[hulp] Een SMS: Simple Mail System maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Hallo iedereen,

Ik heb een opdracht voor school om met linux een Simple Mail Systeem te maken in opensuse.
Echter heb ik geen flauw idee hoe dit moet, En weigert de leraar ons fatsoenlijk te helpen. Ik heb alleen nog maar 1 dag voor dit. ( zelf al dagen bezig geweest met googlen)

Dus bij deze vraag ik hier om hulp, is er iemand die mij dit simpel kan uitleggen ? _/-\o_

Wat is de bedoeling:

Een mailserver waarmee Linux-gebruikers op hetzelfde subnet post kunnen versturen aan elkaar.

Sites die ik gevonden had:

http://www.techotopia.com...Fedora_Linux_Email_Server
http://www.server-world.i...te?os=CentOS_6&p=mail&f=1

Bij deze heel erg bedankt alvast voor alle hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Korte samenvatting van je topicstart: "Ik moet <iets>, ik snap het niet, heb <sites> gevonden."

Wat verwacht je nu van ons? Dat we je bij 't handje nemen en je stapje voor stapje gaan vertellen wat je in moet tikken op je toetsenbord?

Dat kúnnen we zelfs niet eens! Je geeft veeeeeeeeels te weinig informatie!

Héb je überhaupt al een draaiende Linux-configuratie? Nee? Waarom niet? Ja? Wat voor distributie dan? En wat heb je dan allemaal al zélf geprobeerd (naast een paar sites zoeken) en waar loop je CONCREET vast?

Kortom, hier kunnen we echt helemaal niets mee, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:08

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Sorry, maar we hebben hier een regel dat we geen huiswerkopgaves doen. Daarbij is je vraag veel te breed, een hele mailserverconfiguratie vragen is wat te veel van het goede. Als je tegen specifieke problemen aanloopt duwen we je graag de goede kant op, maar dit topic sluit ik af.

Laat ik je toch een kleine tip geven: gebruik Postfix, dat is een handige mailserver met veel goede documentatie.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Dit topic is gesloten.