Welk SSD'tje?

Pagina: 1
Acties:

• bramp4421
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-01 22:44
Op dit moment bestaat mijn PC uit het volgende:

Processor: Intel i5 2550K
Moederbord: MSI H77MA-G43
RAM geheugen: Corsair 2x 4 GB RAM
Voeding: Corsair CX 500 V2
Videokaart: XFX AMD Radeon HD 6870
Harde schijf: Western digital Caviar Blue 500 GB
DVD brander: Sony AD-7280S
Kast: Aerocool VS3 Advance

Ik zit te denken om een SSD'tje aan te schaffen zodat mijn Windows enzo een stuk sneller opstart. Ik ben alleen niet bekend met SSD'tjes en weet niet de grote en welk merk ik zou pakken. Ik kijk op dit moment niet echt naar het budget.

Iemand een goede raad?

Alvast bedankt,

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Cyphax

Moderator LNX
Qua grootte: wat is "enzo"? Daarvan zou ik de grootte laten afhangen. Als je in principe alleen Windows wilt draaien vanaf SSD, en misschien een losse applicatie, dan moet 64GB wel groot genoeg zijn.
Welke je het beste kan pakken... tja, ik geloof dat de m4's van Crucial wel populair zijn. De 840-serie van Samsung zou ook geen slechte zijn.

Hier heb je in elk geval een overzichtje.
http://tweakers.net/categ...BpJTMTAwMDoI7cxAo4r7a2FgA

[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 18-03-2013 15:19 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• bramp4421
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-01 22:44
Dankjewel voor je reactie. Ja het gaat voornamelijk voor Windows.. 64GB is genoeg dus. Dankjewel!

• srvdp
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik heb nu al een jaar de Crucial M4 128gb SSD draaien zonder problemen. Deze wordt ook goed aangeschreven in de reviews. Zeker een aanrader, en dan kan je naast windows ook nog andere applicaties een prestatie boost geven.

PSN

• Marc050
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Neem een 128, niet veel duurder en 64 is erg weinig.

Verwijderd

De M4 wordt constant is de BBG gezet, ik heb hem ook gekocht in de 128GB versie, echt geen spijt van. Supersnel, en nog lekker ruimte om een paar actuele games op te installeren. Alle overige data gooi je gewoon op een SATA disk.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd
Pagina: 1