P300A@450 probs??? slechte cooling?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:58
Ben bezig de eerste voetstappen in het interessante pad der tweakers te zetten.

De buurman moest er eerst aan geloven:
Abit BH6 Bx moederbord
Intel Celeron 300A
128 MB 133Mhz Dimm
Standaard Cooler.

Ik heb gelijk voor de veilige optie gekozen om de PCI bus te ontlasten en daarbij problemen met videokaart/harde schijf te voorkomen. Dus gelijk bussnelheid op 100Mhz en voltage met 0.1 volt naar 2.1 gezet.
AGP divider op 2/3 en booten maar.
Alles leek goed te gaan, heb flink wat 3DMark2000 testjes gelopen maar toen ik een paar dagen weg was bleek het mis te gaan:

Booten in windowz bevroor
Booten ging wel goed maar na een tijdje liep Windows vast
Zwaar irritant dus allemaal.

Heb als eerste de computer weer gedownclockt... (met zeer veel pijn in mijn hard..... :( )

Toen ging alles weer perfect.

Mijn vraag nu is;
Ligt het per definitie aan de cooler die gewoon standaard was?? Op het eerste gezicht zou je zeggen van wel maar ik heb zat verhalen gehoord van mensen die een 300A op 450 draaien met standaard cooler.

Alvast bedankt voor de suggesties!

• Red devil
Come on guys!

Jullie kunnen me vast wel ff een tip ofzo geven!
Alvast bedankt

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 17:26
Hoe heet wordt je Celeron? Ik zou een betere koeler proberen, het hoeft geen superdesuperding te zijn, maar eigenlijk weet ik nu natuurlijk ook niet wat jij 'standaard' vindt...
Anders kun je nog een voltage van 2.2 proberen, dat is normaal gesproken precies de limiet van voltage overklokking. Maar dat zou ik alleen doen met een goede koeler.

sUCCes! :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Red devil
Thanx!

Met standaard cooler bedoel ik een cooler die de compu boer erbij levert.
De tip van 2.2 volt lijkt me ook wel wat (in combinatie met nieuwe cooler)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:42
Gewoon op 2.1 volt en grote fan der op... poosje zo laten draaien en dan voltage weer naar 2 volt ( ff inbranden ) werkte met mijn oude cpu ook :) die deed 464 op 1.95v

Arnold www.overklokken.nl

Verwijderd

ik heb een Celeron 400 op een Abit BM6 bord, kun je de FSB gewoon op 100 zetten?????? 83 werkt in ieder geval niet!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
ik heb ook zon celly gehad en bij mij was de oplossing betere koeling (en je voltage naar 2,2 gooien)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Red devil
toppers
hier ga ik werk van maken

thanx

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

joo red devil...het werkte dus niet super

maargoed, heb je warmtegeleidende pasta? Dat helpt best wel heel veel, smeer je tussen het koelblok en de processor. Ik weet niet of je weet wat lappen is, maar dat kan je ook doen met je koelblok, dat helpt ook best wel veel.

kijk trouwens ook ff wat de temperatuur wordt, als je weer bij je buurman komt. dat praat wat makkelijker :)
Pagina: 1