Basis systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-12-2023
Ik ben bezig een basis systeem voor mijn zoontje (12) samen te stellen. Hij heeft een erg beperkt budget (ong. € 260).

Hij zal hem gebruiken voor eenvoudige spelletjes als minecraft en een mmorpg die geen gebruik maakt van een gpu. Ter vergelijk: hij heeft ook een laptop met een P6100 processor, maar deze heeft hij met name voor school nodig, en het scherm is wel erg klein voor het spelen van zijn spelletjes. De spelletjes doen het (wat hem betreft) wat snelheid betreft prima op deze laptop.
Voordeel voor mij is dat hij zijn laptop minder zal gebruiken, wat de levensduur zal verlengen.

Als basis heb ik het basis systeem uit de BBG van maart genomen.

Toen ik wilde bestellen liep ik tegen een paar problemen aan:

- de kast uit de BBG wordt zonder voeding geleverd ipv met. Dat betekent dus een extra investering voor een voeding.
- het in de BBG genoemde Asrock moederbord biedt volgens de website van Asrock (nog) geen ondersteuning voor de Celeron G1610 processor

Als alternatief heb ik hetvolgende geselecteerd:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1610 Boxed€ 35,95€ 35,95
1Asrock H61M-GS€ 36,97€ 36,97
1Fractal Design Core 1000€ 28,31€ 28,31
1TP-Link TL-WN861N€ 12,40€ 12,40
1Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 23,40€ 23,40
1be quiet! System Power 7 300W€ 33,-€ 33,-
1Samsung 840 series SSD 120GB€ 83,90€ 83,90
1LG E2442V Zwart€ 145,90€ 145,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 399,83

Waarbij ik de monitor zelf zal gaan gebruiken. Hij krijgt (voorlopig) een 19" 'doorgeschoven' en mag als hij weer gespaard heeft (lees: jarig is geweest) zelf besluiten of hij een 22" wil aanschaffen.

Aantal keuzes die ik gemaakt heb:
- apparaat komt in de woonkamer, op basis van diverse reviews gekozen voor de Fractal kast icm de BeQuiet voeding om de geluidsproductie een beetje binnen de perken te houden.
- geen USB 3.0. Het is een basissysteem. Ik verwacht niet dat hij andere USB devices dan toetsenbord, muis en USB stick zal gebruiken
- WiFi adapter. Een kabel brengen naar de beoogde plek voor de pc is lastig/onmogelijk zonder boren in de vloer
- OS zal Win 7/64 bit worden, heb ik nog
- DVD speler heb ik nog liggen
- Hdd heb ik nog. Hij kan ook op netwerkdrives opslaan

Is dit een evenwichtig basissysteem voor het genoemde budget of kan ik beter andere keuzes maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-03 16:07

Rordarok

De enige echte

Dit lijkt mij een perfect systeem voor het budget. Het enige wat je nog zou kunnen overwegen voor iets meer grafische kracht is een AMD A4(ish) systeem, maar of je dan op het zelfde geld uitkomt weet ik niet precies. Hoe dan ook is dit prima.

(Ik weet niet of er bezwaren zijn maar misschien zou het ook een optie kunnen zijn om een tweedehands systeem te kopen hier op Tweakers? Vaak prima producten en goed onderhouden. Het is natuurlijk wel tweedehands, dat kan een obstakel zijn. Maar als je dan verder kijkt heb je vaak wel iets meer waar voor je geld).

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-05 09:53

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Voor dat bedrag zijn er hele leuke systeempjes in de vraag en aanbod te vinden hier op tweakers, kijk daar eens rond en je kunt een veel sneller systeem (lees: langer meegaand) voor eenzelfde prijs vinden

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holybuck
Ik heb in vraag en aanbod gekeken. Zie daar niets tussen wat beter is of zelfs in de buurt komt (eur 260, met SSD).... heb je een link naar iets beters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-05 21:09
Ik weet niet of dit iets is, maar dit zag ik in V&A:

V&A aangeboden: PC met GTX460 en SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holybuck
Die had ik gezien, ziet er inderdaad leuk uit (hoewel iets boven budget), maar Rozendaal gaat me ook nog een substantieel bedrag aan benzine kosten (woon in de polder). Aankoop van particulieren doe ik alleen door op te halen (iets met schade en schande).
Pagina: 1