terugsturen online aankopen in nederland?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboytim2
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik heb vorige week een aantal dingen aangekocht in nederland. Ik woon in België. Een van die dingen was een hoesje voor mijn samsung galaxy s3. Echter was het een hoesje voor een mini. Ik zou deze graag terugsturen en een andere kopen bij de winkel maar blijkbaar staat in hun voorwaarden dat dat niet kan voor goederen onder de 40 €. Zelf nog nooit van gehoord in België staat daar geen bedrag bij vermeld. Is dit wettig of heeft iemand tips?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:01
Dat is onwettig. Nu weet ik niet hoeveel het hoesje heeft gekost, maar mochten de verzendkosten duurder worden dan het hoesje waard is zou ik het gewoon proberen tweede hands te verkopen en het erbij laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Nope, het kunnen terugsturen is een Europees recht. Zie bijvoorbeeld http://www.consuwijzer.nl...edenktijd-koop-op-afstand

En even een move naar SF

[ Voor 12% gewijzigd door Wilbert de Vries op 18-03-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Heb je zelf het verkeerde hoesje gekocht of heeft de winkel jou het verkeerde hoesje toegestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboytim2
ik heb zelf het artikel aangekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Terugsturen is op basis van Wet Kopen op Afstand voor je eigen rekening. Zoals iemand al aangaf is het dus nuttig om te bekijken hoeveel het kost om het hoesje retour te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboytim2
ja idd maar hoesje kost 16.90 dus ik denk wel dat dat er uit kan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboytim2
blijkbaar gaat het niet omdat ik als zelfstandige heb besteld en ik dus geen aanspraak kan maken op de consumentenbescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-07 15:01
Voor bedrijven gelden deze regels inderdaad niet.

Aan de andere kant zou het bedrijf waar je de aankoop hebt gedaan ook een stukje goodwill kunnen tonen om te zorgen dat je toekomstige aankopen ook bij hun wil doen maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening.
Pagina: 1