Outlook 2013 IMAP Problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 18:08
Ik gebruik sinds kort Outlook 2013 op Windows 8 x64.
Het leek allemaal prima te werken, totdat ik steeds vaker de vraag kreeg 'heb je mijn email niet ontvangen'? In outlook heb ik 5 accounts (1 exchange, 4x imap) waarbij ik de inbox van ieder account als favoriet heb ingesteld.

In Outlook 2010 kwam er netjes automatisch een cijfertje achter ieder postvak te staan bij nieuwe mail. Nu, bij 2013, moet ik ieder postvak echt openen, een halve minuut open laten staan, en dan pas komt er mail binnen. Gewoon verzenden/ontvangen indrukken heeft geen nut, dat wordt gewoon 'voltooid'. Ook automatisch verzenden/ontvangen staat ingesteld op 1 minuut.

Bijna alle accounts komen van dezelfde hosting provider (Antagonist). Ik heb al geprobeerd de inkomende mail met SSL beveiliging in te stellen en ook zonder beveiliging, maar zonder resultaat..

Het is erg vervelend dat ik nu dus een paar keer per dag, iedere inbox af moet gaan om te checken op mail.

NB: Exchange werkt wel gewoon naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb al eens eerder een topic gelezen hierover, alleen kan het niet terugvinden (misschien was het op een ander forum). Daar leek het bij sommigen te helpen om de cache te zetten op ALLES offline.

Outlook 2013 ondersteunt nu het IMAP XLIST commando, en lijkt daar redelijk veel vanaf te laten hangen, misschien ondersteunt je hoster dat niet ...

Is Office inplace geupgrade van 2010? Zoja probeer dan eens een nieuw outlook-profiel (als test) ?

[ Voor 12% gewijzigd door sanfranjake op 18-03-2013 17:08 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 18:08
Nee het is een compleet nieuwe installatie, niets is overgezet, alle accounts zijn handmatig opnieuw toegevoegd. Heel apart... omdat ik geen foutmelding of iets dergelijks krijg is het heel lastig zoeken naar 'lotgenoten' ..

Zal de host ook eens een berichtje sturen en ook de cache op 'alles offline' zetten.