SimCity - geld terug (proberen te) krijgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312539

Topicstarter
Beste jongens en meisjes,

Ik heb het na aanschaf van SC helemaal gehad met EA Games.
Daarom probeer ik mijn geld terug te krijgen, en heb ik al enige tijd contact met de klantenservice van EA Games.
Jammer genoeg doen ze erg moeilijk en komen ze nu met andere redenen als na de 1ste reactie.

Hieronder kan je mijn contact met de klantenservice zien, maar ik ben bang dat het vooralsnog weinig nut heeft.
Daarom was ik benieuwd of er nog meer mensen zijn die net als ik niet alleen SC op hun account hebben staan en daarom geen storno kunnen doen, of ook benieuwd zijn of het mogelijk is je geld terug te krijgen van EA zodra je hem via Origin Pre-Order hebt aangeschaft.

Mailverkeer:

Mail #1 (reactie terug, mijn 1ste vraag aan EA is niet beschrikbaar in mijn mail maar hierin beroep ik mij op de wettelijke 7 dagen "afkoel" tijd bij een online aanschaf):
Geachte meneer L******,

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met de Electronic Arts klantenservice.
Het spijt ons dat u problemen heeft met het spelen van Simcity.

Helaas waren er de eerste paar dagen wat problemen met de servercapaciteit. Wij zijn hard bezig om deze capaciteit te vergroten, zodat iedereen weer kan spelen. Uw problemen zouden daarom nu of zeer binnekort opgelost moeten zijn. Indien u hierna nog steeds problemen ondervindt, reageer dan op deze mail. Wij helpen u graag verder, maar we moeten eerst uitsluiten dat de problemen door de servercapaciteit worden veroorzaakt.

Graag wil ik u ook verwijzen naar de overeenkomsten die u geaccepteerd heeft voor het downloaden/installeren van het spel waarmee u uw recht op omruilen/terug brengen van het spel opgeeft.

Helaas kan ik en niemand van onze support desk verder met u in verdieping raken over wettelijkheden en juridische vragen beantwoorden en dien ik u in dat geval te verwijzen naar een juridisch adviseur.

Onze excuses voor het ongemak.
Mocht u verder nog vragen hebben dan horen wij dat graag van u.

Met vriendelijke groet,
Lance,
Electronic Arts Klantenservice.

Voor antwoorden op de meest gestelde vragen kunt u terecht op help.ea.com/nl
Reactie van mij:
Beste Helpdesk,

Leuk dat jullie een eigen overeenkomst hebben bij het aankopen van een game, echter ga ik je nogmaals wijzen op de NEDERLANDSE wetten.
Gezien ik in Nederland woont, en ik de game via hier heb gekocht is het wel degelijk jullie probleem.
Hier een linkje van de Europese, overkoepelende wetgeving:

http://ec.europa.eu/consu...cs/online_shopping_nl.htm

Nogmaals, ik wil mijn geld terug.
Erg leuk dat de game nu misschien wel werkt, maar daar gaat het mij niet om.
Ik koop iets, wat niet werkt in de periode dat ik het wil gebruiken, en dus is het een niet functioneel product.
Bij het niet functioneren van een product, is het mijn goed recht om dit te retourneren.

Ik vind het ronduit ASOCIAAL dat jullie jullie klanten zo behandelen.
Bij de volgende release van een van jullie games zal ik nu toch 20x nadenken of ik hem ga kopen, of de game skip.

Echter bevestigd deze release weer, dat de illegale downloader beter af is als trouwe gamers die wel games willen kopen mits ze functioneel zijn.
Mail #2:
Geachte
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met de Electronic Arts klantenservice. Excuses voor de late reactie, helaas is het wegens onvoorziene drukte niet mogelijk geweest om eerder te reageren.
Het spijt ons dat u problemen heeft met het spelen van SimCity.

Zoals u in de door u aangegeven link kunt zien, gaat dit over goederen. Digitale producten worden gezien als een dienst, en vallen dus niet onder deze regeling. Wel heeft het volgende recht als consument in Europa:

Als een product gebreken vertoont of afwijkt van de beschrijvingen van de verkoper ("niet-overeenstemming") heeft u overal in de EU 2 jaar garantie, wat betekent dat de verkoper het gratis moet repareren of vervangen.

Dit betekend dus dat wij het recht hebben om het product te repareren. Gezien de vele updates die Maxis elke dag uitbrengt om problemen met het spel te verhelpen, en gezien dat de server problemen inmiddels verholpen zijn, is dit dus een reparatie die wij nog lange tijd zullen doorvoeren.

Excuses voor het ongemak, mochten er verder nog vragen zijn dan horen wij dat graag van u.

Met vriendelijke groeten,
Yordi
Electronic Arts

Voor antwoorden op de meest gestelde vragen kunt u terecht bij help.ea.com/nl/
Reactie van mij:
Hoi,

Erg leuk want je bent tegenstrijdig.
Jij zegt dat ik een dienst heb gekocht, welke jullie in de 1ste week na aanschaf niet hebben kunnen leveren.
Daarom wil ik van de dienst af, of lees: mijn geld terug voor een dienst die na aanschaf niet goed functioneerde.
Ongeacht dat jullie beweren de boel te repareren, verwacht ik bij het afsluiten van een dienst dat het werkt op moment van aflevering.

Daarnaast heb ik weer even gespeeld, en mijn stad staat nog steeds in de brand omdat de traffic niet goed werkt.
Wederom iets aan de dienst wat niet doet, wat hij moet doen.

Nogmaals, ik beroep mij op het recht om van de aankoop af te zien, op gronde van de nederlandse wetgeving bij online aankopen.
Als je daar niet op in gaat, beroep ik mij op het recht om van de dienst af te zien, gezien de dienst niet kan leveren wat vooraf beloofd is (lees: een goed functioneel product, en goede "klanten" service).
Beide zijn vooralsnog ver te zoeken.

Voor de laaste keer zal ik daarom nogmaals uitleggen wat ik wil:

+€60,- op mijn bankrekening waar de game mee betaald is.

Mocht ik binnenkort weer een slecht excuus krijgen, zal ik het verder uit gaan spelen met de ECC.
Ook hun vermelden dat ik wettelijk gezien mijn product moet kunnen inleveren, of zoals je nu beweerd als het jullie beter uitkomt, het cancelen van een dienst die vooralsnog niet geleverd is zoals gewenst.
Als er meer mensen zijn die hun geld terug willen, maar vooralsnog het niet voor elkaar krijgen, let me know dan maken we er een collectief van, en ga ik contact opnemen met de ECC omdat EA games niet bij Kassa aangesloten is.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 22:11
Ook mag de consument niet meer annuleren als levering van de dienst al met zijn toestemming begonnen is.
Voordat je de game download ga stem je in met de voorwaarden van EA. En daar staat:
Als je in de Europese Unie woont en je koopt een game of dienst, zoals game points of in-game geld, van een van onze websites, dan kom je in aanmerking voor een afkoelperiode van 14 dagen. Tijdens deze periode kun je je aankoop nog terugdraaien. Je verliest het recht om je aankoop terug te draaien, als je voor afloop van de afkoelperiode de gekochte software downloadt of de verpakking of verzegeling van een fysiek product verwijdert, of als de uitoefening van onze diensten voor die tijd in is gegaan.
En:
Wij garanderen niet dat content of rechten te allen tijde, in alle landen en/of geografische locaties of op een bepaald moment beschikbaar zullen zijn, of dat wij bepaalde content of rechten gedurende een bepaalde periode zullen blijven aanbieden.
Dan had je de kleine lettertjes beter moeten lezen of een review moeten afwachten voordat je je product download. Dat zijn de risico's van het 'early adopter' zijn.

Daarnaast lijkt het erop dat Maxis er alles aan probeert te doen om de situatie te repareren. Je kunt ze daar niet mee om de oren slaan. Ik denk dat je heel weinig kans hebt dat je je geld terugkrijgt.

Overigens als je storneert kan je account geblokkeerd worden en kun je alsnog een factuur aan je broek krijgen. Niet verstandig.

[ Voor 4% gewijzigd door HawVer op 18-03-2013 18:57 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244101

HawVer schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:54:
[...]

Voordat je de game download ga stem je in met de voorwaarden van EA. En daar staat:

[...]

En:

[...]

Dan had je de kleine lettertjes beter moeten lezen of een review moeten afwachten voordat je je product download. Dat zijn de risico's van het 'early adopter' zijn.

Daarnaast lijkt het erop dat Maxis er alles aan probeert te doen om de situatie te repareren. Je kunt ze daar niet mee om de oren slaan. Ik denk dat je heel weinig kans hebt dat je je geld terugkrijgt.

Overigens als je storneert kan je account geblokkeerd worden en kun je alsnog een factuur aan je broek krijgen. Niet verstandig.
Nederlandse wetgeving staat altijd boven algemene voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:29
De taal die je hanteert in je emails is niet erg netjes. Zaken als
Hoi,

Erg leuk want je bent tegenstrijdig.
zijn niet fatsoenlijk en bovendien inhoudelijk onjuist. Ik denk dat je er met deze emails niet gaat komen. Bovendien hoef je met deze emails niet aan te komen bij een juridische instantie om verhaal te halen.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128052

Anoniem: 244101 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:59:
[...]

Nederlandse wetgeving staat altijd boven algemene voorwaarden.
Betere bescherming van de consument met betrekking tot digitale producten
Er moet duidelijker informatie over digitale inhoud worden verstrekt, ook wat betreft de compatibiliteit met hard- en software en de toepassing van technische beschermingsmaatregelen, zoals beperkingen op het recht van kopiëren van de inhoud.

De consument heeft het recht de onlineaankoop van digitale producten, zoals muziek en video, te annuleren, maar alleen tot op het moment dat het feitelijke downloaden begint.

Nederlandse wetgeving zegt dus dat het te laat is aangezien hij zwlf aangeeft dat hij het spel al gespeeld heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-07 19:08

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Nobel, alleen:
Daarom wil ik van de dienst af, of lees: mijn geld terug voor een dienst die na aanschaf niet goed functioneerde.
Hiermee wil je eenzijdig het contract verbreken en dat mag alleen in bepaalde gevallen. Dit kan pas gebeuren wanneer de tegenpartij in verzuim gaat en dat kan natuurlijk pas wanneer de tegenpartij niet binnen een redelijke termijn voor een oplossing kan zorgen. 2 weken is volgens mij een redelijke termijn.

Have fun:
http://www.law.kuleuven.be/jura/art/45n4/vanloock.html

Edit kijk naar de fyra, daar geven ze het zelfs 3 maand.

[ Voor 5% gewijzigd door IStealYourGun op 18-03-2013 19:07 ]

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:12

MaxxMark

HT is Tof!

Ik vind het een aardig onbehoorlijke mail. Zowel qua taalgebruik als inhoud, opbouw van kritiek en bewijsvoering. Het getuigt van veel ergernis, frustratie en ondoordachtzaamheid van jouw kant.

Overigens is de reactie van EA hier ook niet heilig (knoepert van een d/t fout). Het verbaasde me overigens dat er in de mail conversatie zo diep is ingegaan op de situatie.

Zelf zou ik, als ik er werk van zou maken, er niet voor kiezen om het per mail te doen. Ik zou het schriftelijk doen en direct richten aan de klachtenafhandeling van de klantenservice

Ik zou dan een weloverwogen brief schrijven en daarin formeel en correct de situatie uiteenzetten. Ook bereik je veel meer door netjes, correct en oprecht te blijven zonder er een persoonlijke aanval van te maken. De lezer van jouw email of brief is ook een mens. En hij is er niet op uit om willens en wetens jou het leven zuur te maken.

Als laatste zou ik secuur uitzoeken (voor zover mogelijk) of ik wel een een kans heb om te winnen. In alle eerlijkheid acht ik die kans behoorlijk klein. Zeker gezien de reacties van de klantenservice.

De enige situatie waar ik nog een kans van slagen in zie is het gooien op de onspeelbaarheid. En dan doel ik niet op connectivity issue's maar op het feit dat het (zo schijnt) mogelijk is om andermans stad te verstieren. Als je keer op keer het slachtoffer bent van mensen die onrechtmatig jouw stad slopen zonder dat EA/Maxis daar iets aan kan doen gaat het om een niet functionerend product. Je kunt ze dan in gebreken stellen en een realistische termijn eisen binnen welke ze een passende oplossing moeten leveren. Indien ze dan alsnog in gebreken blijven kan je de koop ontbinden en je geld terug eisen.

[ Voor 0% gewijzigd door MaxxMark op 18-03-2013 19:23 . Reden: typo ;) ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07 13:29
Anoniem: 312539 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:31:
Als er meer mensen zijn die hun geld terug willen, maar vooralsnog het niet voor elkaar krijgen, let me know dan maken we er een collectief van, en ga ik contact opnemen met de ECC omdat EA games niet bij Kassa aangesloten is.

:)
Natuurlijk wil ik m'n geld graag terug, maar ik ben eenmaal akkoord gegaan met de algemene voorwaarden. Ik ga er verder geen energie in steken.

Succes verder, maar ik verwacht dat je niet ver komt. Dan zal je toch beter je best moeten doen met de mailtjes die je schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Ik vind eerlijk gezegd dat je flink onfatsoenlijk bent in je e-mails. Op die manier bereik je vaak helemaal niks. En sowieso denk ik niet dat je ooit je geld terug gaat krijgen.

Ik denk dat dit een gevalletje verspilde moeite is. Beter had je ook even gewacht met de aanschaf, je weet dat er tijdens de launch met dit soort titels problemen zijn. Ik heb de game ook niet gekocht omdat ik ze het geld gewoon niet gun door hun acties. Ik vis hem ooit wel eens uit een budgetbak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:51:
Ik vind eerlijk gezegd dat je flink onfatsoenlijk bent in je e-mails. Op die manier bereik je vaak helemaal niks.
Ik wil TS niet verdedigen maar dit slaat natuurlijk nergens op. Alsof klanten op hun knietjes en formeel iets moeten vragen, komop zeg. Wat EA doet dat is pas onfatsoenlijk of is dat allemaal maar gewoontjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244101 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:52:
[...]

Ik wil TS niet verdedigen maar dit slaat natuurlijk nergens op. Alsof klanten op hun knietjes en formeel iets moeten vragen, komop zeg. Wat EA doet dat is pas onfatsoenlijk of is dat allemaal maar gewoontjes?
Nee wat ze doen is niet gewoon, maar volgens mij zijn er gewoon waarden en normen en 1 daarvan is dat je elkaar netjes aanspreekt en nergens persoonlijk wordt. :)
Of mag TS gewoon zijn gang gaan omdat ze hun zaakjes niet voor elkaar hadden? :D

Sowieso, als je een brief schrijft aan een bedrijf ga je op deze manier (ik wil nu geld op m'n rekening) geen zaken eisen. Deze mailtjes slaan gewoon nergens op en komen vast op de koelkastdeur van de bedrijfskantine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:54:
[...]

Nee wat ze doen is niet gewoon, maar volgens mij zijn er gewoon waarden en normen en 1 daarvan is dat je elkaar netjes aanspreekt en nergens persoonlijk wordt. :)
Of mag TS gewoon zijn gang gaan omdat ze hun zaakjes niet voor elkaar hadden? :D

Sowieso, als je een brief schrijft aan een bedrijf ga je op deze manier (ik wil nu geld op m'n rekening) geen zaken eisen. Deze mailtjes slaan gewoon nergens op en komen vast op de koelkastdeur van de bedrijfskantine.
Volgens mij is TS nergens persoonlijk? Ja iemand wijzen op zijn kromme argumenten dat mag toch? De toon is misschien verkeerd, maar volgens mij gaat het hier over de rechten en plichten van EA en in plaats van allemaal te muggeziften over TS zou je hem ook een helpende hand kunnen reiken, niet waar?

Tevens is EA ook niet netjes door zo slecht een product op de markt te brengen a 50 euro en een beroerde klantenservice wat na anderhalve week eens actie gaat ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244101 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:57:
[...]

Volgens mij is TS nergens persoonlijk? Ja iemand wijzen op zijn kromme argumenten dat mag toch? De toon is misschien verkeerd, maar volgens mij gaat het hier over de rechten en plichten van EA en in plaats van allemaal te muggeziften over TS zou je hem ook een helpende hand kunnen reiken, niet waar?

Tevens is EA ook niet netjes door zo slecht een product op de markt te brengen a 50 euro en een beroerde klantenservice wat na anderhalve week eens actie gaat ondernemen.
Nou dat noem ik geen muggeziften hoor. Als deze meneer mijn belangen wil behartigen dan verwacht ik toch wel dat hij een nette brief kan schrijven. Hij wil mensen in actie krijgen, nou met dit soort diarree lopen daar weinig mensen warm voor. Sowieso snap ik niet waarom de e-mailtjes integraal in het topic moeten.

En ik heb hem al van tips voorzien, gewoon slikken, accepteren en de volgende keer een week wachten voordat je een mega titel zoals dit aanschaft. Tegenwoordig zijn die problemen er gewoon bij dikke titels, wen er maar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:22
MaxxMark schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:22:

Ik zou dan een weloverwogen brief schrijven en daarin formeel en correct de situatie uiteenzetten. Ook bereik je veel meer door netjes, correct en oprecht te blijven zonder er een persoonlijke aanval van te maken.
*nod*

Met kwajongensachtige "ik wacht je op achter de fietsenstalling" kom je er niet.
Beetje bagatelliserend maar je begrijpt wel wat ik bedoel.
Gewoon met iets meer respect naar mensen toetreden ongeacht je frustraties.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gezien de schrijfstijl van de TS is hij misschien nog redelijk jong.

In dat geval zou hij het eventueel kunnen gooien op het feit dat-ie eigenlijk niet handelsbekwaam is en de aankoop daardoor niet rechtsgeldig is, denk ik?

Hoe oud moet je zijn om handelsbekwaam te zijn in een aankoop? 16 jaar? 18 jaar?
Indien de TS eronder valt zou hij mogelijk op die grond de aankoop nog ongedaan kunnen maken.

Nb. Ik weet hier verder niets over, maar het was een proefballonnetje dat me tebinnen schoot :)

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 18-03-2013 21:00 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:00
Sinds het online tijdperk lijkt het of EA wel erg vaak halffabrikaten op de markt brengt. FIFA 13 drijft mij met enkele duizenden andere die dezelfde problemen hebben ook tot wanhoop (geen XP bij uitdagingen, continue wegvallende verbindingen, hier heb ik met geen enkele eerdere editie of andere game last van), daarentegen heeft iedereen last van de 'bekende issues'. We zijn een halfjaar verder en na groepsbeklag en petities geen gehoor van EA.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-07 14:03

Wish

ingwell

anandus schreef op maandag 18 maart 2013 @ 20:59:
Gezien de schrijfstijl van de TS is hij misschien nog redelijk jong.

In dat geval zou hij het eventueel kunnen gooien op het feit dat-ie eigenlijk niet handelsbekwaam is en de aankoop daardoor niet rechtsgeldig is, denk ik?

Hoe oud moet je zijn om handelsbekwaam te zijn in een aankoop? 16 jaar? 18 jaar?
Indien de TS eronder valt zou hij mogelijk op die grond de aankoop nog ongedaan kunnen maken.

Nb. Ik weet hier verder niets over, maar het was een proefballonnetje dat me tebinnen schoot :)
Tja. Niet handelsbekwaam zijn maar wel met "wetten en regels" op de proppen komen.... Als je dit op de spits zou drijven, zou ik, als ik rechter zou zijn, daar brandhout van maken ;)

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

@anandus:

Die leeftijd is 18 jaar, maar een 16/17 jarige kan via een kantonrechter een verzoek tot bevoegdheid doen.
Tot die leeftijd zijn de ouders/voogden aansprakelijk voor de aankopen van het kind/tiener.

Zie Wikipedia: Wikipedia: Handelingsbekwaamheid

[ Voor 16% gewijzigd door 90710 op 18-03-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habbekrats_NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-01 23:35
Ik snap de frustraties maar EA heeft ook weer gelijk, als je TV kapot is wordt die ook eerder gerepareerd dan teruggenomen.

Ik zou gewoon een spelletje kiezen die ze als coulance bieden, ik moet zeggen als je de titels leest dat ze redelijk coulant zijn.

http://www.simcity.com/en...e-pc-download-from-origin

XBL GT: HabbekratzNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tweakers, vraag ik hier een lesje taalgebruik?
Als je niets nuttigs te melden heb, ga dan lekker ergens anders een ABN en normen en waarden controle uitvoeren.
Ik scheld niemand uit, ik wijs de helpdesk medewerker er duidelijk op wat ik wil, als je dat niet doet bij dit bedrijf krijg je een omslachtig verhaal terug en daar heb ik geen behoefte aan.

Ik vind het niet normaal dat ze proberen mij te overtuigen dat hun algemene voorwaarden boven de wettelijke regels staan, als ik in mijn algemene voorwaarden zet dat bij aankoop bij mij niet hoeft te rekenen op garantie, ga je dan akkoord?

Ben allang volwassen trouwens, maar dat houdt niet per se in dat ik me degelijk moet gedragen, die degelijkheid gebruik ik als ik dat nodig vind.

@ontopic: thanks voor de linkjes, heb even gelezen en juridische dingen zijn niet mijn sterkte punt blijkbaar.
Wat ik hier dan wel weer lees is eigenlijk dat EA de tijd moet krijgen om het op te lossen, maar dat neemt niet weg dat ze op voorhand hadden kunnen bereken dat zowel de serverklachten er zouden zijn, terwijl de ingame bugs een ander verhaal zijn.
Toch denk ik dat het samenvoegen van beide feite wel in aanmerking komt.
Ontbinding is mogelijk wanneer het afgeleverde niet aan de overeenkomst beantwoordt en daarnaast herstel en vervanging onmogelijk zijn of niet van de verkoper verlangd kan worden of de verkoper tekort is geschoten in zijn verplichting om het herstel of vervanging binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast uit te voeren. Van de verkoper kan herstel en vervanging niet verlangd worden wanneer de kosten hiervan in geen verhouding staan tot een ander recht of vordering die de koper toekomt, gelet op de de waarde van het product c.q. de zaak indien zij aan de overeenkomst zou beantwoorden en de vraag of of de uitoefening van een ander recht of een andere vordering geen ernstige overlast voor de koper veroorzaakt.
& Wat betreft de game, leuke oplossing van ze maar ik ben niet geïnteresseerd.
Heb ook geen mail gehad trouwens,maar denk dat het niet slim is om de key te verkopen en dan nog proberen centjes terug te krijgen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 312539 op 18-03-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:07
Tim,

Wellicht is het handig om een paar keer tot tien te tellen voordat je reacties geeft. "Dames" is nu niet echt de aanspreekterm van je mede-tweakers.

Op welke grond denk je de koop te kunnen ontbinden? Je schermt met de wet verkoop op afstand, maar die is niet van toepassing: http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand

Je vind het een ondeugdelijk product? Dan heeft de andere partij het recht om te proberen om het te repareren.

Oftwel: doe wat rustiger aan. Je staat een stuk minder sterk in je recht dan dat je denkt, en nog erger, als mensen je er op wijzen dan flip je de pan uit. We snappen dat je gefrustreerd bent, maar dit is voor niemand leuk.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
dit gaat never nooit lukken. De game kan je gewoon spelen. Of het nu stikt van de fouten en/of glitches maakt ook helemaal niet uit. Er staat gewoon dat je enen en nullen mag downloaden. dat heb je gedaan. Er staat nergens dat het verkeer moet werken, dat de servers continu online moeten zijn etc.

juridisch heb je dus geen enkel punt. Geld terug krijgen is op juridische grond dus ook niet mogelijk.

of het het product is wat we ervan hadden verwacht is een heel ander verhaal. Maar juridisch en verwachtingen zijn een hele andere factoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Om precies te zijn vraag je helemaal niets in je OP ;)

Wat ik (we?) doen is je er op wijze dat de aanpak niet ontzettend handig is. Misschien wel omdat we eerder met een dergelijk bijltje hebben gehakt. Daar kan je wat van aannemen, of je kunt het links laten liggen. Dat is ook jouw goed recht.
Ik vind het niet normaal dat ze proberen mij te overtuigen dat hun algemene voorwaarden boven de wettelijke regels staan, als ik in mijn algemene voorwaarden zet dat bij aankoop bij mij niet hoeft te rekenen op garantie, ga je dan akkoord?
Het is ook zeker niet normaal als een bedrijf met hun algemene voorwaarden boven de wettelijke regels gaan staan. Dat staat buiten kijf. Ze zullen absoluut hun legal department er goed naar hebben laten kijken. Dit zegt natuurlijk niet alles (zie Apple) en het kan prima zo zijn dat in nederland sommige passages de wet overschrijven.

Ik ben geen kenner van de wet en weet dus niet hoe het precies zit. Maar ik neem aan dat in dergelijke gevallen de Nederlandse wet zal gelden en dat niet per definitie de gehele algemene voorwaarden de prullenbak in kan.

Volgens mij is dit ook precies wat in de reply van EA aangehaald wordt; namelijk dat ze (er van uitgaand dat een downloadable inderdaad een dienst is en geen product) er voor moeten zorgen dat de dienst naar behoren moet werken en dat ze daar een redelijke termijn voor moeten geven. Overigens geld dit zover ik weet ook voor fysieke producten. Als jij een TV koopt, in gebruik neemt en je komt een probleem tegen, dan is de verkopende partij niet verplicht om jou je geld terug te geven of een vervangend exemplaar aan te bieden. Wel moeten ze er alles aan doen om het product in een correct werkende staat te krijgen.

(En natuurlijk ga ik niet akkoord met jouw voorwaarden. Maar als jij een TV aanbied met dergelijke voorwaarden, dan ga ik bij voorbaat geen TV bij je kopen. En, hoe naar het ook is, als koper hoor je de voorwaarden te hebben gecheckt. Je hebt met je volle verstand het vinkje aangevinkt dat je met de voorwaarden akkoord ging. )

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-07 16:01
Zelfs wettelijk gezien mag de tegenpartij reparaties uitvoeren. En dat wordt ook gedaan want er zijn bijna dagelijks updates. Dan erbij geen enkele software bedrijf geeft volledige garantie voor hun product zelfs Microsoft, Apple enzo.

Persoonlijk vind ik dat je je een beetje aanstelt. Het klopt dat het niet leuk is dat het niet helemaal goed loopt maar het is nu al veel beter dan dag 1. En het gaat alleen maar beter worden. Persoonlijk zou ik zeggen laat sim city even liggen en probeer over een paar weken weer. Dat doe ik zelf nu ook, voorlopig hou ik mezelf bezig met SC2.

Dan erbij de compensatie die EA geeft is best wel netjes. Ik had eerder games verwacht a la bejeweled maar er zitten toch wel serieuze top titels ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Consuwijzer
Ik zie niet waar jij ziet staan dat het niet van toepassing is hoor.
Ik heb geen "fysieke" game, maar een digital download, en die zijn niet verzegeld.

@DiedX
Dat er duidelijk word gemaakt dat het een lastig verhaal is, top!
Maar daar bij ook gelijk een lesje normen en waarden, lijkt me niet.
Ik vraag om hulp / info, niet om opvoeding.

@MadMaxx
Helemaal waar, ze moeten kunnen repareren.
Maar het is nu toch al een tijd geleden, en mijn steden branden af en ik heb totaal geen behoefte meer om te spelen.

@Raven
Als er iets is waar ik niet tegen kan is het wel dingen aanschaffen, die niet doen wat ik wil.
Kan je een korte lont noemen, kan je opkomen voor je zelf noemen.
Aangezien er hier niet simpel "een andere stofzuiger" gegeven kan worden wil ik een total refund.

Volgens mij mag je trouwens sowieso beroep doen op je afkoelperiode ongeacht de reden.

@Tweakers: Wat mij betreft mag de topic dicht, duidelijk is dat de kans op een refund klein geacht wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 312539 op 18-03-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312539 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:51:
@Consuwijzer
Ik heb geen "fysieke" game, maar een digital download, en die zijn niet verzegeld.
Daar heb je dus dit voor:
http://tos.ea.com/legalapp/termsofsale/Unl/nl/PC/
Restituties voor producten en diensten:

Behoudens de volgende alinea zijn er geen restituties voor producten of diensten die op onze websites zijn ingekocht.

Indien u woonachtig bent in de Europese Unie en een product of dienst op een van onze websites inkoopt, heeft u het recht om de aankoop binnen veertien kalenderdagen in te trekken, beginnende op de dag na de datum van aankoop (de "afkoelperiode"). Indien u in een ander land dan Duitsland woont, verliest u het recht om de aankoop ongedaan te maken indien u het product begint te downloaden, indien u de krimpfolieverpakking of het zegel van uw fysieke product verwijdert, of indien de levering van onze diensten is begonnen vóór het einde van de afkoelperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 128052 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:01:
[...]

Daar heb je dus dit voor:
http://tos.ea.com/legalapp/termsofsale/Unl/nl/PC/
Restituties voor producten en diensten:

Behoudens de volgende alinea zijn er geen restituties voor producten of diensten die op onze websites zijn ingekocht.

Indien u woonachtig bent in de Europese Unie en een product of dienst op een van onze websites inkoopt, heeft u het recht om de aankoop binnen veertien kalenderdagen in te trekken, beginnende op de dag na de datum van aankoop (de "afkoelperiode"). Indien u in een ander land dan Duitsland woont, verliest u het recht om de aankoop ongedaan te maken indien u het product begint te downloaden, indien u de krimpfolieverpakking of het zegel van uw fysieke product verwijdert, of indien de levering van onze diensten is begonnen vóór het einde van de afkoelperiode.
Weet ik, dat zijn de voorwaarden van EA.com
Daar doel ik ook op, dat dat wettelijk gezien niet mag, ik heb vooralsnog geen link kunnen vinden met de nederlandse / europese wetgeving waarin staat dat je bij een digital download geen recht op de afkoelperiode hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ik realiseerde mij opeens een passage over de 'wet koop op afstand' en dat deze ook van toepassing is op 'gebruikte producten'. Dit houd in dat je een product wel degelijk mag gebruiken in de afkoelperiode alvorens hem terug te retourneren.

Uiteraard zijn hier de overduidelijke uitzonderingen op zoals tijdsgebonden of producten die kunnen bederven. Maar ik kon mij niet herinneren dat hier iets stond over producten of diensten. Dus ik voorzag een optie voor Ting87.

Maar helaas na een kort google-rondje kwam ik op deze site uit: http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand

En daar staat:
Bij welke producten krijg ik geen bedenktijd?
U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten op afstand koopt:
  • Reizen die u op internet boekt
  • Tijdsgebonden producten, zoals tijdschriften
  • Producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak
  • Producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen
  • Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Dan hebt u geen bedenktijd.
  • Cd's en dvd's zijn vaak verzegeld. U mag deze producten alleen terugsturen als u de verzegeling niet hebt opengemaakt.
En de laatste 2 zijn hier eigenlijk van toepassing.

Daarnaast moet de verkoper de gebruiker voldoende informeren. En volgens mij informeert EA in deze zin voldoende. Er wordt zelfs genoemd (al weet ik niet of dat in de voorwaarden staat) dat de gebruiker zijn recht op 'afkoelperiode' heeft zolang de game niet gedownload wordt (wat daarmee gelijk wordt gesteld aan een kado ontvangen maar niet openmaken of een CD ontvangen maar de verzegeling niet verbreken).

Dit houd vrij weinig ruimte meer over om geld terug te krijgen. Zeker nu EA/Maxis het spel weer op orde krijgen en het spel nu normaal te spelen is. Als ze ook nog eens gaan voorkomen dat mensen je stad kunnen slopen hebben ze helemaal voldoen aan hun plichten.

Je opmerking dat je stad afbrand omdat er continu verkeersopstoppingen zijn zal naar mijn mening helaas geen stand houden en zou in een procedure als ze echt willen op 'acceptable' of heel extreem 'expected behaviour' gegooid kunnen worden (heeel bot gezegd: "moet je maar je R/C/I op een correctere manier indelen").

edit:

Over koop op afstand en downloadables; mocht bovenstaande 2 punten samen niet concreet genoeg zijn dan kwam ik deze nog tegen:
http://blog.iusmentis.com...mag-ik-een-e-book-ruilen/

Daar staan nog een paar mooie hypothetische situaties in zoals:
"Software waarvan het zegel verbroken is: een ebook is een softwareproduct en je hebt het zonder zegel meegenomen, dus dat zegel is al meteen verbroken."

[ Voor 8% gewijzigd door MaxxMark op 18-03-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
http://www.consuwijzer.nl...edenktijd-koop-op-afstand

Het is erg belangrijk hoe ze het 'product' opstellen. Software is niet iets fysieks maar allemaal virtueel. In dit geval is hun dienst het aanbieden van game servers of het aanleveren van de game files. Die dienst gaat direct in. Ligt er aan hoe je het definieert, voor welke dienst je betaald hebt. Zij beweren dat het downloaden het afnemen van de dienst is, en dan is de status van de game servers irrelevant.

Echter om van de gameserver dienst gebruik te kunnen maken moet je ook gebruik hebben gemaakt van de 'download' dienst, via Origin account creëen, betalen en downloaden, waardoor de dienst gekoppeld zijn en dus als 1 kunnen worden gezien. Mogelijk kan je dan nog zeggen dat ze niet hun dienst hebben geleverd of aan de verwachtingen hebben voldaan. Alsnog lijkt het mij een moeilijk verhaal.

Als ze die diensten beweren niet gekoppeld te zijn, zou je in principe met illegaal verkregen software bestanden moeten kunnen spelen, aangezien de gameserver dienst dan gratis zou moeten zijn.. Maar dat is niet mogelijk is omdat je de 'download' dienst niet hebt afgenomen, dus zijn die weldegelijk met elkaar verkocht.

Over 'bedenktijd' pagina nog: cd's&dvd's (muziek/films/software). B.v. je koopt game in een winkel met CD. Je verbreekt verzegeling van hoesje, pent de serial over, 'backupped' de disk, en brengt hem terug. Blijkbaar hoeven ze dat niet terug aan te nemen, aangezien je gebruik kan hebben gemaakt van het product (software dienst).
Om die reden zal dit wel niet kunnen.

Over schrijfstijl: het lijkt mij niet nodig om dergelijke mails direct alle gedragsnormen overboord te gooien of zo. Er wordt dan niet gescholden, maar de mails zijn nu allemaal geschreven in een stijl 'doe dit, doe dat, ik ben de baas', ipv 'ik verzoek u..'. Vergeet niet dat het om een koopovereenkomst/contract gaat, en elke partij heeft rechten en plichten.

Feitelijk is je grootste strijdkans nog dat ze een ondeugdelijke dienst hebben geleverd, maar zij hebben het recht pogingen te doen dat te repareren. Wat voor termijn dat moet zijn weet ik niet.. lijkt me gebasseerd op termijen die 'redelijk' zijn of die zijn aangeven. Het is allemaal erg vaag en voor eigenbelang is het mogelijk van alles te gaan roepen maar dat lijkt me weinig zin hebben.

Ik denk dat het zo erg moeilijk word om je geld terug te eisen.

[ Voor 18% gewijzigd door Hans1990 op 18-03-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firest0rm
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-02 21:25
@Consuwijzer
klik op het plaatje en lees even de text onderaan
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimage.org/csl65neht/ea_rechten.png

[ Voor 58% gewijzigd door firest0rm op 18-03-2013 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07 22:20

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Volgens mij mag je trouwens sowieso beroep doen op je afkoelperiode ongeacht de reden.

@Tweakers: Wat mij betreft mag de topic dicht, duidelijk is dat de kans op een refund klein geacht wordt.
Even heel bot: Wat jij vindt is dus wettelijk gezien helemaal niet interessant. Misschien iets om in je achterhoofd te houden als je weer eens met een klantenservice gaat mailen, want vliegen vang je nog altijd beter met stroop dan met azijn.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvc
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-07 15:08
Ting87, je vraagt om hulp/ info. Het formuleren van je klacht en je reacties in je correspondentie kan zeer zeker ten gunste komen van je doel.

Het lijkt me duidelijk dat er genoeg mensen zijn die je de tip (n.a.v. je hulp/ info verzoek) meegeven om een andere benadering te hanteren voor het formuleren van je reacties aangezien het waarschijnlijk is dat klantenservice medewerkers daar positiever op reageren dan op de huidige toon in je reacties.

Geen les, geen opvoeding, maar tips zoals je gevraagd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Anoniem: 312539 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:23:
Als je niets nuttigs te melden heb, ga dan lekker ergens anders een ABN en normen en waarden controle uitvoeren.
Dit is precies wat ze bedoelen, je bent onbehoorlijk en onbeleefd in je manier van schrijven.

We hebben niet met je geknikkerd hoor.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@FireStorm, dat zijn de regels die EA je aansmeert, de algemene voorwaarden dus.
Wat ik bedoel aan te kaarten is dat dit wettelijk gezien niet mag.
Dat het er staat weet ik.

@Martijn&Donstil, dit bedoel ik dus met lesjes manieren, hier vraag ik niet om. Dit is ondertussen al 20x aangekaart en weet ik nu wel.
Waarschijnlijk zal de klantenservice idd beter reageren, maar of ik daarmee mijn doel bereik betwijfel ik.
Op het moment dat er over me heen gelopen word, omdat er toch in de algemene voorwaarden staat dat de aankoop onherroepelijk is na downloaden, gaan mijn haren overeind staan.
Als ik 60 euro aan spul verkoopt dat niet doet wat het moet doen heb ik waarwschijnlijk de politie achter me aan, en EA komt er weer lekker mee weg.
Het hele idee van wat EA hier flikt - lees: Eigen voorwaarden boven wettelijke eisen stellen is wat mij betreft het probleem.
Dat de kans klein is op een refund is ondertussen al gebleken - lees: is al meerdere malen aangekaart op meerdere vlakken.

@Donstil, en laat jou reactie nou net 1tje zijn die met dat stukje bedoeld word, ik vraag hier geen normen en waarden, wat voor meerwaarde heeft je reactie eigenlijk?
Je bent volgens mij nummer 10 ongeveer die dat zegt, ik snap de boodschap ondertussen wel.
En we hebben niet met je geknikkerd hoor vind ik dan weer totaal overbodig en onbeleefd.

Ondanks dat het hier duidelijk is dat dankzij mijn laten we zeggen "onbeschofte" taalgebruik ik geen poot heb op te staan, wil ik ook aankaarten dan iedereen die algemene voorwaarden maar voor lief neemt, en dan EA er telkens weer mee weg komt.
Indien de game het over 2 weken doet, zijn een deel van de kopers waarschijnlijk tevreden.
Neemt niet weg dat ze dit vaker flikken, en bij mij de emmer vol is wat betreft EA.
Ik kan me nog herinneren dat idd andere release het ook niet goed deden, en ik vind het gewoon een kwalijke zaak.

Gezien niemand inhaakt op het "ik wil ook geld terug" - dan wel mogelijk door mijn taalkunde - blijkt dat dat een gedeelte aankopers dit gewoon gaat slikken.
Dit is de laatste EA game welke ik aangeschaft hebt.

Over & Uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-07 18:05

beuker19

Killerbeuker is so OP

Het enige wat ik denk als ik dit topic lees is ;(
OP is zo zielig en wij zijn allemaal slaven van EA
Het interesseert mij geen zak als de game het nu doet of pas over 2 weken en ga zeker niet lopen huilen .
Maar ieder zijn ding ;)

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Groot probleem bij TS is dat 'ie niet wil inzien hoe irritant zijn gedrag in de mailtjes is. Elke vorm van hulp die je ooit zou krijgen schiet je daarmee wel af.

Goed voorbeeld is hoe je reageert op mensen die je dat vertellen; dat vind jij weer irritant en daarom wil je dat ze "opdonderen" uit je topic.

Ik zou als EA helpdeskmedewerken ook geen seconde moeite voor je doen, en ook graag willen dat jij verdwijnt.

Doe er je voordeel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Buiten de taaldiscussie om, heb ik volgens mij toch 1-2 redeneringen gegeven waarop je kan proberen geld terug te krijgen. Namelijk dat hun game server dienst niet geleverd is, en die onderdeel is van het product SimCity 5 waardoor je een (partiele) restitutie wilt.

Wilt niet zeggen dat wij dit niet slikken, maar we wijzen enkel op de EA voorwaarden die je hebt geaccepteerd, waarbij de NL wet weinig aanvulling geeft om je extra te beschermen (in digitale producten als diensten verkondigen). Uiteindelijk koop je een 'license' die op verschillende media kan worden geleverd zoals internet of DVD.
En dan heb ik al gezegd dat het moeilijk kan worden, puurweg omdat ik nooit in het wilde weg zou mailen maar met een gericht verzoek plus beargumentering jegens hun voorwaarden/wetgeving zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Anoniem: 312539 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:00:

Op het moment dat er over me heen gelopen word, omdat er toch in de algemene voorwaarden staat dat de aankoop onherroepelijk is na downloaden, gaan mijn haren overeind staan.
Als ik 60 euro aan spul verkoopt dat niet doet wat het moet doen heb ik waarwschijnlijk de politie achter me aan, en EA komt er weer lekker mee weg.
Het hele idee van wat EA hier flikt - lees: Eigen voorwaarden boven wettelijke eisen stellen is wat mij betreft het probleem.

<snip>

Ondanks dat het hier duidelijk is dat dankzij mijn laten we zeggen "onbeschofte" taalgebruik ik geen poot heb op te staan, wil ik ook aankaarten dan iedereen die algemene voorwaarden maar voor lief neemt, en dan EA er telkens weer mee weg komt.

<snip>

Gezien niemand inhaakt op het "ik wil ook geld terug" - dan wel mogelijk door mijn taalkunde - blijkt dat dat een gedeelte aankopers dit gewoon gaat slikken.
Dit is de laatste EA game welke ik aangeschaft hebt.
Ik vind het knap hoe je (blijkbaar) selectief leest. Je blijft vasthouden aan het feit dat EA zich boven de wet stelt terwijl duidelijk blijkt dat het niet zo is.

Kijk nog even naar de 2 linkjes die ik gepost heb. De een over consumentenwijzer; die in ieder geval een hele duidelijke richting aan geeft, maar inderdaad niet 100% je downloadables covert.

En ten tweede de blogpost van Arnoud Engelfriet over de interpretatie van downloadable content. En, zoals de gemiddelde Tweaker wel weet, is Arnoud Engelfriet een van de (IT) juristen die zeer regelmatig wordt aangehaald in gerechtelijke IT discussies (oa over Brein).

Ik ben benieuwd waar je dan nog ziet dat EA zijn algemene voorwaarden bóven de Nederlandse wet zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:52:
Groot probleem bij TS is dat 'ie niet wil inzien hoe irritant zijn gedrag in de mailtjes is. Elke vorm van hulp die je ooit zou krijgen schiet je daarmee wel af.

Goed voorbeeld is hoe je reageert op mensen die je dat vertellen; dat vind jij weer irritant en daarom wil je dat ze "opdonderen" uit je topic.

Ik zou als EA helpdeskmedewerken ook geen seconde moeite voor je doen, en ook graag willen dat jij verdwijnt.

Doe er je voordeel mee
Dit dus, en als ik het topic lees is het enige wat ik denk :') / 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Anoniem: 312539 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:00:
@Donstil, en laat jou reactie nou net 1tje zijn die met dat stukje bedoeld word, ik vraag hier geen normen en waarden, wat voor meerwaarde heeft je reactie eigenlijk?
Je bent volgens mij nummer 10 ongeveer die dat zegt, ik snap de boodschap ondertussen wel.
En we hebben niet met je geknikkerd hoor vind ik dan weer totaal overbodig en onbeleefd.
Het gaat er niet om wat jij vraagt het gaat erom dat je gewoon normaal beleefd bent tegen andere mensen.

Dat ben je niet en daar wordt wat van gezegd, dat heb je maar gewoon te accepteren ook al vraag je er niet om. Als ik alleen in dit topic al nr. 10 ben die er wat van zegt dan ligt het probleem dus duidelijk bij jezelf en niet bij ons, lees je eens in in de algemene manieren zou ik zeggen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-07 19:08

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Hans1990 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:12:
Buiten de taaldiscussie om, heb ik volgens mij toch 1-2 redeneringen gegeven waarop je kan proberen geld terug te krijgen. Namelijk dat hun game server dienst niet geleverd is, en die onderdeel is van het product SimCity 5 waardoor je een (partiele) restitutie wilt.
Je zegt het correct: Proberen.
Als een product niet naar behoren werkt, dan wil dat niet zeggen dat je geld kan terugeisen. Je hebt een overeenkomst en in de eerste plaats moet die worden uitgevoerd. In dit geval wil dat dus zeggen dat EA een werkend product moet afleveren en dit is ondertussen gebeurd, ondanks dat het enkele weken heeft geduurd.

Moest EA je geld teruggeven dan is dat een pure gunstmaatregel.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Als je geld terug wilt moet je het NIET via EA doen, doe het via je bank, CCmaatschappij of pay-pal. Deze zullen direct het geld terug halen. EA zal dit niet doen en het je zo moeilijk mogelijk maken, net zoals iedere fysieke winkel in Nederland.

Je moet dus je geld terug vragen via de weg waarmee je hebt betaald, werkt een stuk beter en gaat een stuk sneller.

Je kan nog steeds je geld terug krijgen, ze hebben een foutief niet werkend product afgeleverd zoals door ze is aangegeven. Je kan geen half product leveren.

@istealyourgun: Ja dat kan dus wel, misschien iets meer lezen over overeenkomsten en iets meer kennis van rechten in het algemeen voordat je antwoord kan geen kwaad. Want je geeft gewoon compleet fout advies dat niet ergens op is gebasseerd! Eigen mening is prima maar als je advies geeft zorg dan dat het een beetje ergens op slaat. En sim city werkt nog steeds niet zoals het moet, het argument van niet werkend product is nog steeds 100% geldig en voor ons is dat als consument genoeg om je geld terug te krijgen. Leuk dat je zo pro bedrijven bent maar ga is wat handelsrecht lezen ;).

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Postius schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:21:
Als je geld terug wilt moet je het NIET via EA doen, doe het via je bank, CCmaatschappij of pay-pal. Deze zullen direct het geld terug halen. EA zal dit niet doen en het je zo moeilijk mogelijk maken, net zoals iedere fysieke winkel in Nederland.

Je moet dus je geld terug vragen via de weg waarmee je hebt betaald, werkt een stuk beter en gaat een stuk sneller.

Je kan nog steeds je geld terug krijgen, ze hebben een foutief niet werkend product afgeleverd zoals door ze is aangegeven. Je kan geen half product leveren.

@istealyourgun: Ja dat kan dus wel, misschien iets meer lezen over overeenkomsten en iets meer kennis van rechten in het algemeen voordat je antwoord kan geen kwaad. Want je geeft gewoon compleet fout advies dat niet ergens op is gebasseerd! Eigen mening is prima maar als je advies geeft zorg dan dat het een beetje ergens op slaat. En sim city werkt nog steeds niet zoals het moet, het argument van niet werkend product is nog steeds 100% geldig en voor ons is dat als consument genoeg om je geld terug te krijgen. Leuk dat je zo pro bedrijven bent maar ga is wat handelsrecht lezen ;).
Als hij ze gehele Origin account wilt kwijt raken is dat een goed idee ja. Chargeback is bij elk bedrijf volledige account ban. Zelfde bij steam bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-07 20:48
Anoniem: 128052 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:28:
[...]

Als hij ze gehele Origin account wilt kwijt raken is dat een goed idee ja. Chargeback is bij elk bedrijf volledige account ban. Zelfde bij steam bijvoorbeeld.
Inderdaad, chargeback is de stomste zet die je kunt maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook niet handig als je ooit bijvoorbeeld een lening wilt afsluiten en ze gaan een creditcheck uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:41
Als je gewoon fatsoenlijk en "volwassen" naar ze had gereageerd hadden ze misschien niet eens zo moeilijk gedaan. In het begin ook wat problemen gehad met BF3 en ben daarmee toen heel erg goed geholpen, zelfs een kortingscode van 50% gehad op iedere game van EA.

Gewoon gekregen door fatsoen te hebben naar de "helpdesk". En waarom haal je de eigen naam weg en laat je die van de EA medewerker staan, ook dit vind ik niet volwassen en zeker niet fatsoenlijk.

Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

Waarom zou je uberhoud een game willen kopen van EA als je het helemaal zat ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 128052 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:28:
[...]

Plus dat-ie daarnaast nog steeds een openstaande factuur houdt.
Weet ik niet hoe dat internationaal is en of ze daar dan deurwaarders opzetten, maar in principe ben je EA nog steeds dat geld verschuldigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:45

World Citizen

FreeReef.nl

err... er zijn meer wegen die naar Rome leiden. STEL nou dat je per ongelijk de PC versie hebt gekocht, en je wist niet dat hij niet op de MAC zou gaan werken... en STEL nou dat ze de licentie niet om kunnen ruilen maar enkel kunnen refunden zodat je straks de MAC versie kan kopen....

Ik roep maar wat :X

Bel eens voor de grap.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-07 20:48
da_PSI schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:48:
Als je gewoon fatsoenlijk en "volwassen" naar ze had gereageerd hadden ze misschien niet eens zo moeilijk gedaan. In het begin ook wat problemen gehad met BF3 en ben daarmee toen heel erg goed geholpen, zelfs een kortingscode van 50% gehad op iedere game van EA.

Gewoon gekregen door fatsoen te hebben naar de "helpdesk". En waarom haal je de eigen naam weg en laat je die van de EA medewerker staan, ook dit vind ik niet volwassen en zeker niet fatsoenlijk.

Just my 2 cents
Had geen verschil gemaakt. Voor zover ik weet heeft nog niemand een refund gehad. Dat is tegen hun beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-07 12:22
De TS heeft ergens een punt, de wetgeving is op dit vlak (zoals met vele online zaken) verre van aangepast. De persoon die de aankoop doet wordt langs alle kanten gehinderd, en men vraagt zich af waarom piraterij zo actief blijft... Goed dit terzijde.

Er is volgens EA een dienst geleverd. Dat is natuurlijk relatief, persoonlijk vind ik een game niet echt een dienst. Het gaat misschien niet om een fysiek product, maar nog steeds om een product. En een dat niet werkt zoals zou moeten.

Men argumenteerd ook dat dit, vanaf het gedownload is, niet meer te retourneren valt. Natuurlijk kan je niet weten dat het over een defect product gaat, tot dit eenmaal getest is. Vervangen van het product zou geen verschil maken, en met herstel is men toch al een tijd mee bezig.

- In tegenstelling tot een dienst kan dit product weldegelijk teruggenomen worden (uitschakelen op de account). Dat men eventueel nog 2 euro voor de bandbreedte rekent voor het downloaden.
- In tegenstelling tot fysieke producten, is er bij de terugname geen kost of risico tot illegale kopie (geen verbroken verpakking oid., en de software werkt niet zonder een bijhorende account).
- De software is nog niet (correct) gebruikt kunnen worden, gezien de problemen in het begin (even snel uitspelen zat er dus ook niet in) Dus kan het beschouwd worden als een ongebruikt product. Dit kan ongetwijfeld bevestigd worden door de origin spyware (sorry, statistieken). Er is geen slijt, schade oid aanwezig.

Al bij al is er geen grondige reden waarom een terugname buitensporig nadelig zou zijn voor EA.
De vraag is, ga je hiervoor de moeite doen een kostelijke en langdurige juridische procedure op te starten, waarbij de kans nog steeds vrij groot is dat je deze niet wint.

In Amerika zou je nog het voordeel hebben, moest je voldoende personen vinden die dit willen eisen, je class action kan gaan. Met een grote kans dat men het in der minne wilt regelen om een publiciteitsfiasco te vermijden. (langs de andere kant zijn de algemene voorwaarden weer meer afgesteld op een Amerikaans systeem, dus die zijn daar sluitender)

Zo geldig als de TS zijn punt wel mag zijn, op je eentje, in het kapitalisme, vrees ik dat je kansen quasi nihil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb een paypal claim gedaan, dit is toch het enige spel die ik heb via Origin. Ben benieuwd.

[ Voor 4% gewijzigd door Jackson6 op 19-03-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:41
Jackson6 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:07:
Ik heb een paypal claim gedaan, dit is toch het enige spel die ik heb via Origin. Ben benieuwd.
Hou er rekening mee dat dit verregaande problemen geeft...., je factuur blijft open en je bent een "wanbetaler". Een nieuw abbo, en meer kun je dan vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Postius schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:21:
Kan je dit onderbouwen? Met een linkje oid? Zover ik weet (en wat je overal en nergens leest en wat een veelvoud aan keren in dit topic genoemd is) is het zo dat EA/Maxis in staat gesteld moet worden om het probleem te verhelpen en een 'passende oplossing' te vinden. Dit geld voor ieder product of dienst. Een bedrijf hoeft een gekocht product niet per definitie buiten de afkoelperiode in te nemen en geld terug te geven. Dit is veelal een extra service van een bedrijf (niet goed geld terug, ruilen binnnen 30 dagen, etc. en weer alleen in originele staat).

Daarnaast is de discussie of de afkoelperiode nu nog wel of niet van toepassing is op de topic starter. De overwegende conclusie is dat deze niet meer van toepassing is en daardoor geld de regeling voor buiten de afkoelperiode. En die is dat de product/dienstverlener zich moet inzetten om een voldoende passende oplossing te vinden, daar EA/Maxis geen 30 dagen niet goed geld terug heeft (en het overigens al een 'geopend' product is).

Pas als daar niet aan voldaan wordt kan er overgegaan worden tot het terugeisen van het geld.

Als eea nog steeds niet voldoende naar behoren werkt voor de topic starter dan zou ik EA/Maxis in gebreken stellen met betrekking tot de levering van het product. Dit zowel via mail als schriftelijk doen (met de datum van mailen als startdatum van de termijn). Noemen aan welke eisen EA/Maxis moeten voldoen (dit heb je namelijk niet gedaan; je zegt alleen dat het k*t is en dat je je geld terug wilt*) en de termijn waarin ze deze moeten oplossen (dit dient een redelijke en billijke termijn te zijn! je kunt dus niet eisen dat het morgen gefixed moet zijn) en wat de sancties zijn die je oplegt bij het ingebreken blijven.

* De eisen waar EA/Maxis aan zou moeten voldoen zijn dermate vaag "het is k*t, stuk, werkt niet bla." dat ze nooit kunnen voldoen aan die eis.
World Citizen schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:08:
STEL nou dat je per ongelijk de PC versie hebt gekocht, en je wist niet dat hij niet op de MAC zou gaan werken... en STEL nou dat ze de licentie niet om kunnen ruilen maar enkel kunnen refunden zodat je straks de MAC versie kan kopen....
Als je de PC versie hebt gekocht en je opent Origin, dan kan je hem niet downloaden omdat je met de Mac inlogt. Ofwel, je zult het spel nog niet gedownload hebben en dan is gewoon de "afkoelperiode" nog van toepassing.

Overigens denk ik dat als je buiten de afkoelperiode zit en je dit aanhaalt, dat EA prima coulant is om je geld alsnog terug te geven daar je het spel gewoonweg niet kunt downloaden. Zeker daar zij kunnen zien dat je het nog niet gedownload hebt, en waarschijnlijk nooit kunt downloaden (daar je altijd met een mac hebt ingelogd en nooit met een pc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

MaxxMark schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:34:
[...]

Als je de PC versie hebt gekocht en je opent Origin, dan kan je hem niet downloaden omdat je met de Mac inlogt. Ofwel, je zult het spel nog niet gedownload hebben en dan is gewoon de "afkoelperiode" nog van toepassing.
Bootcamp... Ik heb er al menig uren op zitten.
Overigens denk ik dat als je buiten de afkoelperiode zit en je dit aanhaalt, dat EA prima coulant is om je geld alsnog terug te geven daar je het spel gewoonweg niet kunt downloaden. Zeker daar zij kunnen zien dat je het nog niet gedownload hebt, en waarschijnlijk nooit kunt downloaden (daar je altijd met een mac hebt ingelogd en nooit met een pc).
Ze waren zeer coulant! het enigste wat ik aanhaalde was "ik heb perongelijk de PC versie gekocht.. "
Ze vulde dit zelf aan met
"geen probleem dan kunt u die terug geven en als de MAC versie uit is, deze kopen"

Aangezien ik geen geld terug hoef omdat ik vind dat ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn aankopen.. En logischerwijs weet dat dit vaak fout gaat tijdens de release. Gaf ik aan dat ik hem liever wilde ruilen.
Dat kon maar dan moest ik wachten tot de MAC versie uit is... Ik gaf aan dat ik graag in de tussentijd op Windows wilde spelen.. En ook dat was geen probleem.

Je hoort mij op dit punt zeker niet klagen. En ze krijgen op dit punt van mij een dikke +3

Nette service. Echter heeft de TS Daar weinig aan want die wil zijn geld wel terug, en zit al een tijdje in de chat, dus men weet dat hij gewoon geld terug wilt. Tactisch was handiger geweest.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik dacht dat je automatisch ook de Mac-versie hebt als je de PC-versie kocht? Zoiets meen ik gelezen te hebben over Simcity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

anandus schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:42:
Ik dacht dat je automatisch ook de Mac-versie hebt als je de PC-versie kocht? Zoiets meen ik gelezen te hebben over Simcity?
1 op de 2 keer wel... De andere keren niet.. Dit over 12 telefoon gesprekken met EA, een eigen topic en 2 reacties van medewerkers. Ik heb al wat vooronderzoek er in zitten ;)

Als bij al ga ik er niet vanuit, maar zou ik het nog steeds vreemd vinden dat het niet gaat.

Het statement waar jij het over hebt ging over het samen spelen van MAC en PC gamers.. Dat zou gewoon goed gaan... Maar er is niks gezegd over de licentie.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nee, nee, het ging over de licentie :)
Er was een forumpost van Maxis dat het het geval is, maar dat is blijkbaar weer verwijderd (8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

anandus schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:02:
Nee, nee, het ging over de licentie :)
Er was een forumpost van Maxis dat het het geval is, maar dat is blijkbaar weer verwijderd (8)7)
U bedoeld de cash versie van deze pagina?

http://webcache.googleuse...=clnk&gl=us&client=safari

Echter word dit tegen gesproken op deze pagina
http://answers.ea.com/t5/...4674/highlight/true#M1360

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Inderdaad
Purchasing either the Standard Edition, Limited Edition or Digital Deluxe Edition on Origin will entitle users to both the PC and Mac versions of the game.
Maar gezien het gedelete is zal hij wel teruggefloten zijn :)

Anyway, we moeten uitkijken dat we niet te ver offtopic raken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

World Citizen schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:21:
Bootcamp... Ik heb er al menig uren op zitten.
Je hebt natuurlijk een punt, maar de originele reactie ging er volgens mij om dat je perongeluk de PC versie koopt terwijl je op een Mac met OSX zit te werken.

Ofwel op OSX origin starten en perongeluk de PC versie kopen.

In dat geval kan je hem gewoonweg niet downloaden omdat je op de OSX versie van Origin zit. En is er niets aan de hand. Als jij vervolgens bootcamp start is het imho gewoon een PC. Als je hem dan download is het mijns inziens niet per ongeluk meer.

De rest van je post onderstreept wel mn verwachtte coulance (en meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

MaxxMark schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:26:
[...]

Je hebt natuurlijk een punt, maar de originele reactie ging er volgens mij om dat je perongeluk de PC versie koopt terwijl je op een Mac met OSX zit te werken.

Ofwel op OSX origin starten en perongeluk de PC versie kopen.

In dat geval kan je hem gewoonweg niet downloaden omdat je op de OSX versie van Origin zit. En is er niets aan de hand. Als jij vervolgens bootcamp start is het imho gewoon een PC. Als je hem dan download is het mijns inziens niet per ongeluk meer.

De rest van je post onderstreept wel mn verwachtte coulance (en meer).
Ik gaf dat enkel aan om duidelijk te maken dat ik er wel wat uren in had zitten, en dat hij toch terug genomen word.
Iemand dacht dat ik er nog helemaal niet mee gespeeld had...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ah ok :) Ik dacht in eerste instantie dat het om een witty attempt ging om aan te geven dat je prima SC voor PC op een Mac kunt spelen (wat beside the point zou zijn). We zitten iig op 1 lijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
da_PSI schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:51:
[...]

Hou er rekening mee dat dit verregaande problemen geeft...., je factuur blijft open en je bent een "wanbetaler". Een nieuw abbo, en meer kun je dan vergeten.
Ik heb nog geen claim gedaan* ik heb gewoon eerst via paypal laten weten dat ik niet tevreden ben over mijn aankoop, kijken wat greenmangaming erop antwoord ;)
Pagina: 1