Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Voor ons bedrijf zijn wij aan het evalueren als Office 365 een mooie oplossing kan zijn ter vervanging van de email voor op onze Blackberry telefoons.

Wij hebben een test account op gezet en hiermee konden wij emailen via het MS domain onmicrosoft.com

Nu wilde wij er voor zorgen dat als wij een email stuurde vanaf Office 365 dat het from domain gelijk was aan ons bedrijf domain dus dat de gebruiker @bedrijfje.nl had ipv @onmicrosoft.com dit is deels gelukt door het volgende powershell comando te gebruiken:

Set-Mailbox cool0@bedrijfje.onmicrosoft.com -EmailAddresses SMTP:cool0@bedrijfje.nl, cool0@bedrijfje.onmicrosoft.com

Vervolgens kon de betreffende mailbox mails versturen die afkomstig lijken te zijn van ons eigen domein en ontvangers wanneer ze antwoorden sturen emails naar ons eigen domain. Echter nu komt het probleem:

De gebruiker kan niet meer naar andere gebruikers van @bedrijfje.nl mailen daar deze binnen 365 niet bestaan. Echter na het verwijderen dat het domain @bedrijfje.nl niet meer default is en het invoeren van:

Set-Mailbox cool0@bedrijfje.onmicrosoft.com -EmailAddresses SMTP:cool0@bedrijfje.onmicrosoft.com

Kan er niet meer gemaild worden naar @bedrijfje.nl dit terwijl wij wel bereikbaar zijn email gaat door as usual. Blijkbaar heb ik een record gesloopt en hoe kan ik Office 365 weer terug zetten zodat enkel de SMTP server van MS gebruikt wordt.

Korte achtergrond van alles (Wij gebruiken op dit moment POP mail dit is een keuze geweest daar wij klein zijn echter forwarden wij de mail via onze ISP naar onze blackberries, wij willen nu het zelfde zien te verwezelijken met Office 365 het zal dus niet onze email overnemen daar hebben wij teveel mailboxen voor maar het zal de exchange koppeling naar onze telefoons worden zodat we naar een Iphone/ Android of Windows phone kunnen kijken.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Begin hier eens met lezen:
http://onlinehelp.microso...lbusinesses/hh416759.aspx

Voor Blackberry's heb je volgens mij nog steeds een E plan nodig maar dat kan veranderd zijn. Zie hier:
http://us.blackberry.com/...ftware/cloudservices.html
En hier:
http://btsc.webapps.black...eViewedDocsListHelperImpl

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Lees de post nog eens wat jij zegt hebben we allemaal al gedaan we willen het enkel weer terug zetten naar het begin. Tevens gaat het juist onze blackberries vervangen zodat we met een windows phone of dergelijke kunnen connecten

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je nu het domein @bedrijf.nl nog ergens binnen Office365 geconfigureerd staan? Er bestaat een hybride configuratie welke voor transities erg geschikt is.

Kijk eens in dit document over de FOPE-connectors. Misschien gaat hierbij een belletje rinkelen, wellicht moet je enkele van deze stappen even omdraaien ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters