spellen komt ophalen bij mij het meest chagrijnige gezicht aantreffen wat hij in tijden heeft gezien.
Als je het zo erg vindt, waarom hou je die spullen dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nestorr
LiquidT_NL schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:31:
[...]

Als je het zo erg vindt, waarom hou je die spullen dan niet?
Ik had de spellen gekocht terwijl ik een ps 3 had die helemaal kapot is en niet meer te repareren is. Daarnaast over een paar maanden ga ik op een wereld rijs door Oost Europa met de trein daarna naar Azië om vervolgens naar Australië en Nieuw Zeeland te vliegen . Je weet niet wat dat me aan tickets alleen heeft gekost. Overigens was ik van plan een nieuwe ps3 te kopen 2 dagen naar de aankop van Mortal en drake, tot dat ik te conclusie kwam dat een ps3 met al me overige onkosten +(leefkosten), een hele domme keuze zou zijn. En me zelf in de schuld zou werpen. Oftewel er staat hier geen console meer om ze op te spelen, wat moet ik er dan mee, als een bier onderzetter gebruiken? Overigens ben ik over niet meer dan 4 maanden al weg. Een gevalletje misscalculatie van deze boer. Wat is er eigenlijk mis mee met weggeven? Ach ja weldoeners worden vaker gezien als gekken,lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ik bedoel meer, als je er zo chagrijnig van wordt, kan je er beter iets anders mee doen :P Ik zou er niet op zitten te wachten dat ik denk iemand blij te maken door zijn games over te kopen, en dan iemand hebben die er zwaar de P in heeft. Je moet andersom denken: nu zit je met een zooi waardeloze games opgescheept.
nestorr schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:52:
[...]

Wat is er eigenlijk mis mee met weggeven? Ach ja weldoeners worden vaker gezien als gekken,lol.
Dat zeg ik niet. Sterker nog, als je zo ongelukkig wordt van het verlies wat je lijdt (wat ik in feite wel kan begrijpen) en graag spullen weggeeft, kan je juist dat beter doen. Ik geef ook nog wel eens games weg, zeker als ik er toch maar 5 of 10 euro voor kan vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nestorr
LiquidT_NL schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:56:
Ik bedoel meer, als je er zo chagrijnig van wordt, kan je er beter iets anders mee doen :P Ik zou er niet op zitten te wachten dat ik denk iemand blij te maken door zijn games over te kopen, en dan iemand hebben die er zwaar de P in heeft. Je moet andersom denken: nu zit je met een zooi waardeloze games opgescheept.

[...]

Dat zeg ik niet. Sterker nog, als je zo ongelukkig wordt van het verlies wat je lijdt (wat ik in feite wel kan begrijpen) en graag spullen weggeeft, kan je juist dat beter doen. Ik geef ook nog wel eens games weg, zeker als ik er toch maar 5 of 10 euro voor kan vangen.
Precies ik wordt blijer van het gevoel dat ik er dan och iemand blij mee kan maken dan het onder de prijs te verkopen. Overigens dat hele zure gezicht wat de kopen aan de deur zou aan treffen moet je ook met een korrel zout nemen. Ik baal dan een beetje van binnen. Maar Ik blijf gewoon beleefd zoals beschaafde mensjes doen. En zal dat gevoel ook zeker niet uiten aan de koper. Ach weet je......geef het 24 uurtjes en dan kan het al me bijna geen reet roesten, het leventje gaat per slotte door en er zijn belangrijkere dingen om je druk over te maken.......Zoals wordt Ajax of Feyenoord kampioen....ha ha ha ha....Relativeren man,relativeren.

[ Voor 18% gewijzigd door nestorr op 21-03-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 13:20
Wat je wat mij betreft nog steeds mis hebt is dat je rekent met een vaste prijs. Je zegt "..dan toch iemand blij mee kan maken dan het onder de prijs te verkopen". Onder welke prijs? Dat het nog niet gebruikt is wil niet zeggen dat je delfde prijs kan vangen als nieuw in de winkel. De prijs kom je uiteindelijk samen overeen, of niet en dan gaat de verkoop niet door ;)

Er is, wat mij betreft, geen "onder de prijs" bij tweedehands producten. Het is maar net wat iemand er voor geeft of wat iemand er voor vraagt.

Ik doe ongeveer hetzelfde als Nathuran. Als ik iets tweedehands koop en het ziet er z.g.a.n. uit dan bied ik 60%-70% van de nieuwwaarde. Waarom? Omdat ik extra risico loop bij zo'n aankoop i.v.m. oplichting, gezeur achteraf en garantie. In een winkel heb je dat niet. Komt de prijs tweedehands dichtbij de winkelprijs dan kies ik al snel voor de winkel.

In jouw geval die 2 spellen.. Met twee tientjes zou ik zelf blij zijn (dus 10 euro per spel). Je hebt geen playstation meer en je hebt niks aan die spellen. Bevalt dit bedrag je niet en raak je het voor meer niet kwijt dan maar weggeven inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nestorr
Racemol schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:16:
Wat je wat mij betreft nog steeds mis hebt is dat je rekent met een vaste prijs. Je zegt "..dan toch iemand blij mee kan maken dan het onder de prijs te verkopen". Onder welke prijs? Dat het nog niet gebruikt is wil niet zeggen dat je delfde prijs kan vangen als nieuw in de winkel. De prijs kom je uiteindelijk samen overeen, of niet en dan gaat de verkoop niet door ;)

Er is, wat mij betreft, geen "onder de prijs" bij tweedehands producten. Het is maar net wat iemand er voor geeft of wat iemand er voor vraagt.

Ik doe ongeveer hetzelfde als Nathuran. Als ik iets tweedehands koop en het ziet er z.g.a.n. uit dan bied ik 60%-70% van de nieuwwaarde. Waarom? Omdat ik extra risico loop bij zo'n aankoop i.v.m. oplichting, gezeur achteraf en garantie. In een winkel heb je dat niet. Komt de prijs tweedehands dichtbij de winkelprijs dan kies ik al snel voor de winkel.

In jouw geval die 2 spellen.. Met twee tientjes zou ik zelf blij zijn (dus 10 euro per spel). Je hebt geen playstation meer en je hebt niks aan die spellen. Bevalt dit bedrag je niet en raak je het voor meer niet kwijt dan maar weggeven inderdaad.
Juist ja, dat is het begrip marktwerking. Maar hier een hypothese,als jij een auto koopt die 50.000 euro kost. De volgende dag raak je je huis kwijt en je bent genoodzaakt om je auto te verkopen. Je auto is net 3 dagen oud en je hebt er alleen maar een rondje om het blok mee gereden. Je weet zelf dat je hem niet meer voor de volle mep kan verkopen dus je verkoopt hem voor 40.000. Vervolgens wil iemand hem wel kopen voor 8000 euro. Jij door toedoen van de situatie en geen bieders moet daar (met alle wanhoop)wel in mee gaan. Natuurlijk weten we dat er hopelijk geen zouden gekken zijn die dat zouden doen, maar in hoeverre is dan wat jij zegt dan van toepassing. Wat jij dus feitelijk zegt dat onder de prijs verkopen bestaat niet. Ik zeg die vent die zijn auto voor die 25.000verkoopt naait zichzelf. Nu weet ik ook ondertussen wel dat ik me spellen te hoog had geprijsd. En ook al zou ik ze nu verkopen voor 2 euro per stuk. Dus 4 euro bij elkaar, terwijl ik ze net een paar weken terug voor 65 bij elkaar verkocht. Dat noem jij dan ondank het hele garantie ding niet onder de prijs......vreemd..... Maar goed je hebt mijn perceptie en je hebt de jouwe. Weet je het doet er ook helemaal niet meer toe man. Kep me lesje geleerd. Jullie leren deze noob in ieder geval hoe ik het de volgende keer beter kan doen en dat kan ik waarderen.

Trouwens iets meer dan een jaar terug verkocht een vriend van mijn een collectors edition arcade stick van Soul calibur 5 van het merk Hori. Niet open gemaakt of aangeraakt met garantie van Hori. Ik was met hem mee. Hij had zware geldproblemen en was te trots om geld bij me te lenen. Dus zijn we naar next level gegaan en game mania Hij dacht hem wel voor 80 euro te kunnen verkopen. Ik zij precies wat ik nu ook de hele tijd jank”dat is te weinig man”. De verkoper zij dat zijn baas er alleen maar 50 euro voor wou bieden. Een maatje van mij die bij next level werkt heeft me later gezegd dat hij de deur is uit gegaan voor 200 euro.......Dat noem ik dus wel degelijk onder de prijs. Ik had die kop van die gluiperige baas er wel af willen trappen........ach ja zo gaan die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:12
Swa, iets is waard wat het waard is, ik heb hier op tweakers nog nooit iets verkocht onder mijn (redelijke) vraag prijs.
Het kan ff duren, maar dat tweakers cheap zijn geloof ik niet.
Ze zijn op de hoogte wat iets kost, dat je niet direct je items verkoopt voor een redelijke prijs (want deze is nu meer dan redelijk) impliceert niet dat ze niks willen uitgeven.
Denk dat veel mensen wachten op de PS4.

Verder ff oftopic, cassettedeck, gebruik je die nog?
Heb een ongebruikte Denon staan uit 1992 in doos. Nooit wat mee gedaan.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat mij handiger lijkt: maak voor ieder spel/product een aparte advertentie. Wees zo duidelijk en volledig mogelijk. Zet de eventuele verzendkosten er bij, of wanneer het inclusief verzendkosten is zet dit er dan bij.

Je moet niets meer te raden over laten aan een potentiële koper. Je kunt eigenlijk nooit te veel zinvolle tekst gebruiken in je advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Tja, ik kan wel begrijpen dat je teleurgesteld bent, maar het is hier nou eenmaal geen liefdadigheid
Je hebt die spellen samen voor 65 gekocht zeg je. Dan heb je ze ofwel al een tijd in bezit, ofwel een te hoge prijs betaald. Zoals al eerder aangegeven kun je ze nieuw voor ver onder die prijs kpen. Dan kun je niet verwachten dat iemand om jou een plezier te doen een te hoge prijs betaalt. Je autovergelijking gaat dan ook niet op. Je hebt je auto in plaats van de 50000 euro die hij waard was nieuw voor 75000 bij een te dure winkel gekocht en bent nu teleurgesteld/boos dat niemand hem voor 45000 wil overnemen, inclusief gebrek aan garantie en risico op oplichting (de kans opgelicht te worden door een particulier is over het algemeen hoger dan door een winkel).

Dus nee, tweakers zijn geen gieriggaard, jij eerder als je verwacht zo'n hoge prihs te krijge..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393995

Het is normaal dat men zo veel mogelijk voor een zo'n laag mogelijke prijs willen hebben. En terecht uiteraard. Echter, kun je zelf altijd deze biedingen weigeren en aangeven ik wil minimaal dit en wel hierom.

Ik heb hier zelf mijn xbox + 75 games verkocht. Was redelijk wat interesse in, en was er zo van af met een leuk bod & fijne communicatie. Games verkopen altijd wel.

Heb je 1 of 2 games, maak dan losse advertenties. Zijn het er meerdere? Dan maak ik persoonlijk liever 1 advertentie met duidelijke titel. En een tip: geef inderdaad ook de staat/aanwezigheid van het boekje aan, krassen op discs en dergelijke. Dit is voor veel Tweakers een extra sale punt :)

En foto's. Veel, eigengemaakte, duidelijke foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

nestorr schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 20:41:
[...]
Trouwens iets meer dan een jaar terug verkocht een vriend van mijn een collectors edition arcade stick van Soul calibur 5 van het merk Hori. Niet open gemaakt of aangeraakt met garantie van Hori. Ik was met hem mee. Hij had zware geldproblemen en was te trots om geld bij me te lenen. Dus zijn we naar next level gegaan en game mania Hij dacht hem wel voor 80 euro te kunnen verkopen. Ik zij precies wat ik nu ook de hele tijd jank”dat is te weinig man”. De verkoper zij dat zijn baas er alleen maar 50 euro voor wou bieden. Een maatje van mij die bij next level werkt heeft me later gezegd dat hij de deur is uit gegaan voor 200 euro.......Dat noem ik dus wel degelijk onder de prijs. Ik had die kop van die gluiperige baas er wel af willen trappen........ach ja zo gaan die dingen.
Van de andere kant neemt die winkel ook een risico door iets op de plank te leggen wat mogelijk niet snel, of zelfs nooit verkocht wordt. Voorraad houden kost een hoop geld, vooral als je weet dat je binnenkort een hoop af kunt schrijven omdat er een nieuwere generatie producten aankomt of dat het product in een niche markt ligt waar er amper vraag bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 13:20
Het is eigenlijk heel simpel. Zelfs het extreme voorbeeld met de aanschaf van de auto t.w.v 50K. Tsja als ik de auto binnen 1 dag moet verkopen en ik krijg maximaal 25K dan was dat de prijs op dat moment. Dat de koper hem voor 35K weer doorverkoopt kan best, maar nog altijd was mij dat zelf niet gelukt (anders had ik dat wel gedaan natuurlijk!)

Tuurlijk is er een psychologische grens waarbij je iets misschien liever niet verkoopt omdat je de prijs te laag vindt. Maarja, in het voorbeeld van de auto.. Als ik hem echt binnen 1 dag moet verkopen dan is dat zo en kan ik alleen mijzelf de schuld geven dat ik de auto blijkbaar voor teveel heb gekocht.

Net als met die 2 spelletjes. Je hebt er zelf niks meer aan, ze zijn nu nieuw in de verkoop ~20 euro per stuk, dan kan je er particulier maximaal 15 euro voor vragen.(Nouja je kan meer vragen maar dan verkoop je ze niet, dat heb je gezien.) Wat jij er zelf voor betaald hebt doet er -voor de markt- niet meer toe.

Ongeacht of je die spelletjes voor een mooie prijs kan verkopen, wens ik je een fijne wereldreis toe! Dat is toch wel iets speciaals lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Is het verkopen van wat spullen/spellen echt zo'n halszaak dat hier al tig posts over geplaatst zijn? Je keuzes zijn vrij simplistisch te onderscheiden in:

- Te koop zetten op Tweakers of Marktplaats; bepaal een prijs of zet het op NOTK
- Spellen houden en niet meer aan denken
- Spellen weggeven aan vrienden

Je zult altijd wel wat kunnen vangen voor deze games. Gewoon te koop zetten en wachten, er bijt vanzelf wel iemand. En van een paar tientjes meer of minder zul je neem ik aan ook niet wakker liggen.
Pagina: 1