Hotel internet delen via MBP werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoi allemaal,

Momenteel zit ik in Dubai in een hotel. In de kamer ligt netjes een ethernet kabel, en via die kabel kan ik op mijn MBP prima op internet. Nu heb ik internet delen aangezet op mijn MBP zodat ik via WiFi ook op internet kan met mijn telefoon. Het netwerk zie ik op mijn iPhone, en ook het verbinden werkt. Maar dan houd het op.
Hij krijgt een IP, verbind goed, vol bereik maar ik kan met mijn iPhone niet op internet. Terwijl dat tegelijk met mijn MBP wel lukt.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-12 16:38
welk IP krijg je vanaf de ethernetkabel? Als dat toevallig hetzelfde subnet is als aan je iPhone wordt uitgedeeld, dan kan je laptop het niet routeren.

[ Voor 13% gewijzigd door PROnline op 18-03-2013 15:46 ]

• DennusB
  • Niet online
PROnline schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:46:
welk IP krijg je vanaf de ethernetkabel? Als dat toevallig hetzelfde subnet is als aan je iPhone wordt uitgedeeld, dan kan je laptop het niet routeren.
MBP heeft aan de ethernetkant 10.0.0.255 met als subnet 255.255.252.0.
Iphone heeft via WiFi : 192.168.2.2 met subnet 255.255.255.0.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien wordt NAT (is in de ethernet pakketjes wel wat van te zien) wel niet toegestaan daar. Neem aan dat de iPhone via 3G en WiFi normaalgesproken wel op internet kan?
Niet heel toevallig nog een ander apparaat om het mee te testen? Of iemand anders die het voor je kan testen met bijvoorbeeld een Windows Phone, Android, andere laptop etc. (al zal dat misschien enigszins afhangen van hoe goed je Arabisch is :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DennusB
  • Niet online
sanfranjake schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:22:
Misschien wordt NAT (is in de ethernet pakketjes wel wat van te zien) wel niet toegestaan daar. Neem aan dat de iPhone via 3G en WiFi normaalgesproken wel op internet kan?
Niet heel toevallig nog een ander apparaat om het mee te testen? Of iemand anders die het voor je kan testen met bijvoorbeeld een Windows Phone, Android, andere laptop etc. (al zal dat misschien enigszins afhangen van hoe goed je Arabisch is :P
Ik heb het nu als volgt opgelost : MBP verbonden met Ethernet, VPN opgezet naar huis (in NL) en die verbinding gedeeld als WiFi hotspot. Dat werkt wel :D

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
DennusB schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:46:
[...]

Ik heb het nu als volgt opgelost : MBP verbonden met Ethernet, VPN opgezet naar huis (in NL) en die verbinding gedeeld als WiFi hotspot. Dat werkt wel :D
Oe beveiliging omzeilen dus, foei >:)
:P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DennusB
  • Niet online
sanfranjake schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:48:
[...]

Oe beveiliging omzeilen dus, foei >:)
:P
Ach, moet kunnen toch voor 1x :D