Toon posts:

game pc upgrade advies?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

2 jaar geleden heb ik zelf een gamesysteem inelkaar gezet, deze wil ik nu graag gaan upgraden met een extra videokaart maar ik ben bang dat mijn moederbord en cpu een bottleneck kan worden.

mijn specs zijn:

AMD Phenom II 950x4 @3,2GHz
4GB kingston Ram @ 1333MHz
XFX Radeon HD6870 (waar ik een 2e voor wil halen)
MSI 870A-G54 moederbord
en een voeding van 500 Watt

ik heb al een behoorlijke tijd gezocht naar systemen met dezelfde specs maar vaak zijn ze dat niet.
voor moederborden heb ik ook al vaak meer info gezocht maar er zijn zoveel dingen waar je naar moet kijken daarom heb ik nog weinig verstand van deze dingen. dus hopelijk kunnen jullie mij misschien een handje helpen? :)

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-12-2025
Waarom wil je upgraden? Welke spellen doen het niet/niet goed genoeg? Op wat voor resolutie speel je? Wat is je budget? Welke bronnen heb je geraadpleegd?
En het is handig als je een linkje naar de spec's van je mobo doet.

Wat ik je nu al kan vertellen is dat 500W krap bemeten is voor een X-fire of SLI setup. Moet wel kwaliteit zijn (lees: hoog rendement + voldoende ampere op de 12v lijn).

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Als je wilt upgraden dan ga je niet kijken naar dezelfde specs toch? Dan ga je kijken naar wat compatible is met en wat je wilt bereiken.

Jouw CPU is niet heel slecht, wordt vaak aangeraden zelfs voor de budget game PC's.
Je hebt een voeding van 500 watt, maar is die van Sweex/Trust of van XFX/Seasonic?

Je hebt een relatief modern moederbord, tenminste hij heeft AM3+ dus je kan er een FX CPU opzetten (Wel eerst een BIOS update doen voor het geval dat..)

Weet je zeker dat je een tweede GPU wilt halen? Jouw moederbord ondersteund het dan wel, maar de kaarten gaan dan in x4/x4 modus draaien. En jouw voeding moet het leuk vinden, de GPU vraagt 2x een PCI-e 75watt connector elk.

Ik weet niet wat het budget is (ik gok voor zo min mogelijk geld), maar een combi nieuwe CPU (FX processor aka FX 8320 oid), GPU aka HD 7870 XT of hoger en een SSD zullen niet misstaan.

Edit: Het lijkt erop dat er geen FX CPU's op kunnen, de snelste CPU volgens de support list op de website van MSI is de Phenom II x6 1090T.

[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 18-03-2013 18:48 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Beste RzrBck,

ik wil graag spellen zoals battlefield 3 op high/ ultra spelen ik speel op een resolutie van 1080p.
klopt, ik had zelf ook al het vermoeden dat 500 watt aan de lage kant is.

Link specs mobo: http://nl.msi.com/product/mb/870A-G54.html#/?div=Basic

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik een extra videokaart wil toevoegen draaien ze in 4x/4x modus, is het dan niet beter om dan ook een andere mobo te halen?

p.s. mijn budget is +/- 150 euro

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-12-2025
Dan zou ik eerder deze nu verkopen en met het nieuwe budget een 7870XT kopen. Gemiddeld vergelijkbaar/betere prestaties dan 2x 6870, geen CFX problemen, net zo duur en je kan je voeding en mobo houden.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
wjvds schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:26:
Dan zou ik eerder deze nu verkopen en met het nieuwe budget een 7870XT kopen. Gemiddeld vergelijkbaar/betere prestaties dan 2x 6870, geen CFX problemen, net zo duur en je kan je voeding en mobo houden.
Inderdaad, tenzij je een sweex voeding ofzo hebt ;)

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:22:
dus als ik een extra videokaart wil toevoegen draaien ze in 4x/4x modus, is het dan niet beter om dan ook een andere mobo te halen?

p.s. mijn budget is +/- 150 euro
Jammer dat je niet even op mijn verhaal in gaat.
Welke voeding heb je?

Jouw HD6870 kan je eventueel verkopen voor rond de 90,- euro? die je bij jouw huidige budget kan optellen en een HD7870 kan halen die zeker prettiger en beter aan doet dan een HD6870 in CF.

nggyu nglyd

Verwijderd

Ik zou quad's oplossing volgen, however misschien wil je ook nog je ram uitbreiden (kost toch niet erg veel)

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik zie dat je een HD6870 al voor rond de 90 tot 100,- in V&A kan vinden, dat is al mooi.
Ook heeft een HD6870 2 maal een PCI-e 75 watt connector nodig, de HD7870 XT heeft dat ook, dus waarschijnlijk (wel even benieuwd naar welke) hoef je je voeding ook niet te vervangen.

nggyu nglyd

Pagina: 1