Toon posts:

Compact budget game-systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

na lange tijd wil ik terug een pc in elkaar steken. Ik ben niet goed meer op de hoogte van huidige hardware, vandaar dit topic.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
games: de recentere games wil ik graag terug op pc-kwaliteit spelen (heb nu ps3). ik denk dan aan far cry 3, crysis 3,...
wil het systeem ook gebruiken voor films, gewoon wat surfen en wat standaard werktoepassingen.

Wat mag het systeem gaan kosten?

tot 700 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

enkel muis en toetsenbord heb ik al

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 149,90€ 149,90
1Asrock B75M-ITX€ 72,53€ 72,53
1Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5€ 192,99€ 192,99
1Cooler Master Elite 120 Advanced€ 38,70€ 38,70
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 51,60€ 51,60
1XFX Pro 550W€ 51,50€ 51,50
1Kingston SSDNow V Series V300 120GB€ 82,-€ 82,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 639,22

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

niet echt, ik wil zuiver selecteren op prijs-performance

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ik zou het systeem graag compact houden, zodat dit verplaatsbaar blijft. vandaar dus de keuze voor m-itx. de keuze voor intel hangt daar blijkbaar ook mee samen, aangezien voor AM3+ geen m-itx moederborden te vinden zijn, of klopt dit niet?
ik voorzie momenteel geen extra harde schijf, ik moet nog even zien of ik nog een liggen heb, of enkel gebruik zal maken van een externe 3tb schijf. maar hierover heb ik niet echt advies nodig.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

(jarig!)
Ziet er goed uit het systeem!
Ik weet alleen niet of de 7870 XT in de behuizing zal passen, evenals de voeding. Dit zijn dingentjes om even te checken.

In een ander topic had ik gelezen dat dit ITX bord in de brand zou kunne vliegen. Dus eventueel een ander ITX bord?

Er zit nog geen aparte CPU koeler bij. Misschien deze: pricewatch: Scythe Shuriken Rev. B

Lekker stil en klein ;)

我的名字是Mirno

• Sajuuk
  • Laatst online: 21:42
in deze kast past een normale atx voeding en volgens mij past elke videokaart er ook in zolang deze maar 2 slots dik is. ik kan me een plaatje herinneren van deze kast met een 7990 erin.
Ik heb deze kast ook voor de pc van mijn oom gehaald en ik moet zeggen dat hij groter is dan ik had verwacht.

Dit lijkt mij een prima systeem om op te gamen.

Edit:
dit lijstje staat op de site van coolermaster:

Kenmerken:
Doordachte airflow voor een Mini-ITX case
Formaat 1/3e van een standaard behuizing
Ruimte voor standaard lengte ATX voedingen
Support voor lange VGA kaarten (HD7990/GTX690)
Stijlvol aluminium front paneel
USB 3.0 Support
5.25" Drive Bay
Support voor tot wel 5 HDD's of SSD's

[ Voor 34% gewijzigd door Sajuuk op 18-03-2013 13:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik had dit al even opgezocht, en dit staat te lezen op de website van cooler master:
Ruimte voor standaard lengte ATX voedingen
Support voor lange VGA kaarten (HD7990/GTX690)

dus dan vermoed ik dat die 7870 xt er ook wel in past.

is een aparte cpu koeler eigenlijk nodig? dient dit enkel om het systeem stiller te houden, of is de bijgeleverde koeler gewoon niet voldoende?

een ontvlambaar moederbord lijkt mij niet ideaal, dat zal ik nog eens moeten opzoeken :-)

• Sajuuk
  • Laatst online: 21:42
je moet wel opletten met de processorkoeler.
Ik had maar een paar mm (dacht <5) over tussen mijn cpu koeler pricewatch: Scythe Shuriken Rev. B en voeding. Dit is een erg goede koeler voor weinig geld. de stock koeler doet het ook wel maar zal meer lawaai maken.

Ik weet niet of de stock koeler groter is dan de shuriken maar ik zou hier zeker even naar kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Sajuuk op 18-03-2013 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de hulp. ik zou deze setup kunnen kopen.
nu krijg ik wel ineens de mogelijkheid om volgend systeem voor 650 over te kopen:

Cooler Master HAF X
Asus Maximus IV Extreme
Intel i5 2500k
Corsair Hydro H80
2x Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600 CL8 kit (16GB totaal)
OCZ Vertex 3 120GB
Asus ENGTX580 DirectCu II
Samsung SH-B123L (bluray ROM)

dan moet ik de compactheid wel opgeven, maar heb ik misschien toch een iets beter systeem?
wat denken jullie hiervan?
Pagina: 1