kan een Intel® Core™ i5-3350P processor in mijn Asus A

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 506730

Topicstarter
Hey mensen,
ik heb een vraag over mijn laptop.
Kan in mijn laptop (Asus A52F) een Intel® Core™ i5-3350P? op de site van Asus staat dat er al een i5 in zit maar er zit een Intel® Core™ i3 in. dus zou ik deze processor in mijn laptop kunnen doen?
Gr. Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor "Wat moet ik kopen?"-vragen:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar is er ook een verschil tussen een processor van een desktop en een processor van een laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:34
Anoniem: 506730 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:40:
Maar is er ook een verschil tussen een processor van een desktop en een processor van een laptop?
Klopt, alhoewel hier uitzonderingen op zijn. Mijn oude Asus laptop (C90 nog iets) had een desktop CPU erin, namelijk een E6600. Maar zo te zien heeft de laptop van TS dit niet, hier ziet zo te zien een Core i3 3xxM in.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Moi_in_actie schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:28:
[...]

Klopt, alhoewel hier uitzonderingen op zijn. Mijn oude Asus laptop (C90 nog iets) had een desktop CPU erin, namelijk een E6600. Maar zo te zien heeft de laptop van TS dit niet, hier ziet zo te zien een Core i3 3xxM in.
Maar zou dan de Intel® Core™ i5-3350P in mijn laptop kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-07 20:41
Ja er is een verschil tussen desktop en laptop cpu's en nee, een i5-3350P kan niet in jou laptop,
Reden: Andere socket en voor desktop gemaakt, BGA1288, PGA988 tegen FCLGA1155 zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/CPU_socket

Lees eens de link door die E65 gaf, daar staat het antwoord voor de processors in. Echter moet ik het af raden dit zelf te vervangen aangezien het lijkt of je weinig basis kennis van CPU's hebt. Lees je dus eerst in.

Overigens moet het BIOS van de laptop ook de nieuwe CPU wel ondersteunen. Daar kan je op de Asus site meer informatie over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ytterx schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:04:
Ja er is een verschil tussen desktop en laptop cpu's en nee, een i5-3350P kan niet in jou laptop,
Reden: Andere socket en voor desktop gemaakt, BGA1288, PGA988 tegen FCLGA1155 zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/CPU_socket

Lees eens de link door die E65 gaf, daar staat het antwoord voor de processors in. Echter moet ik het af raden dit zelf te vervangen aangezien het lijkt of je weinig basis kennis van CPU's hebt. Lees je dus eerst in.

Overigens moet het BIOS van de laptop ook de nieuwe CPU wel ondersteunen. Daar kan je op de Asus site meer informatie over vinden.
Haha ik heb er zelf inderdaad niet zo veel verstand van.
ik wou eigenlijk gewoon weten welke i5 er in mijn laptop kan want dan laat ik hem door een pc bedrijf hem erin zetten! Maar ik zou de links even goed langs kijken
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb even rondgekeken en ik dacht dat deze wel in mijn Asus A52F kan
http://ark.intel.com/nl/p...ocessor-4M-Cache-2_80-GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07 20:50

mark-k

AKA markkNL

Ik gok dat de processor gewoon vastgesoldeerd zit, dus het wordt vrij lastig (niet onmogelijk, maar wel lastig) om deze te vervangen. Ik zou gewoon een andere laptop kopen als deze je niet meer bevalt, ben je denk ik goedkoper uit en dan gaat er in elk geval niks mis waardoor je deze evt weg zou moeten gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-07 20:41
Naar wat voor prestatie verbetering ben je eigenlijk op zoek? Sneller opstarten? Sneller verwerken van bepaalde gegevens? Het gamen wat soepeler te laten draaien?
Pagina: 1