Betaalsysteem ontwerpen (muntstukken, SIM,...) voor internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulaiman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
Beste tweakers,

Ik weet niet of dit de juiste plaats is in het forum om dit te vragen, maar ik zit dus eigenlijk met een probleempje. Binnenkort ben ik van plan om samen met een aantal andere personen een soort van internetcafé te openen waar er helemaal geen personeel aanwezig is. De bedoeling is dus dat de klanten dmv muntstukken (of eventueel een voorafbetaalde kaart) toegang kunnen krijgen tot de computers die achter slot en grendel zullen zitten in een speciaal daarvoor ontworpen meubel.

Na wat onderzoek heb ik dit gevonden: http://www.coinco.cn/en/coinpreated.html en naar het schijnt is dit een zeer goed systeem. Nu zou ik zoiets zelf willen bouwen met bijvoorbeeld een Raspberry Pi of een Arduino of iets in die aard (ik heb hier geen ervaring mee).

Alle hulp is welkom, en als iemand me al kan vertellen waar ik alle onderdelen kan vinden, of gewoon wat ik allemaal nodig zal hebben, is dat al een zeer goede start.

I7 960 @ 4.2Ghz-Coolit eco alc c240-2*HD6850 CFX-CM690II-6GB Corsair Vengance ram cl8-2*OCZ SSD in Raid0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-07 07:27

Sprite_tm

Semi-Chinees

Interessant, maarrrr met alleen 'alle hulp is welkom' ga je er niet komen; we gaan namelijk niet je complete project voor je bouwen. Weid eens wat meer uit over wat je wilt: Hoe wil je een machine ontoegankelijk maken? Welke onderdelen wil je allemaal zelf maken? Ben je er al uit welke betaalmethode je wilt gebruiken? Wat is uberhaupt je doelgroep?

Verder ben ik persoonlijk eigenlijk wel benieuwd hoe veel nut een Internet-cafe-achtig iets, zeker eentje waar geen personeel rondloopt, hedentendage nog heeft... wat voor niche denk je gevonden te hebben waar je het winstgevend in kan denken te maken?

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:15
Ruk hokjes ;-)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356260

Sprite_tm schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 01:36:
Verder ben ik persoonlijk eigenlijk wel benieuwd hoe veel nut een Internet-cafe-achtig iets, zeker eentje waar geen personeel rondloopt, hedentendage nog heeft... wat voor niche denk je gevonden te hebben waar je het winstgevend in kan denken te maken?
De wijk waar ik een jaar geleden nog woonde had elke 200 meter een internetcafe/belhuis, dus het zal vast wel genoeg opbrengen. Enige punt lijkt me dat je zonder fysiek aanwezig te zijn, niet in kan grijpen mocht er iets gebeuren (medisch/diefstal/vandalisme).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kELAL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12-2023

kELAL

Jeri is my middle name

Anoniem: 356260 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:49:
[...] elke 200 meter een internetcafe/belhuis, dus het zal vast wel genoeg opbrengen.
Hun opbrengsten kwamen vooral uit de -ahem- 'nevenactiviteiten'.

offtopic:
Sprite_tm schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 01:36:
wat voor niche denk je gevonden te hebben waar je het winstgevend in kan denken te maken?
--
'k Ben ook benieuwd wat voor gat in de markt de OP denkt gevonden te hebben. En ook nog een die het nóg beter moet gaan doen dan het meest gunstige scenario dat ik kan bedenken:
Op een 'backpackers hotspot', géén openbare bibliotheek in de wijde omtrek én nog een 2e bron van inkomsten op locatie.
Al het andere lijkt me bij voorbaat kansloos!

Al klinkt een spreuk nog zo raar, als 't rijmt dan is het waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 08:39
Als je het zonder personeel doet zou ik zorgen dat je nergens bij kan.

kast weggestopt, beeldscherm achter een ruit (lexan of glas) alleen tobo en muis toegankelijk (daar bestaan ook wel vandalisme bestendige oplossingen voor).

Dan gaat het enkel nog om een betaalmechanisme dat de systemen unlockt (softwarematig).
Als het gaat om normaal muntgeld, daar zijn gewoon units voor te koop.

Een speciaal pasje is wel te doen, Dan moet je blanco kaarten en lezers kopen en een hoopje software regelen. Met speciale muntjes lijkt me een stuk lastiger voor elkaar te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:29
Scherm per user waarin ze kunnen betalen via SMS? Waarna PC unlockt? voor x periode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulaiman
Allen bedankt voor de antwoorden.

Ondertussen heb ik contact opgenomen met een fabrikant van USB Coin box (zo heet het ding).
Kant en klaar komt het ons goedkoper uit, maar zelf is het ook te doen als je wat ervaring hebt met het programmeren van chips.

Het idee is om aan klanten (en aan onszelf) systemen te kunnen leveren die al klaar zijn voor installatie. Denk aan een kiosk of van die computers waar je voor moet betalen in de luchthaven. We hebben een idee uitgewerkt en alles zal dus veilig kopen te zitten achter slot en grendel zodanig dat er niemand aan iets kan. Meer details kan ik er voor het moment niet over geven.

En hier in België zijn zulke internetcafe's weldegelijk winstgevend, zeer winstgevend zelfs. Als je daar de personeelskosten van wegneemt heb je zomaar meer winst. Alles zal natuurlijk op een streng gecontroleerde manier bewaakt worden. Daar is er voldoende technologie voor...

Allesinds toch bedankt voor jullie hulp !

I7 960 @ 4.2Ghz-Coolit eco alc c240-2*HD6850 CFX-CM690II-6GB Corsair Vengance ram cl8-2*OCZ SSD in Raid0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Heb je er ook over nagedacht hoe je wil voorkomen dat het OS wordt gesaboteerd? Sitekiosk is een pakket wat ik ken wat daar erg sterk in is. Biedt ook coin acceptors. Tis alleen niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:31
Toen ik als backpacker door Nieuw-Zeeland trok, maakte ik af en toe gebruik van een PC om het thuisfront op de hoogte te houden. Daar kwam ik veel systemen tegen zoals in je openingspost, alleen dan werd de voedingsspanning van de monitor geschakeld (relais) i.p.v. een softwarematige oplossing. Moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat de gebruiker niet zomaar een andere voedingskabel kan aansluiten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

,

[ Voor 98% gewijzigd door evilution op 26-09-2014 11:26 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224406

Tijd terug was er in Amsterdam een keten van Internet cafés, was geen succes.
Kaartje kopen bij een automaat, inloggen in soort van shell en vervolgens werd er een nieuw image op de pc gezet (duurde even). Ook daar geen lijfelijk toezicht. Veel louche publiek.
Zou het niet doen, beetje achterhaald met de smartphone, veel horeca heeft tegenwoordig ook gratis wifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Soulaiman schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:51:
Allen bedankt voor de antwoorden.

Ondertussen heb ik contact opgenomen met een fabrikant van USB Coin box (zo heet het ding).
Kant en klaar komt het ons goedkoper uit, maar zelf is het ook te doen als je wat ervaring hebt met het programmeren van chips.
Het programmeren en de elektronica is ook relatief eenvoudig te realiseren, ik denk zelf dat de moeilijkheid hem vooral zit in het filteren van neppe muntjes en wat mensen er al niet voor random dingen ingooien.

Overigens komt die hele 'USB Coin box' wel heel erg over als WokkieTokkie™ huisvlijt. Zeker gezien het feit dat jullie dat apparaat als integraal onderdeel van jullie product willen gaan leveren, zou ik me vergewissen van goede support van de fabrikant.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulaiman
real[B]art schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:20:
[...]

Het programmeren en de elektronica is ook relatief eenvoudig te realiseren, ik denk zelf dat de moeilijkheid hem vooral zit in het filteren van neppe muntjes en wat mensen er al niet voor random dingen ingooien.

Overigens komt die hele 'USB Coin box' wel heel erg over als WokkieTokkie™ huisvlijt. Zeker gezien het feit dat jullie dat apparaat als integraal onderdeel van jullie product willen gaan leveren, zou ik me vergewissen van goede support van de fabrikant.
Support is echt niet nodig. Die doos is zo simpel dat die gewoon bestaat uit een printplaatje met een microcontroller, een relais en wat andere Brol. Je kan die zelf ook doen maar dat neemt te veel tijd in beslag. Verder dat ding faalt bijna nooit en om alles af te schermen, daar vind ik wel iets op. Genoeg software die dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Soulaiman schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:51:
En hier in België zijn zulke internetcafe's weldegelijk winstgevend, zeer winstgevend zelfs. Als je daar de personeelskosten van wegneemt heb je zomaar meer winst. Alles zal natuurlijk op een streng gecontroleerde manier bewaakt worden. Daar is er voldoende technologie voor...
Zou het dan in België zo anders zijn dan in Nederland? Ik kan me iig niet herinneren ooit in Nederland een internetcafé tegen te zijn gekomen, wist dus niet dat die nog bestaan :P (misschien alleen in wat armere Europese landen)

Ik snap inderdaad ook niet dat er markt voor zou zijn. Iedereen heeft wel internet, en als je op vakantie/doorreis bent hebben bibliotheken, hotels, campings en restaurants/café's meestal wel gratis WiFi.

[ Voor 14% gewijzigd door Compizfox op 23-03-2013 02:04 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-04 15:33
Compizfox schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 02:03:
(misschien alleen in wat armere Europese landen)
Ik weet niet of Duitsland bij de armere Europese landen hoort, maar hier (Hamburg) zijn nog meer dan genoeg internetcafe's. Nog sterker: op zo'n beetje iedere kruising staat nog een telefooncel (muntgeld!), en zelfs die dingen lijken hier nog rendabel te zijn.

Ik weet niet hoe dit in de grote steden in Nederland is, maar hier lijkt het verschil tussen 'arm' en 'rijk' toch nog vrij groot te zijn. De meeste tweakers mogen dan een desktop, laptop, tablet en smartphone hebben, volgens mij wonen er hier nog genoeg computerloze mensen..
Pagina: 1