Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• dennisbos
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:46
Hallo,

Ik wil graag de HTC One en heb een beetje rondgekeken op internet voor een voordelig abonnement.
Nu zit ik echter nog te twijfelen tussen t-mobile en tele2.

https://www.studentmobiel.nl/htc-one
Hier staan beide abonnementen bij de topdeals.
300 min/sms is voor mij eigenlijk al ruim voldoende. Bij het tele2 abonnement staat dat het internet tot 14.4 Mbit/s is, terwijl t-mobile maar tot 3.6 Mbit/s is. Zal dit in de praktijk veel uitmaken? Ook heeft tele2 500MB meer, wat niet echt nodig is, maar toch mooi meegenomen. Dit zal eerder van pas komen dan de extra minuten bij t-mobile.

Nu denk ik puur om de naam dat t-mobile beter is, ook omdat waar ik woon een t-mobile winkel is.

Eigenlijk is de vraag dus of het verschil in internetsnelheid een factor is of dat ik toch beter voor het t-mobile abonnement kan gaan.

Bedankt alvast

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-11 20:02

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

http://www.tele2.nl/mobiel/dekking-mobiel-netwerk.html

Tele2 gebruikt het T-mobile netwerk, dus waarom je denkt dat T-mobile beter is, is mij een raadsel. Als de prijs ongeveer hetzelfde is zou ik dus voor Tele2 gaan.

De maximale snelheid is eigenlijk niet zo relevant. 3.6 Mbit/s is prima zolang je het maar overal haalt. De praktijk is echter op alle netwerken wel anders en dus zou ik daar niet blind op staren.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

3.6Mbps maakt niet zo heel veel uit, ik zie om mij heen dat het normaal snel genoeg gaat als je dekking goed is.

Verder moet je gewoon voor je zelf uitrekenen wat je na 2 jaar totaal kwijt bent, bij Tele2 betaal je dus over 24 maanden €36,- plus een maling €127,- (€991,- na 24 maanden)
Bij T-Mobile betaal je 18 maanden €30,46 plus 6 maanden €40,62 en eenmalig €92,-. (€884,- na 24 maanden)

Lijkt mij duidelijk wie het goedkoopst is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• dennisbos
Ik bedoelde niet zo zeer dat ik T-Mobile beter vind, maar dat ik bij problemen gewoon naar de winkel kan gaan.

Quad: De vergelijking die jij maakt is niet helemaal eerlijk, want bij tele2 krijg je dan 1GB en bij T-Mobile 500MB.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-11 09:41

Bullet NL

Eigen Wijs

dennisbos schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:12:
Ik bedoelde niet zo zeer dat ik T-Mobile beter vind, maar dat ik bij problemen gewoon naar de winkel kan gaan.

Quad: De vergelijking die jij maakt is niet helemaal eerlijk, want bij tele2 krijg je dan 1GB en bij T-Mobile 500MB.
En dan? Bij problemen nemen ze je telefoon in en sturen ze die naar en servicecenter. Ik neem aan dat je dit zelf ook nog wel kan doen.

Qua netwerk zit er nog geen verschil tussen Tele2 en T-Mobile, Tele2 koopt namelijk ruimte in bij T-Mobile. Dit blijft echter het geval voor het 3G netwerk, Tele2 is wel zelf bezig om een eigen 4G netwerk op te tuigen.

Cogitationis poenam nemo patitur

• dennisbos
Dat 4G maakt denk ik voor mij niet uit want volgens mij moet je daar weer apart een duur abonnement voor afsluiten. Iets wat ik dan toch niet doe.

Bedankt voor de informatie!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

dennisbos schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:12:

De vergelijking is wel eerlijk want je geeft zelf aan dat die 500 MB minder niet erg is.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-11 12:25

Fixer

FP ProMod
Klein puntje van aandacht is trouwens ook nog dat je bij T-Mobile een branded toestel krijgt (in dit geval waarschijnlijk een 1 of meerdere apps en bijv. bootlogo).

Nadeel daarvan is dat je mogelijk later updates krijgt.

• dennisbos
Ik heb studentmobiel een mail gestuurd en ze vertelden dat het toestel bij beide abonnementen unbranded is.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

dennisbos schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:53:
Ik heb studentmobiel een mail gestuurd en ze vertelden dat het toestel bij beide abonnementen unbranded is.
Wanneer je voor een Tele2, Vodafone of KPN abonnement gaat wel, koop je de HTC One i.c.m. met een T-Mobile abonnement dan krijg je wel degelijk een aangepaste "branded" HTC One

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Niet altijd, via Hi heb ik een unbranded HTC One X ontvangen ipv een KPN toestel, mijn zusje heeft via GSMTopdeal een simlock vrije HTC Desire X ontvangen bij een t-mobile abo etc.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Quad schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:11:
Niet altijd, via Hi heb ik een unbranded HTC One X ontvangen ipv een KPN toestel, mijn zusje heeft via GSMTopdeal een simlock vrije HTC Desire X ontvangen bij een t-mobile abo etc.
Een simlock is iets anders dan een branded versie, gsmtopdeal leverend bijna alleen maar branded versies, die overigens geen simlock hebben.

Ik heb hier de afgelopen week nog een HTC Desire X, een Sony Xperia S en een Sony Xperia J onder handen gehad welke allemaal direct bij gsmtopdeal weg kwamen die allemaal branded waren.

De reden dat de HTC One i.c.m. een T-Mobile abonnement goedkoper is dat de stock versie bij andere partijen ligt ook in de betreffende branding. T-Mobile geeft simpelweg meer korting op een toestel wanneer hun eigen software daar opdraait.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Hm, bij mijn zusjes toestel vind ik geen T-Mobile apps.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Warbivoor
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-07 11:51
Coolblue levert Toestel icmTele2 en Tmobile unbranded.

Warbivoor

• dennisbos
Als dat bij Coolblue het geval is en studentmobiel zelf ook aangeeft dat ze unbranded zijn mag ik daar wel vanuit gaan lijkt me.

Als ik het goed begrijp is hij bij tele2 dus sowieso unbranded en bij T-Mobile misschien niet?

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-11 10:42

Kwastie

Awesomeness

Bij studentmobiel staat heel duidelijk "De T-Black / T-White versie betreft een T-Mobile branded toestel. Dit toestel is Simlockvrij."

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• dennisbos
Ja dat zie ik nu ook. En als je die telefoon dan met een andere provider kiest?

Ik dacht trouwens dat er maar 2 versies waren, namelijk silver en black. En waarom scheelt de kleur 50 euro?

• dennisbos
Ik snap het al. Die zijn natuurlijk goedkoper omdat die juist branded zijn.
Maar dan liegen ze dus bij studentmobiel toen ze zeiden dat hij unbranded was bij een T-Mobile abbo.
Ik ga dan wel voor Tele2.
Pagina: 1