iPhone 4S laadt alleen als hij uit staat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:24
Ik heb een vreemd probleem met mijn iPhone 4s sinds gisteren.

Ik stopte mijn iPhone in de originele lader en merkte dat hij niet wilde laden, stekker er uit en er in en hij deed het weer.
Na 10 minuten pakte ik de iPhone op en merkte dat hij aardig heet was geworden, hierop de laadkabel er uit gehad en verder niet veel aandacht meer aan besteed.
Vanaf dat moment wil de iPhone dus niet meer opladen als hij aan staat, ook wordt de iPhone niet meer herkend in iTunes.
Ik heb geprobeerd om via een restore contact met iTunes te krijgen en via DFU, maar met verschillende computers en kabels geeft het apparaat geen connectie met iTunes.
Toen ik de kabel aangesloten had en de telefoon maar uitschakelde en hem een paar minuten later weer aanzette, zag ik wel dat de batterij gedeeltelijk was bijgeladen.
Ik heb de telefoon gejailbreakt en nu ook geen optie om de jailbreak ongedaan te maken.
Verder werkt de telefoon zonder problemen, alleen het opladen en de itunes synchronisatie werkt nu dus niet meer.

Heeft er iemand tips hoe ik dit probleem op zou kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-09 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Contacten al even goed schoongemaakt?

* Orion84 heeft met z'n iPhone 4 ook wel eens dat een bepaalde accessoire niet meer werkt, connector in de iPhone stofvrij maken lost dat dan op.

Zo extreem als jij het nu hebt heb ik overigens nog nooit meegemaakt, dus kan best zijn dat er meer aan de hand is.

[ Voor 78% gewijzigd door Orion84 op 18-03-2013 14:07 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Orion84 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:05:
Contacten al even goed schoongemaakt?
wist dat ik wat vergeten was te vermelden ;) dus ja, de contacten zijn ook gereinigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Heb je al geprobeerd om de iPhone via het menu op toestel zelf compleet te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
ook al geprobeerd, ik denk omdat hij gejailbreakt is, dat dat niet helemaal goed gaat.
Ik zie dan het apple logo met een balkje verschijnen, vervolgens het spinnende wieltje en daar blijft het bij, moet hem dan weer hard resetten om hem weer opgestart te krijgen en dan is er niks verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 22:54
Klinkt toch als een brakke connector in de iPhone.

Ik zou beginnen om deze eens te (laten) vervangen....

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Ik heb zojuist een nieuwe connector besteld, deze ga ik morgen vervangen, al verwacht ik er niet te veel van aangezien hij dus wel oplaadt als hij uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 22:54
Gh0stw4lk3r schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:44:
Ik heb zojuist een nieuwe connector besteld, deze ga ik morgen vervangen, al verwacht ik er niet te veel van aangezien hij dus wel oplaadt als hij uit staat.
Als hij uitstaat laadt hij hoe dan ook op, ook al 'herkent' hij de lader niet (via de D+ en D- lijnen van de USB).
Als hij aanstaat laadt hij niet op als hij de lader niet kan detecteren.

Aangezien je ook niet met itunes kunt verbinden gok ik op een probleem in je D+ of D- lijn van de USB...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Dock connector vervangen, maar zoals verwacht 0 verbetering.

Zie wel met de app Battsaver dat als ik een lader aansluit hij de lader ziet als USB Host en met 100mA "laad"
Volgende stap is de zekeringen checken of deze geknalt zijn en anders moet ik iemand zien te vinden die de power ic kan vervangen.
Pagina: 1