KPN Glasvezel / Netwerk niet stabiel / Packet loss

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 506715

Topicstarter
Ik heb KPN Glasvezel

Enige tijd geleden hebben we 1.5 week zonder KPN gezeten door een verdeel kast probleem in de wijk. In het troubleshoot proces ook een ander modem gekregen, een Arcadyan Experia Box v8

Deze lijkt echter problemen te geven in het netwerk voor online gaming.
Hiervoor hadden we ZTE220N en die had geen probleem.

Dit is zowel een probleem bij draadloze als wel als vast verbinding
De router wordt redelijk zwaar belast met iets van 3 PCS, mobiele telefoons, sonos en hdd extern

Ik heb het volgende gedaan in een poging om het te verbeteren:

** Speedtest. Net
Resultaat op zolder met een vaste lijn : 30 Mbps down, 2.4 up.
Mijn conclusie> Snelheid is het probleem niet

** UPnP enabled

** Porten opengezet voor online gaming.
Een aantal UDP, TCP.
Deze zorgde wel voor een verbetering van ping in (ms).
Maar een aantal applicaties kunnen nog steeds onverwacht stoppen na een connection time out

** Ping test . Net gedaan
Deze geeft ping 30ms , maar een packet loss van 1% (is dat een probleem)

Kennen jullie een ander programma om het eea te testen of diagnose te stellen.

De pubers hier in huis willen naar Ziggo (maar ik ben bang dat ik met het overstappen weer een hoop andere issues er bij heb, zoals bekabeling die veranderd moet worden)

Wie kan mij helpen?? Alvast bedankt

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-05 14:35
Heb je toevallig ook last van TV die hapert / stilvalt?

Ik heb dit ook ooit eerder gehad,
code:
1
ping -t 8.8.8.8
half uurtje opengezet en iets van 10% packetloss (Ctrl-C om te stoppen). Bleek uiteindelijk aan de gbic / sfp in de centrale te liggen.
Mijn aanraden is, sluit eerst uit dat het aan je apparatuur ligt (alles loskoppelen, met één bedraad apparaat testen), modem en glaskastje even tien seconden van de stroom halen en nog eens testen.
Is het dan nog steeds slecht? Bel KPN en vraag een monteur, die zullen aangeven dat als het probleem bij jou ligt ze kosten in rekening gaan brengen (maar dit heb je zelf al uitgesloten). Dit is de makkelijkste en snelste manier om dit op te lossen, waarschijnlijk is het ergens een los contactje of een defect apparaat aan de KPN kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Kalkran schreef op maandag 18 maart 2013 @ 20:26:
Heb je toevallig ook last van TV die hapert / stilvalt?

Ik heb dit ook ooit eerder gehad,
code:
1
ping -t 8.8.8.8
half uurtje opengezet en iets van 10% packetloss (Ctrl-C om te stoppen). Bleek uiteindelijk aan de gbic / sfp in de centrale te liggen.
Mijn aanraden is, sluit eerst uit dat het aan je apparatuur ligt (alles loskoppelen, met één bedraad apparaat testen), modem en glaskastje even tien seconden van de stroom halen en nog eens testen.
Is het dan nog steeds slecht? Bel KPN en vraag een monteur, die zullen aangeven dat als het probleem bij jou ligt ze kosten in rekening gaan brengen (maar dit heb je zelf al uitgesloten). Dit is de makkelijkste en snelste manier om dit op te lossen, waarschijnlijk is het ergens een los contactje of een defect apparaat aan de KPN kant.
Doe dan meteen even ping -l 1024 8.8.8.8

Dan stuur je wat grotere pakketten weg. Dit geeft een beter beeld van wat je lijn kan verstouwen al is het nog steeds een beetje een test die niet echt heel veel zegt. Dropped packets, collisions, late collisions, dat soort dingen wil je eigenlijk zien, maar dat kan je, helaas voor jou, alleen aan de KPN kant zien :)

Dit soort vage klachten kan echt van alles zijn. Misschien duplex settings? Al gok ik dat "fiber" van KPN ook (C)WDM o.i.d. is.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb inderdaad ook last van haperend beeld van tijd tot tijd (1x per week). Ik heb 30 Mbps down en 3 Mbs up. Kan het ook bandbreedte up zijn, die te "smal" is en lijdt to collisions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Resultaten van een ping test

Ping -t 8.8.8.8
1079 pkgs , 7 lost (0.6%) , min 30ms, max 109ms, avg 31ms

Ping -t -l 1024 8.8.8.8
1236 pkgs, 42 lost (3.4%), min 31ms , max 44ms, avg 32ms

Vraag is even of dat problemen oplevert of niet. Ik neem aan van wel.....