Klein bedrijf netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views

• josvaesen
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-03 12:53
Beste,

Ik zie door het bos de bomen niet meer.

Ik een degelijke wireless access point waarbij ik een guest netwerk kan toevoegen.
Ik wil hiervoor liefst geen extra vlans gaan aanmaken op ons netwerk.

Verder zou het bereik ook maximaal mogen zijn. We zitten met een achttal mensen op een appartement met een achterbouw.

Merci alvast.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En welk accesspoint zou daar niet voor voldoen? Oftewel, wat heb je zelf al ondernomen om hier een oplossing voor te vinden? We vinden het hier namelijk niet zo leuk dat je een eenvoudige vraag "dumpt" zonder deze te onderbouwen met je eigen ondernomen stappen. Lees de forumregels daarover nog eens even door :)

Sowieso zijn er zat Cisco/Linksys accesspoints met deze functionaliteit.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• josvaesen
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-03 12:53
Voor zover ik begrijp moet de access point meerdere SSID's ondersteunen waardoor een extra gast netwerk kan worden aangemaak. Maar eens de gast is ingelogged op het wireless gast netwerk, kan hij ook aan de server op ons intern netwerk. Dat zou ik willen vermijden.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Zoals sanfranjake in "Klein bedrijf netwerk" al aangeeft zijn er opties genoeg.

Waarom wil je geen vlans gaan gebruiken? Je verwacht wel de functionaliteit hiervan (gescheiden netwerk, los van je 'productie'), maar wilt het niet toepassen?

Welke accesspoints heb je zelf al op het oog? En op welke punten twijfel je tussen model A of B? Wat raad je huidige netwerkleverancier aan?

Iets kopen is 1, maar het moet ook nog geconfigureerd worden. Gezien de magere TS is het misschien verstandiger om dat te laten doen.

Elk enigszins serieuzer AP kan wel met multi-SSID overweg. Je kan een 'eenvoudig' AP plaatsen zoals bv een Engenius of Zyxel welke multi-SSID ondersteunt. Je kan ook kijken naar de wat uitgebreidere oplossingen. Kan best interessant zijn als je grotere oppervlaktes moet bedekken. Je kan dan kijken naar centraal-beheerde APs, van bijvoorbeeld Ruckus, Aerohive, Ubitique, Cisco oid.
Voordeel is dat je dan heel schaalbaar bent en erg makkelijk een APtje erbij prikt indien nodig.

Kijk dus eerst eens wat verder dan hier direct een topic te openen. Een beetje vooronderzoek wordt wel verwacht, simpelweg je wensenlijstje neergooien is niet de bedoeling.

Dit topic is gesloten.