Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Netbook voor reizigers (afm.x degelijkheid x autonomie)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben motorrijder, beperkt in bagageruimte, en heb nu een MSI U270.
Daar ben ik niet blij mee.
Wat is een alternatief?
Slank incl. batterij, 10-11inch (mat) scherm, vlotte werker, beperkt in afmetigen, en motorwaardig.
Motorwaardig? De MSI vertoonde witte vlekken op het scherm. Ok, binnen garantie vervagen door MSI, maar ik denk dat het door de trillingen kwam.
Afgezien dat de toetsen steeds losser komen te zitten, en te dikwijls misslaan.
Gaarne advies.

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10 20:23
Een Thinkpad x220 is zeer degelijk, voldoet aan je eisen, lange (7-8 uur) accuduur.

Zelf gekocht via thinkspot.de, scherp geprijsd.

Uitstekende garantie. Kan absoluut tegen een stootje.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Netbooks zijn passé. Tegenwoordig zijn in dit segment Ultrabooks of anders Tablets te koop.

https://discord.com/invite/tweakers

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 15:51

JT

VETAK y0

Ach, E-350/450 met SSD is anders wel een prima combi hoor. Tablet met tobo overstijgt al snel de prijs van een netbook met een flink verschil. En dan heb je ook een beperkt OS.

[ Voor 10% gewijzigd door JT op 18-03-2013 21:38 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Dank.
Uit postings op motorforums kun je op een tablet niet werken met Garmin Mapsource of Basecamp. (GPS routering programma's).

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 14:56
Een Microsoft Surface eventueel een rt
Past prima op de motor en zit zeer degelijk in elkaar.

Verwijderd

Maar is belachelijk onpraktisch als je zonder tafel het toetsenbord wilt gebruiken.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Misschien is de Vivobook een oplossing: pricewatch: Asus VivoBook X202E-CT009H
Sleeve erom heen: pricewatch: Case Logic 11" Netbook Sleeve (ELS111) en dan kan ie wel tegen een stootje, let wel op dat hij incl. hoesje ongeveer 2-3cm dikker wordt.

Verwijderd

De vivobook heeft een accuduur van 4 uur en de zo ongeveer de slechtste koeling is ooit in een laptop heeft gezeten. Dat is echt geen aanrader. Doe jezelf een lol en koop voor €100 minder een laptop met een 2x zo lange accuduur en geen touchscreen.

• dragonlords1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:19
[b][message=39975183,noline] Doe jezelf een lol en koop voor €100 minder een laptop met een 2x zo lange accuduur en geen touchscreen.
Bijvoorbeeld? Puur uit interesse, want ik ben hetzelfde aan het zoeken als de threadstarter.

Verwijderd

Dat is inderdaad een lastige vraag. Een jaar geleden waren die laptops volop te krijgen. In elk geval doet pricewatch: HP Pavilion dm1 dm1-4373sd het best lang op de accu (http://www.anandtech.com/...king-fusion-on-the-road/5, vorige model, zelfde processorarchitectuur). De overige kandidaten lijken niet meer leverbaar. Maar wellicht dat je ze nog in V&A kunt vinden: lenovo X121e, of wat groter: Vostro V131, lenovo X220.

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-11 08:50
Ik lift even mee op dit topic, zelf ga ik binnenkort een maand op vakantie. Zoek ook iets met dezelfde richtlijnen. Wat is je buget? zelf zit ik misschien aan een 2e hands MacBook Air te denken.

+ SSD
+ i5 CPU
+ 11.6 inch

Ook kwam ik even langs de Lenovo IdeaPad U410-MAH6NMH

+ Vette hardware
- 14 inch?
- HDD/SSD combinatie
- 0.5KG zwaarde als bijv. een Thinkpad X220

Die Lenovo Thinkpad x220 ziet er ook goed uit, alleen struikel ik een beetje over het toetsenbord / touchpad...

Die HP Pavilion dm1 dm1-4373sd is daarnaast weer erg aantrekelijk qua prijs.

[ Voor 15% gewijzigd door Mobb_Deep op 25-03-2013 08:16 ]

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik volg de suggesties met belangstelling.
Op de motor moet je tevens opletten dat de toetsen niet door trillingen op het scherm inslijten.
Kunnen de, toch wel dunne, deksels/schermen van een utrabook druk verdragen, of is het gelijk krak als ze stevig klem komen te zitten tussen de overige bagage?
Pagina: 1