Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop ~€700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een paar weken geleden is mijn dell xps 15 (incl. 1080p scherm, i5) door waterschade kapot gegaan. Ik heb deze laptop bijna 2 jaar in mijn bezit gehad en ik ben heel erg tevreden over de prestaties. Echter was ik niet tevreden over het gewicht en de dikte van het apparaat aangezien ik de laptop elke dag mee naar school neem. Mijn nieuwe laptop moet dus lichter en dunner zijn!

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Over het algemeen maak ik vooral gebruik van word, de browser en spotify, meestal allemaal tegelijk.
Ook moet de laptop een mooi filmpje af kunnen spelen, dus een 1080p scherm zou leuk zijn.
Ik heb alleen al gezien dat dit niet binnen mijn prijs klasse valt voor een dunne/lichte laptop.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Ongeveer €700
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
De laptop word elke dag meegenomen naar school, dus moet niet te zwaar en te groot zijn.
Ik zat te denken aan een gewicht van ongeveer 2,0 kg of minder natuurlijk. De laptop mag max 24 mm dik zijn. En moet een afmeting tussen de 13,3 inch en 15,6 inch hebben.
Eisen:
- ~€700
- i5 processor
- mogelijkheid tot inbouw van ssd of al met ssd uitgerust
- licht en dun
- geen nummeriek toetsenbord rechts
- als de prijs het toelaat een full hd scherm
De volgende modellen uit de pricewatch spraken mij aan:
- Asus VivoBook S400CA-CA006H
- Lenovo IdeaPad U310
- Lenovo IdeaPad S400-MAY4JMH
- Dell Inspiron 14z/15z

Zouden jullie je mening willen geven en mogelijk met alternatieven willen komen?

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Inderdaad, voor dat budget kunnen niet al je eisen worden ingewilligd. Wanneer je je budget groter maakt dan kun je voor een Sony S15 gaan, die is 1,89 kg en 15,5", en komt met 1080p IPS scherm. Daar kun je ook prima een SSD in zetten, als je je HDD wilt houden moet je in dat geval wel je DVD speler opofferen.
Het retailmodel is wel interessant, deze beschikt ook over een i5. Hij heeft wel een numeriek pad rechts, maar ik weet niet hoe belangrijk die eis voor je is? Denk dat je belangrijkste eisen (licht, 1080p en goed schermdiagonaal) wel ingewilligd zijn met de S15.
Dit is het retailmodel: pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E

Wil je niet hoger dan 700 dan moet je je gewichtseis laten vallen en voor een 15R SE gaan. Die zit ruim onder de 700, eerder richting de 600. Andere laptops die goed zijn maar wel boven de 700 zitten zijn de Lenovo Y500 en Asus N56, waarbij die eerste meer op gamers is gericht en die tweede meer allround is.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
^ Dat dus. Als je kan doorsparen voor een S15 of nu een Dell 15R SE kopen. Andere goede opties zijn er niet.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Topicstarter
De volgende keuze vind ik heel erg lastig:
Ga ik voor een mooi scherm, zoals ik gewend ben van mijn vorige laptop, of..
kies ik voor een dunne, lichte laptop, zodat ik deze makkelijk mee kan nemen naar school.
Ik heb thuis wel de mogelijkheid om dmv een hdmi kabel m'n laptop aan te sluiten op een hd tv, zodat ik op een tv de film kan kijken.

Kies ik voor een dunne laptop dan moet ik uiteraard mijn eis van een mooi scherm laten vallen, want dit past niet binnen mijn budget. €750 is echt het maximale bedrag wat ik voor een laptop wil betalen.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Ik denk dat je erg teleurgesteld word als je van een full hd 15 inch afkomt.. En dan naar een 769p of 900p scherm gaat..

Ikbpak weleens mijn pa zijn laptop.. Die heeft een 768 scherm... Geloof me. Je word gek.. Serieus

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:57
ja als je van full hd afkomt, niet teruggaan. Ik zit nu op 900p en ik kan echt niet meer op 768 werken. dus dat zou ik als belangrijkste eis zien

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pagina: 1