Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken naar een fijne opvolger van mijn twee-en-een-half-jaar-oude HTC desire. Mijn desire heeft mij in al die tijd niet in de steek gelaten (is misschien sporadisch een keertje uitgevallen, verder niks). Ik zoek een nieuwe android smartphone die voor mij net zo betrouwbaar is als mijn desire is geweest.

Maar telkens als ik ergens een toestel gevonden lijk te hebben, zijn er stapels aan mensen die er gezeur mee hebben. Veel nieuwe HTC modellen (HTC one niet meegeteld) hebben bekende problemen dat ze blijven hangen of niet aan gaan. De samsung galaxy s3 leek me interessant, maar een waslijst aan frequente problemen houdt me tegen.

Is het gewoon een regel dat ongeacht je telefoon, je altijd op internet verhalen vindt van structurele problemen in hardware of software? Als dat het geval is, zijn er dan telefoons waarvan we ons redelijk zeker voelen dat ze de minste problemen hebben?

Verwijderd

haal lekker een nexus 4 goedkoper als de rest en een prima toestel + dat je altijd de laatste versie van android draait.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 00:29 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Je snapt wel dat mensen waar ze een telefoon van hebben en die gewoon goed werkt je niets van weer hoort.
Bij veel mensen hoor je juist bij een klein haperingetje dat de hele telefoon ruk is en dat het merk slecht is etc. Dus die hebben snel de bek los.

Het negatieve hoor je inderdaad eerder dan het positieve ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, je zult ook van iedere auto, fiets, koffiezetapparaat etc negatieve verhalen kunnen vinden. Als je een top of the range toestel wilt hebben dat in grote getale wordt verkocht, dan zullen er ook meer mensen zijn die problemen rapporteren.

Ook de HTC Desire heeft zat problemen gehad. De mijne is ook gerepareerd onder garantie vanwege het random reboot probleem. Het gaat hier eerder om onrealistische verwachtingen van jezelf :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 00:28:
haal lekker een nexus 4 goedkoper als de rest en een prima toestel + dat je altijd de laatste versie van android draait.
En als er iets mis mee is, waar haal je de garantie vandaan dan? Don't get me wrong, het lijkt me een fantastisch toestel. Maar een toestel met adviesprijs van 360 dollar betalen met 420 euro waar ik niet een fatsoenlijke garantie bij kan krijgen is niet helemaal voor mij IMO...

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 00:29:
Je snapt wel dat mensen waar ze een telefoon van hebben en die gewoon goed werkt je niets van weer hoort.
Bij veel mensen hoor je juist bij een klein haperingetje dat de hele telefoon ruk is en dat het merk slecht is etc. Dus die hebben snel de bek los.

Het negatieve hoor je inderdaad eerder dan het positieve ;)
Dat is dus precies wat ik ook dacht. Maar omdat er dus weinig info is over wat goed gaat, leek het me interessant om te weten waar het 'het minst vaak slecht gaat;)'.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 00:30:
Tja, je zult ook van iedere auto, fiets, koffiezetapparaat etc negatieve verhalen kunnen vinden. Als je een top of the range toestel wilt hebben dat in grote getale wordt verkocht, dan zullen er ook meer mensen zijn die problemen rapporteren.

Ook de HTC Desire heeft zat problemen gehad. De mijne is ook gerepareerd onder garantie vanwege het random reboot probleem. Het gaat hier eerder om onrealistische verwachtingen van jezelf :)
Mja, ik moet ook zeggen dat de track record van mijn Desire gewoon fantastisch is geweest en die ervaring zou ik graag blijven hebben. De vraag is alleen welk toestel mij dat gaat geven:).

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Zo kan je het ook bekijken :+

De HTC One X heeft vooral problemen met het WiFi (ik niet en nog wel meer kennissen van mij ook niet). Galaxy S3 heeft last van sudden death -> betalen want Samsung repareert het niet gratis :?

Nieuwe Sony toestellen heb ik niet echt van wat gelezen, de LG Optimus 4x HD is een wat fragielere telefoon, vlot maar net niet zeg maar.

Voor de rest, gewoon hopen dat je een goed exemplaar ontvangt ;)

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 00:30:
[...]

En als er iets mis mee is, waar haal je de garantie vandaan dan? Don't get me wrong, het lijkt me een fantastisch toestel. Maar een toestel met adviesprijs van 360 dollar betalen met 420 euro waar ik niet een fatsoenlijke garantie bij kan krijgen is niet helemaal voor mij IMO...
rij je even net over de grens en lever je hem in

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Tsja, de TS woont misschien wel in Zeeland ergens of in de Randstad, dat is andere koek dan vanuit Dieren naar Kleve of Emmerich rijden :)

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Ik voel er niet zo veel voor om mijn service over de grens te moeten halen;). Maar nexus is zeker een vet apparaatje!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-11 20:40
Quad schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 00:33:
Zo kan je het ook bekijken :+

De HTC One X heeft vooral problemen met het WiFi (ik niet en nog wel meer kennissen van mij ook niet). Galaxy S3 heeft last van sudden death -> betalen want Samsung repareert het niet gratis :?

Nieuwe Sony toestellen heb ik niet echt van wat gelezen, de LG Optimus 4x HD is een wat fragielere telefoon, vlot maar net niet zeg maar.

Voor de rest, gewoon hopen dat je een goed exemplaar ontvangt ;)
samsung repareert dat gewoon gratis, valt ook gewoon onder garantie, tenzij je ook een gebarsten scherm hebt. dan doen ze wel moeilijk, net als elk ander merk.

elk toestel heeft zo zijn eigen gebreken, maar kijk gewoon naar wat je zelf wilt, en wat het meest lijkt te voldoen aan jouw verwachting. voor wat betreft problemen, kijk eens bij de fabrikant of ze servicecentra hebben (zoals Samsung deze hebben bij de KPN BC) waar je langs kan gaan met problemen

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

reyals schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 00:44:
[...]

samsung repareert dat gewoon gratis, valt ook gewoon onder garantie, tenzij je ook een gebarsten scherm hebt. dan doen ze wel moeilijk, net als elk ander merk.
Hmm, dan heb ik verkeerde dingen gezien! Weet je ook welke chip er voor zorgde dat je de Sudden Death kon krijgen?

@TS, de Nexus 4 is zeker interessant toestel, lekker clean en stock Android en hij krijgt de updates als (een van de) eersten.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Yup, dat zijn ook o.a. de eigenschappen van een Nexus 4 die me aanspreken! Toch verkies ik denk ik een S3 over de Nexus 4. Veel meer support (in NL), grotere mogelijkheden op geheugen, verwisselbare accu en aanzienlijk hogere beschikbaarheid.

De hoofd conclusie uit de thread blijkt voor mij in ieder geval: elke veel verkochte telefoon heeft geraporteerde gebreken. Begrijp dat je de succesverhalen maar zelden hoort en hoop dat dat die van jou geen problemen krijgt. Is dat wel zo, zorg dat het gerepareerd kan worden.

Verwijderd

Quad schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 00:38:
Tsja, de TS woont misschien wel in Zeeland ergens of in de Randstad, dat is andere koek dan vanuit Dieren naar Kleve of Emmerich rijden :)
volgens mij is het zelfs nog wel via de post te regelen (ralph) aangezien hij ze ook per post naar nederland verstuurd.

en ja idd ik heb weinig te zeuren ben zo in duitsland maar daar ging het even niet om.

O-) O-) O-) O-)

en OT aan elk model telefoon tegenwoordig schort wel iets het is en blijft elektronica

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 00:59 ]

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-11 20:40
Quad schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 00:46:
Hmm, dan heb ik verkeerde dingen gezien! Weet je ook welke chip er voor zorgde dat je de Sudden Death kon krijgen?
gebruik je eMMC check uit de play store, geeft meteen aan of je een insane chip hebt

[ Voor 15% gewijzigd door reyals op 19-03-2013 01:07 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Goede tip, mijn nicht ontvangt de Galaxy S3 volgende week bij een nieuw abonnement bij T-mobile gratis met Smart Plus 170.
Kan ik bij het inrichten van het toestel gelijk eventjes meepakken en controleren.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-11 09:41

Bullet NL

Eigen Wijs

Dit topic begint nu toch een beetje een aanbeveling gehalte te krijgen. Ik verplaats hem daarom ook naar het Mobile AankoopAdvies forum

Elk toestel heeft overigens zijn fouten, Op Tweakers lees je vaak negative berichten omdat mensen zonder klachten eigenlijk weinig te melden hebben. Daar komt ook nog eens bij dat heel veel Tweakers enorm kitsch zijn.

Cogitationis poenam nemo patitur

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Als je tevreden bent met je htc, kun je ook bij dat merk blijven, immers een goed gevoel bij een merk bepaald ook een deel van je ervaring.
Pagina: 1