Ik heb voor mijn vriendin een nieuw systeem gekocht en gebouwd die aan/uit blijft gaan. Er komt geen beeld, geen piepjes.
Ik heb een MSI Moederbord ( MSI B75MA-P45 ) met een i3 processor. Ik heb het boekje er nogmaals op nageslagen en de processor zou moeten worden ondersteunt.
Verder zit er 2 DDR3 4gb geheugen in.
Verder heb ik wel twee HD's en een DVD speler, maar vanwege het zoeken naar het probleem heb ik deze niet aangesloten.
Wat het heb ik al geprobeerd:
Naar mijn mening zou het 4 dingen kunnen zijn, waarvan twee testbaar door mijn zelf.
2. Zie 1, maar vervang voeding door geheugen
Iemand een ander slim idee?
Ik heb een MSI Moederbord ( MSI B75MA-P45 ) met een i3 processor. Ik heb het boekje er nogmaals op nageslagen en de processor zou moeten worden ondersteunt.
Verder zit er 2 DDR3 4gb geheugen in.
Verder heb ik wel twee HD's en een DVD speler, maar vanwege het zoeken naar het probleem heb ik deze niet aangesloten.
Wat het heb ik al geprobeerd:
- Ik heb het systeem getest met de onboard videokaart en met een PCIe videokaart.
- Zonder geheugen, dan krijg ik alleen piepjes. Zoals verwacht
- Gecontroleerd of het moederbord er goed recht inzit zodat er geen korstsluiting.
Naar mijn mening zou het 4 dingen kunnen zijn, waarvan twee testbaar door mijn zelf.
- Voeding stuk of levert geen goede stabiele power. De voeding is een overblijfsel van het oude systeem. En is al een jaar of 5 oud.
- Geheugen is stuk ( DOA )
- MB is stuk ( DOA )
- Processor is stuk ( DOA )
2. Zie 1, maar vervang voeding door geheugen
Iemand een ander slim idee?
Programmer - an organism that turns coffee into software.