Beste jongens en meisjes,
Ik heb het na aanschaf van SC helemaal gehad met EA Games.
Daarom probeer ik mijn geld terug te krijgen, en heb ik al enige tijd contact met de klantenservice van EA Games.
Jammer genoeg doen ze erg moeilijk en komen ze nu met andere redenen als na de 1ste reactie.
Hieronder kan je mijn contact met de klantenservice zien, maar ik ben bang dat het vooralsnog weinig nut heeft.
Daarom was ik benieuwd of er nog meer mensen zijn die net als ik niet alleen SC op hun account hebben staan en daarom geen storno kunnen doen, of ook benieuwd zijn of het mogelijk is je geld terug te krijgen van EA zodra je hem via Origin Pre-Order hebt aangeschaft.
Mailverkeer:
Mail #1 (reactie terug, mijn 1ste vraag aan EA is niet beschrikbaar in mijn mail maar hierin beroep ik mij op de wettelijke 7 dagen "afkoel" tijd bij een online aanschaf):
Ik heb het na aanschaf van SC helemaal gehad met EA Games.
Daarom probeer ik mijn geld terug te krijgen, en heb ik al enige tijd contact met de klantenservice van EA Games.
Jammer genoeg doen ze erg moeilijk en komen ze nu met andere redenen als na de 1ste reactie.
Hieronder kan je mijn contact met de klantenservice zien, maar ik ben bang dat het vooralsnog weinig nut heeft.
Daarom was ik benieuwd of er nog meer mensen zijn die net als ik niet alleen SC op hun account hebben staan en daarom geen storno kunnen doen, of ook benieuwd zijn of het mogelijk is je geld terug te krijgen van EA zodra je hem via Origin Pre-Order hebt aangeschaft.
Mailverkeer:
Mail #1 (reactie terug, mijn 1ste vraag aan EA is niet beschrikbaar in mijn mail maar hierin beroep ik mij op de wettelijke 7 dagen "afkoel" tijd bij een online aanschaf):
Reactie van mij:Geachte meneer L******,
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met de Electronic Arts klantenservice.
Het spijt ons dat u problemen heeft met het spelen van Simcity.
Helaas waren er de eerste paar dagen wat problemen met de servercapaciteit. Wij zijn hard bezig om deze capaciteit te vergroten, zodat iedereen weer kan spelen. Uw problemen zouden daarom nu of zeer binnekort opgelost moeten zijn. Indien u hierna nog steeds problemen ondervindt, reageer dan op deze mail. Wij helpen u graag verder, maar we moeten eerst uitsluiten dat de problemen door de servercapaciteit worden veroorzaakt.
Graag wil ik u ook verwijzen naar de overeenkomsten die u geaccepteerd heeft voor het downloaden/installeren van het spel waarmee u uw recht op omruilen/terug brengen van het spel opgeeft.
Helaas kan ik en niemand van onze support desk verder met u in verdieping raken over wettelijkheden en juridische vragen beantwoorden en dien ik u in dat geval te verwijzen naar een juridisch adviseur.
Onze excuses voor het ongemak.
Mocht u verder nog vragen hebben dan horen wij dat graag van u.
Met vriendelijke groet,
Lance,
Electronic Arts Klantenservice.
Voor antwoorden op de meest gestelde vragen kunt u terecht op help.ea.com/nl
Mail #2:Beste Helpdesk,
Leuk dat jullie een eigen overeenkomst hebben bij het aankopen van een game, echter ga ik je nogmaals wijzen op de NEDERLANDSE wetten.
Gezien ik in Nederland woont, en ik de game via hier heb gekocht is het wel degelijk jullie probleem.
Hier een linkje van de Europese, overkoepelende wetgeving:
http://ec.europa.eu/consu...cs/online_shopping_nl.htm
Nogmaals, ik wil mijn geld terug.
Erg leuk dat de game nu misschien wel werkt, maar daar gaat het mij niet om.
Ik koop iets, wat niet werkt in de periode dat ik het wil gebruiken, en dus is het een niet functioneel product.
Bij het niet functioneren van een product, is het mijn goed recht om dit te retourneren.
Ik vind het ronduit ASOCIAAL dat jullie jullie klanten zo behandelen.
Bij de volgende release van een van jullie games zal ik nu toch 20x nadenken of ik hem ga kopen, of de game skip.
Echter bevestigd deze release weer, dat de illegale downloader beter af is als trouwe gamers die wel games willen kopen mits ze functioneel zijn.
Reactie van mij:Geachte
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met de Electronic Arts klantenservice. Excuses voor de late reactie, helaas is het wegens onvoorziene drukte niet mogelijk geweest om eerder te reageren.
Het spijt ons dat u problemen heeft met het spelen van SimCity.
Zoals u in de door u aangegeven link kunt zien, gaat dit over goederen. Digitale producten worden gezien als een dienst, en vallen dus niet onder deze regeling. Wel heeft het volgende recht als consument in Europa:
Als een product gebreken vertoont of afwijkt van de beschrijvingen van de verkoper ("niet-overeenstemming") heeft u overal in de EU 2 jaar garantie, wat betekent dat de verkoper het gratis moet repareren of vervangen.
Dit betekend dus dat wij het recht hebben om het product te repareren. Gezien de vele updates die Maxis elke dag uitbrengt om problemen met het spel te verhelpen, en gezien dat de server problemen inmiddels verholpen zijn, is dit dus een reparatie die wij nog lange tijd zullen doorvoeren.
Excuses voor het ongemak, mochten er verder nog vragen zijn dan horen wij dat graag van u.
Met vriendelijke groeten,
Yordi
Electronic Arts
Voor antwoorden op de meest gestelde vragen kunt u terecht bij help.ea.com/nl/
Als er meer mensen zijn die hun geld terug willen, maar vooralsnog het niet voor elkaar krijgen, let me know dan maken we er een collectief van, en ga ik contact opnemen met de ECC omdat EA games niet bij Kassa aangesloten is.Hoi,
Erg leuk want je bent tegenstrijdig.
Jij zegt dat ik een dienst heb gekocht, welke jullie in de 1ste week na aanschaf niet hebben kunnen leveren.
Daarom wil ik van de dienst af, of lees: mijn geld terug voor een dienst die na aanschaf niet goed functioneerde.
Ongeacht dat jullie beweren de boel te repareren, verwacht ik bij het afsluiten van een dienst dat het werkt op moment van aflevering.
Daarnaast heb ik weer even gespeeld, en mijn stad staat nog steeds in de brand omdat de traffic niet goed werkt.
Wederom iets aan de dienst wat niet doet, wat hij moet doen.
Nogmaals, ik beroep mij op het recht om van de aankoop af te zien, op gronde van de nederlandse wetgeving bij online aankopen.
Als je daar niet op in gaat, beroep ik mij op het recht om van de dienst af te zien, gezien de dienst niet kan leveren wat vooraf beloofd is (lees: een goed functioneel product, en goede "klanten" service).
Beide zijn vooralsnog ver te zoeken.
Voor de laaste keer zal ik daarom nogmaals uitleggen wat ik wil:
+€60,- op mijn bankrekening waar de game mee betaald is.
Mocht ik binnenkort weer een slecht excuus krijgen, zal ik het verder uit gaan spelen met de ECC.
Ook hun vermelden dat ik wettelijk gezien mijn product moet kunnen inleveren, of zoals je nu beweerd als het jullie beter uitkomt, het cancelen van een dienst die vooralsnog niet geleverd is zoals gewenst.