new kaku procentueel dimmen

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieA
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-05 18:01
Hallo,

Met behulp van een ebay 433MHz zendertje en de libraries van Fuzzillogic kan ik mijn (A-serie) kaku dimmer besturen met de Arduino. Maar dat dimmen gaat niet echt zoals je zou willen. Je kunt het dimmen 'aan' zetten en weer 'uit' als het licht de juiste stand bereikt heeft. Deze stand blijft 'ie dan vasthouden als je het licht aan en uit doet.
De nieuwste kaku dimmers ondersteunen "procentueel dimmen'. Met de home controller ICS-1000 van kaku kun je op de iPhone een dimmer op bijvoorbeeld 50% zetten. Dat is natuurlijk veel prettiger.
Ik neem aan dat de nieuwe dimmers gebruik maken van hetzelfde protocol als de oude (ze reageren ook op de oudere afstandsbedieningen) met een extra code voor rechtstreeks een bepaalde waarde setten.
Heeft iemand die code al eens uitgezocht? Ik heb er lang naar gezocht maar kom alleen maar code en libraries tegen zonder die procentueel dimmen optie. Ik heb zelf ook niet zo'n basisstation en was ook niet van plan er een te kopen, dus zelf de pulsjes uitlezen an analyseren zit er voor mij niet in.
Iemand?

Never mind, slecht gelezen en per ongeluk oude libraries in de IDE. Dimmer werkt inmiddels precies zoals ik het wil.

[ Voor 5% gewijzigd door AppieA op 18-03-2013 17:57 . Reden: Bleek stomme vraag... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-07 07:27

Sprite_tm

Semi-Chinees

'kay.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.