Ben bezig de eerste voetstappen in het interessante pad der tweakers te zetten.
De buurman moest er eerst aan geloven:
Abit BH6 Bx moederbord
Intel Celeron 300A
128 MB 133Mhz Dimm
Standaard Cooler.
Ik heb gelijk voor de veilige optie gekozen om de PCI bus te ontlasten en daarbij problemen met videokaart/harde schijf te voorkomen. Dus gelijk bussnelheid op 100Mhz en voltage met 0.1 volt naar 2.1 gezet.
AGP divider op 2/3 en booten maar.
Alles leek goed te gaan, heb flink wat 3DMark2000 testjes gelopen maar toen ik een paar dagen weg was bleek het mis te gaan:
Booten in windowz bevroor
Booten ging wel goed maar na een tijdje liep Windows vast
Zwaar irritant dus allemaal.
Heb als eerste de computer weer gedownclockt... (met zeer veel pijn in mijn hard.....
)
Toen ging alles weer perfect.
Mijn vraag nu is;
Ligt het per definitie aan de cooler die gewoon standaard was?? Op het eerste gezicht zou je zeggen van wel maar ik heb zat verhalen gehoord van mensen die een 300A op 450 draaien met standaard cooler.
Alvast bedankt voor de suggesties!
De buurman moest er eerst aan geloven:
Abit BH6 Bx moederbord
Intel Celeron 300A
128 MB 133Mhz Dimm
Standaard Cooler.
Ik heb gelijk voor de veilige optie gekozen om de PCI bus te ontlasten en daarbij problemen met videokaart/harde schijf te voorkomen. Dus gelijk bussnelheid op 100Mhz en voltage met 0.1 volt naar 2.1 gezet.
AGP divider op 2/3 en booten maar.
Alles leek goed te gaan, heb flink wat 3DMark2000 testjes gelopen maar toen ik een paar dagen weg was bleek het mis te gaan:
Booten in windowz bevroor
Booten ging wel goed maar na een tijdje liep Windows vast
Zwaar irritant dus allemaal.
Heb als eerste de computer weer gedownclockt... (met zeer veel pijn in mijn hard.....
Toen ging alles weer perfect.
Mijn vraag nu is;
Ligt het per definitie aan de cooler die gewoon standaard was?? Op het eerste gezicht zou je zeggen van wel maar ik heb zat verhalen gehoord van mensen die een 300A op 450 draaien met standaard cooler.
Alvast bedankt voor de suggesties!