Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
Hai,

Ik ben geruime tijd hobbymatig bezig met filmprojectjes (op erg kleine schaal). Met een groepje gaan we binnenkort (naast onze 9-5 baan) een filmproject doen dat wat groter is.

Omdat we met een korte tijd zitten tussen het schieten en opleveren van de film, zijn we aan het kijken naar mogelijkheden om dit proces te versnellen. Een van de manieren die we hadden bedacht is dat we de editor zijn werk laten doen in premiere.

Zodra hij klaar is kan de sound engineer verder in premiere en kunnen de kleurcorrector en special effects engineer aan de slag.

Maaarrrrr.... Ik heb nu maar 1 zware bak waar dit op gedaan kan worden. Graag zou ik nog twee bakken erbij kopen zodat deze drie personen tegelijk kunnen werken.

Ik heb al druk lopen zoeken, maar kan nergens op forums van adobe enzo vinden of het mogelijk is dat je in premiere aan het werk bent en dat deze file tegelijk in after effects (via hetzelfde netwerk) gebruikt wordt om de kleurcorrecties te doen en ook special effects te kunnen maken.

Zodra iedereen dan klaar is hoeft er niks meer te worden samengevoegd en kan gelijk gestart worden met de render in AE.

Weet iemand of dit mogelijk is?
Ik wil het graag zeker weten voor ik twee pc's koop met hierop weer extra licenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:29
Je kunt toch gewoon 1 keer de file (geluid en beeld los) exporteren voor de sound editor, en daarna de colorist laten werken in het premiere project(op de zelfde pc). Als het geluid af is exporteren en in premiere er onder zetten.

Het zou kunnen dat je via een netwerk aan 1 project werkt, alleen heb je dan een gigantische bottleneck voor beide editors. (ivm doorvoer snelheid van het netwerk)

En je hebt maar 2 pc's nodig om alles op te doen!
Als het erg moeilijke special effects zijn, zou je al kunnen beginnen met vfx zodra de beelden gespot zijn (dus nog voor dat je ze in premiere laad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:45

polthemol

Moderator General Chat
ruwe montage maken anders en die al exporteren, dan kan de audiodude in audition ermee aan de slag al, terwijl daarna ook gekeken wordt voor de after effects zaken. Ophalen van kleuren lijkt me dan 1 van de laatste stappen waarvoor je al het materiaal (minus de audio) nodig hebt.

Als je trouwens met ae linked files werkt in premiere, wordt die niet automatisch bijgewerkt in premiere zelf ? Misschien de moeite waard van het proberen met een demoversie op een andere pc ? (dus de AE files linken in premiere, terwijl iemand anders in ae aan de scenes sleutelt). Risico zou wel zijn vanaf dat hij met de tijdsschaal gaat spelen dat iets niet meer klopt daardoor.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien