Hulp bij aanschaf draadloze netwerkkaart - asus p5q

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 506683

Topicstarter
Beste Tweakers,

Als totale leek kom ik er helaas niet uit met Google en de zoekfunctie hier. Daarom wil ik graag jullie hulp inroepen bij het aanschaffen van een draadloze netwerkkaart voor mijn desktop. Mijn huidige woning heeft enkel WiFi internet beschikbaar, helaas kan mijn desktop dit niet ontvangen. De desktop heeft de volgende onderdelen:

2 x Samsung 1TB SATAII SpinPoint F1 RAID Class HE103UJ
1 x Asus P5Q
1 x Intel Core 2 Quad Q9550
1 x Corsair 4096Mb DDR2 PC6400 Matched pair CL4
1 x Nvidia Quadro 512MB FX 3700 PCI-E
1 x Samsung SH-223F SATA zwart
1 x Antec Sonata Plus 550 EC
1 x Scythe Mugen Scinf-1000 Cooler

Het moederbord betreft een Asus P5Q, ik heb de volgende draadloze netwerkkaart op het oog:

Intel Gigabit CT desktop adapter
pricewatch: Intel Gigabit CT Desktop Adapter

Kunnen jullie mij vertellen of deze kaart geschikt is voor mijn desktop en of het past, of welke alternatieven ik anders kan aanschaffen? Hartelijk dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Het is voor ons ook belangrijk te weten wat voor soort router je thuis hebt staan en welke standaarden deze ondersteund. Hoe ben je verder op die specifieke kaart terecht gekomen ? Dit is namelijk geen WiFi kaart, zie ook de specificaties.

Edit: Zonder enig verder onderzoek, dit is als ik de Pricewatch mag geloven het populairste WiFi kaartje op Tweakers -> pricewatch: TP-Link TL-WDN4800

Ondersteund alle standaarden op de AC standaard na (welke overigens nog niet definitief is voor zover ik weet). Kan dus interessant zijn voor je. ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Perkouw op 18-03-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goed punt, ik heb een Sitecom WLR-3100 staan. pricewatch: Sitecom WLR-3100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Deze heeft al geen eens WiFi, hiervoor zul je dus eerst een router moeten kopen welke wel over WiFi beschikt.
Hoe heb jij dan WiFi in je huis ?

[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 18-03-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet het modelnummer niet zeker meer, maar volgens de site van Marktplaats heeft deze wel wifi. De prijs lijkt overeen te komen met wat ik me herinner ervoor betaald te hebben. http://www.mediamarkt.nl/...96,267765.html?langId=-11

Er staat in ieder geval een wifi router haha. Zodra ik thuis ben, zal ik eens goed kijken welk model het is. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 506683 op 18-03-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Anoniem: 506683 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:47:
Weet het modelnummer niet zeker meer, maar volgens de site van Marktplaats heeft deze wel wifi. De prijs lijkt overeen te komen met wat ik me herinner ervoor betaald te hebben. http://www.mediamarkt.nl/...96,267765.html?langId=-11

Er staat in ieder geval een wifi router haha. Zodra ik thuis ben, zal ik eens goed kijken welk model het is. :)
Als je een WiFi router hebt dan zit je wel goed met dat kaartje wat ik hierboven aangaf. Je zal zelf even moeten opzoeken of je niet beter af bent met een goedkoper/ander exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thnx, maar deze past wel in het moederbord? Daar liep ik namelijk op vast, ik heb geen idee of ik er de ruimte voor heb met de huidige onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 506683 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:32:
Intel Gigabit CT desktop adapter
pricewatch: Intel Gigabit CT Desktop Adapter

Kunnen jullie mij vertellen of deze kaart geschikt is voor mijn desktop en of het past, of welke alternatieven ik anders kan aanschaffen? Hartelijk dank alvast!
Die kaart is gewoon een standaard netwerkkaart voor bedraad netwerk, waar je systeem al van is voorzien. Dus die gaat je in elk geval niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474628

Zo te zien heb je zowel PCIe x1 en oude PCI poorten op je moederbord en je videokaart lijkt maar 1 unit hoog/dik te zijn (is dat de enige extension kaart die je hebt?). Dus met elke draadloze netwerkkaart met PCI of PCIe x1 aansluiting zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-07 14:52

Bolletje

Moderator Harde Waren
De router heeft wel WiFi ja, in de Pricewatch staat het alleen niet goed. Kan misschien komen omdat het model ingebouwde antennes heeft.

In elk geval heb je de weg naar de Pricewatch al gevonden. Dan kom je hier op uit: http://tweakers.net/categorie/310/netwerkkaarten/producten/

Wellicht ben je de fout ingegaan door niet goed te selecteren, want in je openingspost staat er één voor een bedraad netwerk.

Ik zie hier nu veel netwerkkaarten voorbij komen die je moet inbouwen (PCI of PCI-e). Er zijn echter ook veel varianten die gewoon via USB werken. Doorgaans hebben die een iets minder goed bereik, maar dat ligt aan de situatie in hoeverre dat relevant is. Ook zijn ze vaak goedkoper. Het grote voordeel is wel dat ze veel makkelijker zijn te installeren. Je plugt ze gewoon en je hoeft je behuizing ook niet open te maken. Gezien je kennis over hardware is dat dus misschien een betere optie.

Hier heb je bijv. een selectie met USB 2.0 onder de 20 euro. Zoals je ziet krijg je er dan al een heel aantal. Gewoon één kiezen is het dan vaak maar. Lees ook even de bijbehorende reviews om zo tot een keuze te komen.
Pagina: 1