Toon posts:

[Laptop] SSD of Batterij?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag medetweakers

Ik zit met een dilemma. Ik heb een HP Pavilion dv6 6150eb en heb in 1,5 jaar tijd al 3 keer een nieuwe HDD moeten steken. Ook kun je wel zeggen dat de reparateur in kwestie erg traag werkt en dat een HDD vervangen bij hem betekent dat je je laptop 3 à 4 weken kwijt bent aangezien de HDD's nooit binnen zijn. Nu kreeg ik de laatste keer mijn laptop terug met een nieuwe HDD, maar plots was ook de batterij dood (terwijl ie zeker niet dood was toen ik hem binnendeed voor een kapotte HDD). Ik ben het nu echter beu om telkens mijn laptop zo lang kwijt te zijn voor een stomme HDD... Die batterij vind ik zo erg nog niet, aangezien ik 99% van de tijd al bij een stopcontact zat.
Ik was aanvankelijk van plan om een nieuwe batterij te kopen, maar nu denk ik eraan dat ik eigenlijk beter een SSD zou nemen, aangezien die een stuk moeilijker kapot kunnen door schokken/stoten. Ook zou mijn computer een aardige boost krijgen qua performance.

Nu nog een vraag i.v.m. SSD. Op die SSD zouden dus de volgende zaken komen: 15GB Muziek, 20GB Games, 7GB film en dan nog Windows 7 en wat schoolwerk. Ik gebruik de laptop dus vooral voor browsen, gamen en wat muziek om op mijn gsm te zetten. Welke grootte van SSD zouden jullie hiervoor aanraden. Ik denk aan 128GB en dan om eventueel op de lange termijn een externe HDD te halen voor mijn muziek- en filmcollectie op te zetten, moesten deze niet meer op mijn SSD passen. Of lijkt het jullie slimmer om meteen een 256GB SSD te halen (wat minder kans maakt). Ook weet ik niet welk merk SSD ik het best neem: een Crucial M4 of een Samsung 840 Pro?

MVG Mutn 8)

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-02 17:07
128 GB zou meer dan genoeg moeten zijn voor normaal gebruik van Windows. Ik heb zelf een OCZ Agility 3 128 GB waarop ik Windows 7 heb draaien en 2 games. Ik gebruik voor mijn media inderdaad een externe opslag. In mijn geval een NAS.

Als je moet kiezen tussen een Crucial M4 of een Samsung 840 Pro zou ik toch voor de Samsung gaan aangezien deze een stuk sneller is.

Dit is trouwens een handige Url om SSD's te vergelijken
http://www.tomshardware.c...Q64-Random-Read,2786.html

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:38

Geckoo

Good news, everyone!

wait what?
je hebt een laptop met een kapotte hd. die wordt elke keer vervangen (neem aan onder garantie.)
en nu is hij weer kapot en daarbij is bij de laatste reparatie ook je Batterij kapot.
En nu wil je het laten zitten en er zelfs nog meer geld aan uitgeven terwijl het niet jouw probleem is?

8)7

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
allesinds kijken naar de hoogte van de ssd en als die in je laptop kan (9,5mm of 7,5mm)

en sorry, maar HP is echt kut om dingen te repareren.. een vriend van me heeft zijn hp laptop ook moeten laten repareren en dat is slecht gedaan geweest en heeft ondertussen al 3 keer zijn scherm laten vervangen, zijn moederbord 2 maal, zijn ...
Er is blijkbaar al meer dan 3000 euro kosten voor hp in gegaan en ze willen nog steeds niet gewoon een nieuwe laptop geven. (Obvious fabrikagefout is obvious, ik heb namelijk dezelfde laptop en er is nog niets mis mee gegaan..)

[ Voor 73% gewijzigd door SmokingCrop op 20-03-2013 11:23 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
chickpoint schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:16:
128 GB zou meer dan genoeg moeten zijn voor normaal gebruik van Windows. Ik heb zelf een OCZ Agility 3 128 GB waarop ik Windows 7 heb draaien en 2 games. Ik gebruik voor mijn media inderdaad een externe opslag. In mijn geval een NAS.

Als je moet kiezen tussen een Crucial M4 of een Samsung 840 Pro zou ik toch voor de Samsung gaan aangezien deze een stuk sneller is.

Dit is trouwens een handige Url om SSD's te vergelijken
http://www.tomshardware.c...Q64-Random-Read,2786.html
In theorie is die Samsung 840 Pro inderdaad sneller maar in theorie merk je daar vrij weinig van. De grootste snelheidswinst bij een SSD is het opstarten van programma's en het OS, en dat gaat het op enkele milliseconden even snel.

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/R/K/324992/original/boottime_windows6.png

Dit zijn dan wel andere SSD's, maar dit laat wel mooi zien hoeveel verschil er nou daadwerkelijk in zit.

MAAR, 3 reparaties in anderhalf jaar tijd? Jij hebt recht op een werkend product en dat is dit niet. HP heeft driemaal de kans gekregen het product te repareren en dat is ze blijkbaar niet gelukt. Jij hebt recht op een werkend product en dat is die HP nooit geweest. Je kunt de koop ook ontbinden. Dit moet wel schriftelijk gebeuren, maar als ik jou was zou ik dat zeker gaan doen.

Dan zou jij je geld terug moeten krijgen en met dat geld kun je dan een nieuwe en betere laptop kopen.

Ga niet in zee met een andere "passende" oplossing, want dit gaat geheid problemen opleveren. Denk aan een vervangende laptop, waar je dan niet 2 jaar garantie op krijgt maar nog maar een half jaar.

Ga er niet zelf aan priegelen. Want dan zegt de winkel wanneer de laptop weer kapot is; "Maar meneer, u hebt er zelf aan aan gezeten en dit is gewoon uw fout." En daarmee ben je nog verder van huis.