Cooler Master Seidon 120M vs Corsair H60 vs Antec Kuhler 620

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07 15:40
In verband met een nieuwe build van een casemod ben ik op zoek naar 2 zo laag mogelijke CPU-koelers voor een AM3+-borden. Tussen CPU's en bovenkant case heb ik, max 45mm, waardoor vrijwel elke CPU-koeler al niet meer past. Daardoor ben ik imho vrijwel zeker aangewezen op waterkoeling.

Aangezien ik compleet nieuw ben op dit gebied leek een standaard gesloten circuitje me het makkelijkst, en daarmee kom ik dus al snel op de volgende 3 uit:
pricewatch: Cooler Master Seidon 120M
pricewatch: Corsair Hydro H60 (2013 edition)
pricewatch: Antec H2O 620

Er zal geen overclock komen. Welke van deze 3 is het stilst, en heeft de langste aansluitingen? (en hoe lang zijn die bij benadering?) Looks zijn niet belangrijk, aangezien het niet in het directe zicht komt. Stilte en prijs zijn belangrijker. Budget voor koeling is 150,- voor 2 CPU's.

Mijn persoonlijke voorkeur ging eerst uit naar de Corsair, maar lees diverse meldingen dat de H60 vrij veel geluid maakt, en dat de H60i aanzienlijk beter was. Geldt dat ook voor de 2013-edition? De aansluitingen van deze koeler lijken mij ook behoorlijk kort. Klopt dat?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 22:07

bbblije

Riiiiight

De H60i is de 2013 versie. Dit is zijn onofficiële naam, corsair heeft bewust de i niet gebruikt omdat deze staat voor de "link" functie op de waterkoeling. Die enkel de 80i en 100i hebben. De H60 2013 is een dunnere versie van de h80i, zonder "link".

Heb de H60 2013 zelf en ben er erg tevreden over, stock fans maken in een gesloten kast niet bijzonder veel geluid. Ik kon goedkoop aan een tweetal sp120 stille fans komen, deze zitten er nu als push/pull op. Betere prestaties en nog stiller.

Leidingen zijn vrij lang, cm of 35-40 ze lijken stug maar zijn heel erg goed te buigen (zonder te knikken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Na even zoeken blijkt die link-functie van de H80i en de H100i toch wel erg interessant te zijn... :{ Ben alleen bang dat ik die radiatoren van een 100i niet kwijt ga kunnen; de H80i zou wel gaan lukken, maar biedt die genoeg meerwaarde om mn budget weer om zeep te helpen??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 13:34
Ja h100i zou dan ook dik over het budget heen gaan. Misschien is het een optie om dan een custom loop te maken met 2 cpu blokken en 2 radiatoren en 1 pomp. Heb je meer performance en je bent flexibeler dan de h80i's, en met 2e hands onderdelen moet je het wel kunnen redden voor de prijs van 2 h80i's. Misschien is dat nog een idee?

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Gizzy schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:41:
Ja h100i zou dan ook dik over het budget heen gaan. Misschien is het een optie om dan een custom loop te maken met 2 cpu blokken en 2 radiatoren en 1 pomp. Heb je meer performance en je bent flexibeler dan de h80i's, en met 2e hands onderdelen moet je het wel kunnen redden voor de prijs van 2 h80i's. Misschien is dat nog een idee?
Ik begin steeds meer naar een dergelijke oplossing te denken, maar zie ook steeds verder mn budget uit het zicht verdwijnen... Dit hele projectje is al honderden euro's duurder geworden dan de begroting was, en het einde is nog niet in zicht :')

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Dat zit dan niet in de watercooling of wel? Zeker toch net dat stukje duurdere hardware aan het kopen dan je voor ogen had. Dat klinkt zo bekent. Mijn ervaring is, hoe langer je twijfel en er dus over doet voordat alles compleet is en je kan gaan bouwen, hoe duurder het wordt. Je denkt ow hier dit is nog net even wat beter en kost me maar net iets meer, dan kan ik dit weer verkopen. Je legt er altijd op toe en kost stiekem veel geld. Dus mijn advies is, hak een knoop door en kijk niet verder.

Neem anders 2 h620 als je toch niet gaat overclocken en je hebt plek voor 2 rads. Dan moet het lukken. 2 Scythe GT-AP14 fans op de 2 radiatoren. (1 per rad is wel genoeg als je niet oc't). De 620's zijn nu voor een appel en een ei tweedehands te krijgen. Kost je denk ik in totaal rond de 90 euro als je de scyths nieuw moet kopen.

De extra prestatie die een H80i of nog beter een custom loop je biedt, heb je niks aan als je niet gaat oc'en.

Hier op V&A staat 1 620 te koop, stuur je het bracket dat je er misschien bij moet kopen maar naar mij ;-) en dan staat er nog een 620 op marktplaats. Dan nog ff 2 goede fans regelen (je kan ook een duo pak van die low rpm corsair fans nemen, die zijn ook wel ok). KLAAR

[ Voor 47% gewijzigd door Gizzy op 08-04-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Gizzy schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:10:
Dat zit dan niet in de watercooling of wel? Zeker toch net dat stukje duurdere hardware aan het kopen dan je voor ogen had. Dat klinkt zo bekent. Mijn ervaring is, hoe langer je twijfel en er dus over doet voordat alles compleet is en je kan gaan bouwen, hoe duurder het wordt. Je denkt ow hier dit is nog net even wat beter en kost me maar net iets meer, dan kan ik dit weer verkopen. Je legt er altijd op toe en kost stiekem veel geld. Dus mijn advies is, hak een knoop door en kijk niet verder.
Klopt inderdaad.... De build begon met een budget van 250,-, maar dat zijn lang vervlogen tijden... Er zit al zeker het 3-voudige in ondertussen... Dan wil ik het natuurlijk ook goed afmaken en niet met een vlag op een modderschip zitten -O-
Neem anders 2 h620 als je toch niet gaat overclocken en je hebt plek voor 2 rads. Dan moet het lukken. 2 Scythe GT-AP14 fans op de 2 radiatoren. (1 per rad is wel genoeg als je niet oc't). De 620's zijn nu voor een appel en een ei tweedehands te krijgen. Kost je denk ik in totaal rond de 90 euro als je de scyths nieuw moet kopen.

De extra prestatie die een H80i of nog beter een custom loop je biedt, heb je niks aan als je niet gaat oc'en.

Hier op V&A staat 1 620 te koop, stuur je het bracket dat je er misschien bij moet kopen maar naar mij ;-) en dan staat er nog een 620 op marktplaats. Dan nog ff 2 goede fans regelen (je kan ook een duo pak van die low rpm corsair fans nemen, die zijn ook wel ok). KLAAR
Wil waterkoeling eigenlijk wel goed functioneren bij 24/7 gebruik?? Of kan ik dan toch beter voor een zo plat mogelijke luchtgekoelde oplossing gaan?? Ik zou met een koeler van 40mm hoog (het laagste wat ik kan vinden dat zou moeten werken) nog 15mm tot de bovenkant van de case over houden voor lucht-koeling.
Voor waterkoeling zou ik de radiator plat willen plaatsen. Ik neem aan dat dit geen probleem is?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Nee oriëntatie van een radiator is geen probleem en waterkoeling is ook heen probleem voor 24/7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstoned
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-06 19:23
bbblije schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:46:
De H60i is de 2013 versie. Dit is zijn onofficiële naam, corsair heeft bewust de i niet gebruikt omdat deze staat voor de "link" functie op de waterkoeling. Die enkel de 80i en 100i hebben. De H60 2013 is een dunnere versie van de h80i, zonder "link".

Heb de H60 2013 zelf en ben er erg tevreden over, stock fans maken in een gesloten kast niet bijzonder veel geluid. Ik kon goedkoop aan een tweetal sp120 stille fans komen, deze zitten er nu als push/pull op. Betere prestaties en nog stiller.

Leidingen zijn vrij lang, cm of 35-40 ze lijken stug maar zijn heel erg goed te buigen (zonder te knikken).
Wat ik graag zou willen weten - hoe staat het met het geluid van de pomp? Ik ga de stock fans niet gebruiken want mijn Silverstone FT03Mini heeft daar toch geen ruimte voor, maar je leest veel lelijks over de pomp van de H60. Nu lijkt mij dat de H60 2013 dezelfde pomp heeft als de H80i, en die zou erg stil zijn - maar ja, dat weet ik niet zeker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstoned
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-06 19:23
Superstoned schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 10:46:
[...]Nu lijkt mij dat de H60 2013 dezelfde pomp heeft als de H80i, en die zou erg stil zijn - maar ja, dat weet ik niet zeker :(
Ik heb een H60 besteld, dus zal zien hoeveel herrie ie maakt...
Pagina: 1