[vb.net] WebClient en uitlezen iFrame

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-07 08:46
ik heb in VB.net een tool geschreven die inlogt op een website. Dit doe ik middels een aangepaste WebClient class die ook overweg kan met cookies

1. ga naar start inlog pagina en krijg cookie
2. post form gegevens + cookies naar aanmeld url
3. ga naar URL van website

probleem is dat de basis website een geheel is van diverse iframes en het lukt me niet te achterhalen wat specifiek de iFrame source url, of dat deze dynamisch wordt gegeneerd?

Iemand die me op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Duik eens in je browser's debug tools (Firebug/IE F12 Dev.tools/Chrome Dev.tools/Safari Dev.tools/Opera Dragonfly/Fiddler2) en kijk welke url's geladen worden bij inloggen ("Net" tabje oid) :?

[ Voor 67% gewijzigd door RobIII op 18-03-2013 21:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
ja maar hier kom ik totaal niet verder mee.... Ik zie bv in Fiddler voorbij komen welke URLs er worden aangeroepen.. als ik deze met webclient open, dan werkt het gewoon niet....

heb bv na een inloggen een url met een sessionkey. Als ik deze URL vanuit mijn programma copy en paste in Internet Explorer, dan krijg ik fijn mijn ingelogde sessie te zien.

Als ik precies deze url open via de Webclient, dan komt het niet goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dan zul je dieper moeten graven; doen ze bijv. aan UserAgent sniffing? Komen overige http-headers overeen? En, belangrijker nog, is het uberhaupt wel toegestaan wat je probeert te doen? En zo ja, hebben ze niet gewoon een API?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
tsjaa ik weet dat ik goed ben ingelogd, sommige pagina's kan ik wel bereiken en geven aan dat ik ben ingelogd... die met het iframe helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wel handig als je even de rest van m'n vragen beantwoordt i.p.v. blijven herhalen "het werkt niet" ;) Zover waren we namelijk al en dus is 't niet heel erg constructief om dat te blijven herhalen ;)

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 19-03-2013 09:23 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
ik heb wat dieper gegraven en uiteindelijk met Fiddler kunnen achterhalen welke pagina precies geladen werd en lukte dus buiten het iFrame om!

Maar zeker bedankt voor het meedenken heeft zeker geholpen!
Pagina: 1