VM tonen op dedicated monitor/TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 00:13
Hi. Ik heb 2 TV's op 'mijn' kantoor waar ik verschillende info op wil plaatsen, bijv een logo, een filmpje, een website etc, en ik wil deze ook via een remote desktop achtige interface kunnen aanpassen of overnemen voor een presentatie.

Ik zou deze TV's gewoon aan een Windows PC kunnen koppelen, instellen als linker en rechter scherm, en op deze manier klaar zijn, maar het aantal TV's kan gaan groeien, tot bijv 5, en dan werkt dit niet meer. (Toch? Ik heb nooit meer dan 3 monitoren aan 1 PC gezien zonder eyefinity.)

Als oplossing dacht ik aan virtualisatie, maar hier heb ik geen ervaring mee dus wil ik jullie vragen of dit mogelijk is. Zou ik op deze PC voor elke monitor een Windows VM kunnen draaien, en die VM koppelen aan een vaste HDMI/DVI output op een van de 2/3 videokaarten die ik in de bak prik, zodat deze full-time de VM tonen en ze ieder apart remote benaderbaar zijn.

Kan virtualisatie software dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0fragger
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-08 13:50
Ligt eraan welk virtualisatie software je bedoelt. Vmware kan het volgens mij niet standaard, uiteraard zijn er al mensen die dit werkend hebben gekregen.

Welk virtualisatie software gebruik je nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:25

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Het is niet onmogelijk maar standaard is er geen ondersteuning voor. Je moet dus voornamelijk op succesverhalen van anderen afgaan om je hardware te kiezen. Hier kun je alvast wat leesvoer vinden.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 13:30
Je kan eens gaan kijken naar diverse narrowcasting oplossingen. Dan kun je het spul ook via netwerkkabel en/of IP transporteren.

Een pc met een sloot videokaarten, al dan niet virtueel, betekend dat je ook nog iets moet verzinnen om het signaal bij het scherm op lokatie te krijgen.

Er zijn diverse oplossingen hiervoor, er zijn kant- en klare schermen met ingebouwde hardware, maar je kan ook een (bv) digital engine PC oid op een monitor monteren.

Als je wat googled op [google=digital signage] of [google=narrowcasting] vind je genoeg informatie.

Zoiezo is dit niet een topic wat in PNS hoort, de feitenlijke vraagstelling gaat over je weergave van het beeld.

Move naar VB dus (of men moet daar vinden dat ie elders beter past)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 00:13
@n0fragger Ik gebruik nog geen virtualisatie software.

@Nextron Thanks. Ik zie wat onbekende termen in dat topic vandaar dat ik het nog niet gevonden had, maar als het hetzelfde is als ik wil doen geeft dat wel nieuwe dingen om te googlen.

@DJSmiley Narrowcasting is ook een goed idee om te googlen, thanks. Het signaal op locatie krijgen gaat gewoon met HDMI kabels. Mijn vraag gaat naar mijn mening wel degelijk over virtualisatie en dankzij je move lezen er nu veel minder virtualisatie experts deze. Fijn. :/ En het is sowieso.