Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sony Vaio T, wat vinden de Tweakers ervan?

Pagina: 1
Acties:

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:24
"The title says it all": Ik ben erg geïnteresseerd in de Sony Vaio T (15,6 inch uitvoering), maar lees er letterlijk helemaal niets over terug op het forum. Vind de laptop ook niet in de PriceWatch.

Hij is nog niet oud, maar toch wel oud genoeg om hem daar toch wel te verwachten. Wat vinden jullie van de Vaio T, en wat zijn waardige/betere alternatieven? :)

Wil hem graag helemaal full-spec orderen, behalve de HDD, die juist zo laag mogelijk (320 GB), zodat ik er zelf een Samsung SSD'tje in kan zetten (Neem aan dat dat goed bereikbaar is, iemand ervaringen? :))

Sony Vaio T-serie

Alvast bedankt voor jullie aankoop-advies :D

[ Voor 4% gewijzigd door Torrentus op 19-03-2013 14:57 ]

Verwijderd

Persoonlijk zou ik niet alles bij Sony laten upgraden, voornamelijk geheugen en opslag (wat je dus al niet van plan bent). Datgene zelf bij prikken is namelijk vaak veel goedkoper ;)

Daarnaast, een i7 t.o.v. van de i5 is alleen interessant in hele specifieke gevallen (multirendering/hyperthreading e.d.). Misschien te voorbarig, maar denk niet dat het voor jou het geval is, aangezien ik er van uit ga dat je de laptop kiest om zijn touchscreen, en niet om er zware taken op uit te voeren.

Edit: Heb net even gekeken, en de upgrades via Sony zijn toch minder duur dan ik had verwacht. Zal niet heel veel schelen qua prijs, en je koopt er de moeite van het zelf aanprutsen wel mee af :)

Gebruikservaring met deze laptop heb ik trouwens niet, dus kan je daar zo gauw niet mee helpen..

P.S. vergeet niet, indien mogelijk, gebruik te maken van studenten/business korting (7~10%) en cashback acties :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 01:00 ]

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
De Vaio T 15" is in principe een miskoop aangezien Sony ook nog de veel betere S15 lijn aanbied...
De voordelen van de S15 lijn:
- Betere accuduur
- Veel betere specs voor hetzelfde geld: Veel krachtigere CPU en GPU
- Goedkopere prijs voor de prestaties
- Lager gewicht (1,89kg vs 2,2kg)
- Flink beter scherm (IPS vs TN) met half matte afwerking
- Laptop is al bekend, uitgebreid getest, en populair onder tweakers waar de T15 relatief onbekend is.

De voordelen van de T15 lijn:
- Zeer stevige behuizing
- Minder keyboard flex
- Betere looks (naar mijn mening)
- Touchscreen
Lees hier meer over:http://www.notebookcheck.net/Review-Sony-Vaio-SV-T1511M1E-S-Ultrabook.89212.0.html

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:36

Quad

Doof

Daarbij is de S15 krachtiger op GPU en CPU gebied dan de T15. :)

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 18:02 ]

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Het retailmodel van de S15: pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E
Heeft een i5 die sneller is dan een i7U, vanwege de hogere kloksnelheid.
GT640M LE kun je overklokken tot >GT650M snelheden etc.
Zie verder de post van Vinand, die legt het prima uit. Het is maar net of je dat touchscreen echt nodig bent, of niet.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Brazos
  • Niet online
.

Verwijderd

In heavy-load situaties gaat de 17W CPU over het TDP heen, en throttlet hij terug aangezien hij is begrenst op 17W. In de praktijk krijg je dat niet zo snel voor elkaar (behalve in games).

• Brazos
  • Niet online
.

• Quad

Quad

Doof

Een HD4000 kan perfect een FullHD film afspelen, geen probleem.
Verschil is dat je met de S15 ook nog eens een game kan spelen ala BF3, dat gaat jou niet lukken op die T15.

nggyu nglyd

• Brazos
  • Niet online
.

• Quad

Quad

Doof

Ik weet dat iig de S15 ongeveer het beste IPS scherm heeft wat er in een notebook gestopt wordt. De T15 heeft een TN paneel, en of het veel slechter is weet ik niet, ik denk het wel vanwege de touch laag die erop ligt.

Het heeft geen zin om een 3D film te kijken op een laptop die geen 3D scherm heeft lijkt mij?

nggyu nglyd

• Brazos
  • Niet online
.

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-11 10:51
Ik heb zelf ook bij aanschaf van een ultrabook lopen twijfelen over een touch en niet touch versie. Wel is waar niet over de sonys maar over de samsung ultrabooks.

Uiteindelijk voor een niet touch gekozen omdat ik klaar was met die glimmende schermen. Dit icm met vet vlekken kan erg lastig worden onderweg.

Ik wist alleen stom genoeg niet dat er een t15 was.. Die zier er wel erg leuk en betaalbaar uit voor een 15 inch ultrabook.

Al vind ik hem wel wat zwaar een dik voor een ultrabook.

https://www.youtube.com/@droommotor

• Torrentus
Het is uiteindelijk de s15 geworden, waar ik zelf een reepje DDR3 van 4 GB en een M4 in plaats. Bedankt voor jullie advies, en zeker ook de link naar de uitgebreide review van de Vaio T.

Het slechte scherm (+het feit dat hij extreem glanzend is) en het ontbreken van de GPU (had ik me nog niet gerealiseerd!) wegen niet op tegen het touchscreen voor mij. De s15 is in het zilver qua uiterlijk goed vergelijkbaar vind ik :)

• Vinand
Torrentus schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:26:
Het is uiteindelijk de s15 geworden, waar ik zelf een reepje DDR3 van 4 GB en een M4 in plaats. Bedankt voor jullie advies, en zeker ook de link naar de uitgebreide review van de Vaio T.

Het slechte scherm (+het feit dat hij extreem glanzend is) en het ontbreken van de GPU (had ik me nog niet gerealiseerd!) wegen niet op tegen het touchscreen voor mij. De s15 is in het zilver qua uiterlijk goed vergelijkbaar vind ik :)
Goede keuze! Je hebt een top laptop gekozen.. De T15 is echt behoorlijk matig op zijn best te noemen...
Vergeet niet tevens ook nog eens te overwegen om de HDD te vervangen voor een SSD voor een giga performance boost! :)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Torrentus
Vinand schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:43:
[...]

Goede keuze! Je hebt een top laptop gekozen.. De T15 is echt behoorlijk matig op zijn best te noemen...
Vergeet niet tevens ook nog eens te overwegen om de HDD te vervangen voor een SSD voor een giga performance boost! :)
Ga ik zeker doen, dat is de pricewatch: Crucial m4 SSD 2.5" 256GB :)

• Brazos
  • Niet online
.

• Vinand
Brazos schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:44:
[...]

Ik denk er hetzelfde over als jij, tenminste op het gebied van het scherm. Gewoon een vraagje, heb jij de geforce gt640M erbij gedaan? Ik vind 170 Euro voor zon budget kaartje best veel eigenlijk. Ook jammer dat de i7-3632QM er niet in kan zonder de Geforce kaart.

Via de onderwijswinkel kost de S15 met FHD scherm 700 Euro. Dat is geen rare prijs.... Maar ik zit nog erg te twijfelen over de grafische kaart, dus was wel benieuwd wat jij hebt gedaan?
170 euro voor een keppler gpu valt behoorlijk mee, tevens zou ik het ook niet echt budget kaart noemen... Prestaties zijn behoorlijk redelijk.

Als je wilt gamen neem je die anders niet...

• Brazos
  • Niet online
.

• Vinand
Brazos schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:06:
[...]

Het is trouwens wel een GT640LE, die is nog een stukje trager(geklokt) dan een 640m.
hhm daar heb je wel gelijk in..
Wacht anders maar tot de jongens hetzelfde kunnen doen wat ze met de vorige generatie S15 hebben gedaan met een GT640M le
Namelijk een OC mod voor de in 7 uitvoering: http://forum.notebookrevi...s-bios-mod-gt640m-le.html

In de nabije toekomst misschien voor de win 8 modellen.

• Torrentus
Ik heb hem er wel bijbesteld. Een Dedicated GPU is al snel een stuk krachtiger dan een embedded, en vind het ook een groot pluspunt dat het mogelijk is bij de S15 (T15 weer niet). de 640LE schijnt hardware-technisch makkelijk over te klokken te zijn naar snelheden van de 650. Er is echter een máár: tot dusver is er nog geen UEFI-hack voor de S15, met het oudere BIOS werkte het perfect, voor de nieuwe kan het nog komen... of niet... :)

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 110% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 18:01 ]

• Quad

Quad

Doof

Er zijn wel degelijk verschillende modellen, 4launch heeft ze beiden.

nggyu nglyd

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 18:01 ]

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Jammer van die GIGANTISCHE bezel :S

• Quad

Quad

Doof

Ah, ik bedoelde Azerty, daar staan twee S15 modellen, een met een 2GB en een met een 1GB gpu.

nggyu nglyd

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 18:01 ]

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 13:41
De S15 is een mooi ding, alleen erg jammer van het "slappe" tobo en de koptelefoon-ingang wat niet goed contact maakt en erg gevoelig is. Kan het weten, heb hem zelf ook sinds 2 weken. (heb er zelf wel een 840Pro-ssd in gezet)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Pagina: 1