Familie auto; waar rekening mee houden, tips&trics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:34

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Dus,

Op het moment van schrijven heb ik een vrouw en 2 kinderen en 1 onderweg. Dat wil ook zeggen dat we nu voor het eerst aan het kijken zijn naar opties voor een 2de hands auto. Uiteraard zit met je 3 kinderen al snel aan een volwaardige 5 persoons (ivm kinderstoeltjes) of zelfs een 7 zits auto.

Nu kan je de vraag stellen; waarom een 7 zits als je maar met 5 man bent? Nuja; we willen de optie open houden om mijn vrouw haar schoonouders mee te kunnen nemen alsmede eventueel vriendjes van de kiddos. Daarnaast is een 7 zits auto over het algemeen ook wat beter bedeeld in de kofferbak ruimte. Dat is weer handig omdat ik het niet ga opbrengen met 5 man te gaan vliegen, zeker niet als ze nog zo jong zijn (dat doe ik mijzelf maar nog beter; de mensen in het vliegtuig liever niet aan totdat ze 8+ zijn (als het dan al financieel uberhaubt mogelijk is ;) )

Enfin; opzoek naar autos. Ik heb zitten kijken op o.a 7zitter.nl voor wat inspiratie en eigen voorkeur kwa design, merk en hoe praktisch de auto is. Daarbij heb ik tevens de volgende shortlist:
  • Bouwjaar 2006 en up
  • Redelijke KM stand (max ~25k per jaar gereden)
  • Niet meer dan 10000 euro 2de hands prijs (dat mag excl. rijklaar maken kosten zijn)
  • Niet al te onzuinig (1/12 en hoger)
  • Maandelijkste kosten obv gemiddeld verbruik en 1000km/m, WA (beperkt) casco en wegenbelasting niet meer dan 270 euro p/m (Ik reken afschrijf kosten en dergelijk even niet mee; het gaat mij echt om de kosten die ik maandelijks 'voel' )
  • Eerste auto, 0 schadevrije jaren, rijbewijs sinds mijn 18de (ben nu 26)
  • Hoeveelheid KM per jaar? niet meer dan 15k gok ik zo en dat is echt heel ruim genomen (heb de auto niet nodig voor het werk en zal dus alleen voor uitstapjes en vakantie gebruik worden alsmede 'de tripjes die je niet met de fiets of benenwagen kan' ;)
On forehand; ik heb 0 verstand van autos. Ik weet bijv. niet of bepaalde autos uit X bouwjaar van X merk veel elektrische problemen enz. hebben. Daarvoor kijk ik jullie bijv aan.

Wat is de doel van die topic? Nouja, ik heb een shortlist gemaakt zelf (proefritjes moet ik nog maken) maar ik hoor daar graag de meningen over OF suggesties waar ik nog niet naar gekeken heb. Mijn shortlist met bovenstaande in acht nemende is (willekeurige volgorde)

Ford S-Max 7 zits model
  • Wegenbelasting p/m 66,33
  • Verzekering p/m 53 euro
  • Benzine: 137 euro (op basis van actuele kosten in de buurt 1,71 per liter)
TOTAAL per maand: 256 euro

Voordelen
  • 3 volwaardige stoelen op 2de rij
  • In hoogte Verstelbare bestuurderstoel (Note; handig voor vrouwlief van 1,60m ;) )
  • Luxe afwerking binnen
  • 2de rij stoelen schuifbaar naar voor en achter
Nadelen
  • 3de rij stoelen klapt niet helemaal in de grond en dus geen vlakke laadruimte
  • ? Geen dakrails beschikbaar ?

Mazda 5, 7 zits model
  • Wegenbelasting p/m 59,33
  • Verzekering p/m 48 euro
  • Benzine: 135 euro (op basis van actuele kosten in de buurt 1,71 per liter)
TOTAAL per maand: 242 euro

Voordelen
  • In hoogte Verstelbare bestuurderstoel (Note; handig voor vrouwlief van 1,60m ;) )
  • Sliding doors achter (handig met kinderen ;) )
  • 2de en 3de rij stoelen verwijden in laadruimte en dus vlakke laadvloer
  • Dakrails beschikbaar
Nadelen
  • Goedkopere afwerking binnen tov gemiddelde
  • Geen 3 volwaardige stoelen op de 2de rij, maar 2,5. Moet uit proefrit blijken of dit met kinderstoelen goed gaat werken

Renault Grand Scenic 7 zits model
  • Verzekering p/m 50 euro
  • Benzine: 140 euro (op basis van actuele kosten in de buurt 1,71 per liter)
TOTAAL per maand: 256 euro

Voordelen
  • Luxe afwerking binnen
  • Redelijk goedkoop in aanschaf 2de hands waardoor je meer krijgt voor hetzelfde of minder tov bovenstaande autos (?)
Nadelen
  • 2de en 3de rij stoelen klapt niet helemaal in de grond en dus geen vlakke laadruimte
  • Persoonlijk; Die reet van die Grand Scenic is echt :X

Opel Zafira, 7 zits model
  • Benzine: 133 euro (op basis van actuele kosten in de buurt 1,71 per liter)
TOTAAL per maand: 242 euro

Voordelen
  • 2de en 3de rij stoelen verwijden in laadruimte en dus vlakke laadvloer
  • Dakrails beschikbaar
Nadelen
  • Geen 3 volwaardige stoelen op de 2de rij, maar 2,5. Moet uit proefrit blijken of dit met kinderstoelen goed gaat werken

Citroën C4 Grand Picasso 7 zits model
  • Benzine: 137 euro (op basis van actuele kosten in de buurt 1,71 per liter)
TOTAAL per maand: 253 euro

Voordelen
  • Luxe afwerking binnen
Nadelen
  • [s]
  • 3de rij stoelen enkel uitneembaar en niet inklapbaar (Note: Oudere modellen, nieuwere modellen wel) ?
  • [/s] [s]
  • ? Geen dakrails beschikbaar ?
  • [/s]
  • Beetje lelijk design

Volkswagen Touran, 5 zits model
  • Verzekering p/m 52 euro
  • Benzine: 138 euro (op basis van actuele kosten in de buurt 1,71 per liter)
TOTAAL per maand: 249 euro

Voordelen
  • Dakrails beschikbaar (?)
  • 3 volwaardige stoelen op de 2de rij
Nadelen
  • Geen 7 zitter maar wel genoeg ruimte opzich

Echte No-Go's
  • Dacia Lodgy (liefkozend door mij Dodgy genoemd): Dacia is oude Renault meuk en Dacia zegt zelf het niet zo belangrijk te vinden of die dingen echt heel erg veilig zijn of niet
  • Multi(p)vla); moet ik dat echt uitleggen?
Dus, hopelijk is bovenstaande genoeg voor jullie om mij advies te geven. Waarover?:

- Moet ik met mijn shortlist nog rekening houden met 'kwalen' die veel voorkomen voor XYZ model, merk en jaar?
- Andere suggesties obv bovenstaande specs?
- Mis ik iets obvious in bovenstaande?

Alvast bedankt :) d:)b

P.S We zijn vooral aan het orienteren. De aankoop van said auto zal niet plaats vinden tot zeker deze periode volgend jaar (2014)

[ Voor 18% gewijzigd door Notna op 18-03-2013 17:33 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390599

Mitsubishi Grandis
Opel Zafira
Hyundai Trajet |:( (vreselijk lelijke bak
Peugeot 307 SW
Citroen Grand Picasso

Deze mis je nog.

Waarvan ikzelf je de Grandis zeker kan aanbevelen. Betrouwbaar, veilig, groot en redelijk goed verkrijgbaar. Minpuntje is misschien het harde plastic/ el cheapo interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Dank voor de reactie!

Mitsubishi Grandis --> Ah ik was die compleet vergeten. Eens kijken hiernaar :)
Opel Zafira --> Hebben we in overweging genomen maar vind ik persoonlijk een gare bak. Maar ik kan er altijd naar kijken)
Hyundai Trajet (vreselijk lelijke bak) --> Moet ik eens naar kijken; doet geen belletje rinkelen
Peugeot 307 SW --> Nee, peugeot is mij net iets te outbollig. Als ik dan toch kan kiezen...
Citroen Grand Picasso --> Gaan we naar kijken

Edit:

Grandis; Leuke auto maar wow wat onzuinig en duur; Totale kosten per maand liggen op de 295 euro! Het is dan wel een ruime auto maar dat verbruik van 1 op 10 bijna is geen lachtertje....

[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 18-03-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volkswagen Touran
Seat Alhambra (wel onzuinig)
Chrysler Grand Voyager (erg fijne auto, groot, wel diesel qua verbruik)

Dat zijn de auto's die nog wel ontbreken in je lijstje imo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:49
Geef die vent dan meteen de link naar de overzichts-site ;)
http://mpv.startze.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 15:25
Diesel met 12k km per jaar?

Mogelijk zou je nog wel naar LPG kunnen kijken, omslagpunt daarvan ligt stuk lager en bij een grotere auto kan het gunstiger zijn dan benzine. Rij zelf een Forester die ong 1:8/1:9 doet en met LPG is dat een stukkie fijner dan met benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-07 21:04
toyota avensis verso
is er ook nog, heb ik vroeger als kleine jongen ook nog in mogen zitten, prima familliebak.

en btw, je zet overal als voordeel bij dat de bestuurderstoel verstelbaar is.
maar noem mij 1 auto (geen busje of bestelwagen) waar dat niet zo is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Denniz0229 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:29:
toyota avensis verso
is er ook nog, heb ik vroeger als kleine jongen ook nog in mogen zitten, prima familliebak.

en btw, je zet overal als voordeel bij dat de bestuurderstoel verstelbaar is.
maar noem mij 1 auto (geen busje of bestelwagen) waar dat niet zo is :P
Kia Picanto HA! :+ Overigens gaat het om de hoogte instelbaar, niet instelbaar in het algemeen.

@ Overige suggesties en opmerkingen. Uiteraard heb ik het eea aan verlijksites doorgenomen maar er zijn ook gewoon veel merken en edities die ik niet weet te vinden. Dus bedankt iig voor het overige kijkwerk :)

Edit:

Alahambra; te onzuinig
Touran; STaat in de lijst maar gaat het denk ik niet worden
Verso; Die 7de rij stoelen moet je eruit halen ipv inklappen. Daar heb ik dan net weer niet de ruimte voor om dat te doen :)
Grand Voyager: 1 op 10 is wel erg onzuinig. Wel schuifdeuren en een shitload aan ruimte maar in de maandelijkste kosten even iets te prijzig.

[ Voor 25% gewijzigd door Notna op 18-03-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-07 10:20

psy

De derde zitrij van de C4 is wel neerklapbaar hoor.
Volgens mij ben je in de war met de Renault Espace of de Toyota Avensis Verso :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:15
Hou je er wel rekening mee dat bij diverse van de genoemde voertuigen zitplaatsen 6 en 7 feitelijk in de kofferbak zitten en dus in de kruikelzone van het voertuig. Ik heb een filmpje op youtube gezien waarin ze lieten zien wat er gebeurt als bijvoorbeeld een vrachtwagen achterop rijd. De dummy sloeg gewoon met het achterhoofd op de grille van de vrachtwagen. Dus tenzij je een hekel hebt aan bijvoorbeeld je schoonmoeder zou ik wel opletten of dit bij de auto in kwestie van toepaasing is.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
psy schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:15:
De derde zitrij van de C4 is wel neerklapbaar hoor.
Volgens mij ben je in de war met de Renault Espace of de Toyota Avensis Verso :)
Aangepast!
squaddie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:27:
Hou je er wel rekening mee dat bij diverse van de genoemde voertuigen zitplaatsen 6 en 7 feitelijk in de kofferbak zitten en dus in de kruikelzone van het voertuig. Ik heb een filmpje op youtube gezien waarin ze lieten zien wat er gebeurt als bijvoorbeeld een vrachtwagen achterop rijd. De dummy sloeg gewoon met het achterhoofd op de grille van de vrachtwagen. Dus tenzij je een hekel hebt aan bijvoorbeeld je schoonmoeder zou ik wel opletten of dit bij de auto in kwestie van toepaasing is.
Ah, dat wist ik bijv niet. Nu is het niet zo dat we nummer 6 en 7 altijd gebruiken; et is alleen fijn die optie te hebben. Uiteraard snap ik ook dat je net zal zien dat er wat gebeurt met de auto op het moment dat je nummer 6 en 7 in gebruik hebt.

Achja, op dit moment lenen we de Kia Picanto van miin schoonmoeder wel eens en ik wil niet weten wat daarmee gebeurt als ik een ongeluk krijg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Notna schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:53:
Dacia Lodgy (liefkozend door mij Dodgy genoemd): Dacia is oude Renault meuk en Dacia zegt zelf het niet zo belangrijk te vinden of die dingen echt heel erg veilig zijn of niet
Hier wil ik toch wel even wat over zeggen...
Ik was naar de Megane gaan kijken, als volgende leaseauto, maar toch maar even in de Lodgy gaan zitten omdat hij er toch stond... Ja de stoelen zijn zo/zo...

Maar oude Renault meuk!? Het dash ziet er een stuk beter uit als de Megane. Hij lijkt hetzelfde infotainment systeem als de nieuwe clio te hebben. En die achterbak :X

Daarnaast ligt het er maar net aan wat je met de NCAP testen belangrijk vind... Kinderen in kinderztoeltjes bijvoorbeeld scoren in de Lodgy 38 punten waar een S-max 39 punten doet... De Lodgy scoort op veiligheidsassistentie slechts 2 punten... Maar dat houdt dus in dat hij op zaken als snelheidsbegrenzing 0 punten scoort...

Bij een Touran is het onderdeel kinderen nooit getest... Niet met specifieke punten in ieder geval, dat werd toen niet gedaan...

Neem al die testen met een korrel zout... Met 100km/h teken een boom en je bent in iedere auto dood...

Ik snap dat je de Lodgy niet wil, maar ik was toch wel positief verrast bij de dealer.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Het chassis en onderstel is van Renault, maar dan 2 jaar outdated. Vandaar de opmerking oude Renault meuk ;)

Maar afgezienv and at; Ik wil er niet dood in gevonden worden :P

[ Voor 23% gewijzigd door Notna op 18-03-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-07 21:04
Notna schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:47:
[...]

Kia Picanto HA! :+ Overigens gaat het om de hoogte instelbaar, niet instelbaar in het algemeen.

@ Overige suggesties en opmerkingen. Uiteraard heb ik het eea aan verlijksites doorgenomen maar er zijn ook gewoon veel merken en edities die ik niet weet te vinden. Dus bedankt iig voor het overige kijkwerk :)

Edit:

Alahambra; te onzuinig
Touran; STaat in de lijst maar gaat het denk ik niet worden
Verso; Die 7de rij stoelen moet je eruit halen ipv inklappen. Daar heb ik dan net weer niet de ruimte voor om dat te doen :)
Grand Voyager: 1 op 10 is wel erg onzuinig. Wel schuifdeuren en een shitload aan ruimte maar in de maandelijkste kosten even iets te prijzig.
bij de toyota 06 model is de laatste rij ook gewoon inklapbaar.
misschien dat dat in de huidige modelen niet zo is, maar ik weet zeker dat de oudere dat wel hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Tja die NCAP scores...als je bedenkt dat automobielfabrikanten vooral daar een hoge score willen halen passen ze hun auto's toch daar op aan (en niet bv van die van de US).

Ik vind het bijvoorbeeld lachwekkend dat er mensen zijn die eerst een veilige NCAP auto uitzoeken om dan daarna hun kinderstoeltjes met de riem vast te zetten in plaats van het veel betere ISOfix systeem.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
psy schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:03:
Tja die NCAP scores...als je bedenkt dat automobielfabrikanten vooral daar een hoge score willen halen passen ze hun auto's toch daar op aan (en niet bv van die van de US).

Ik vind het bijvoorbeeld lachwekkend dat er mensen zijn die eerst een veilige NCAP auto uitzoeken om dan daarna hun kinderstoeltjes met de riem vast te zetten in plaats van het veel betere ISOfix systeem.
Opzich is ISOfix voor ons wel een pre (alle stoeltjes die we hebben zijn met ISOfix uitgerust) maar volgens mij hebben de modellen die ik in de shortlist heb staan er iig 2 op de achterbank waarbij de C4 er volgens mij zelfs 3 heeft. Dat zou ik even moet uitpluizen.

Edit: Yup: http://www.citroen.nl/aut...nd-c4-picasso/veiligheid/

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 18-03-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik vind zo'n C4 best een mooie bak.

Betrouwbaarheid zou wellicht nog wat beter kunnen (op autoweek staan erg veel gebruikersreviews, tip!) maar ik denk dat je er een goede keuze aan hebt, en hij is al voor interessante prijzen te krijgen. Wel moet je erg opletten welke motor/versnellingsbak je wil hebben.

Overigens heeft Peugeot een nieuwere vergelijkbare auto de 5008. Ik zou die ook in overweging nemen omdat deze wat meer rijdt als een normale personenauto.

edit - op dit moment nog te duur, pas vanaf 2010

[ Voor 5% gewijzigd door psy op 18-03-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
psy schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:10:
Ik vind zo'n C4 best een mooie bak.

Betrouwbaarheid zou wellicht nog wat beter kunnen (op autoweek staan erg veel gebruikersreviews, tip!) maar ik denk dat je er een goede keuze aan hebt, en hij is al voor interessante prijzen te krijgen. Wel moet je erg opletten welke motor/versnellingsbak je wil hebben.

Overigens heeft Peugeot een nieuwere vergelijkbare auto de 5008. Ik zou die ook in overweging nemen omdat deze wat meer rijdt als een normale personenauto.

edit - op dit moment nog te duur, pas vanaf 2010
Ik heb in de (nieuwe) 5008 gezeten (omdat we eerst wilde kijken voor lease via mijn werk ) maar ik kan niet aan Peugeot wennen en dat oudbollige interieur. Daarnaast had mijn vrouw echt moeite om de achterkant te zien van die auto als ze achteruit keek in de spiegel :D

Enfin; we gaan eerst maar eens wat proefritjes doen. gelukkig is er hier om de hoek een industriepark met alle autodealers die ook occassions verkopen dus dan kunnen we mooi eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen, ik vind net dat (analoge) dashboard bij de bestuurder van de 5008 veel prettiger dan de centrale (digitale) klokkenwinkel van de C4

Overigens isn de C4 ook goed op LPG te rijden, goed voor de centjes :P
Al zal daar bij 12.000 niet veel voordeel te halen zijn :>

[ Voor 28% gewijzigd door psy op 18-03-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je kunt toch ook een V70 kopen? Daar kun je achterin extra stoeltjes plaatsen voor het geval je een keer met extra mensen moet reizen. Hoef je ook niet altijd in zo'n log ding te rijden.

Afbeeldingslocatie: http://www.handelsprijzen.nl/images/640/454/1413454-5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-07 18:48
Heb je de verzekeringen niet een beetje te laag ingeschat? Als ik op independer.nl kijk voor een willekeurige auto die jij hebt opgegeven, met 26 jaar en 0 schadevrije jaren kom ik bij allrisk al op ruim 100,- in de maand. Allrisk is denk ik wel nodig voor vrij nieuwe auto's (in ieder geval tot 5 jaar oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
100 euro? ik betaal met 13 jaar 58 euro allrisk inclusief inzittende verzekering etc.

Dat een Grandis of een S-max 1:12 halen kun je echt wel vergeten, een S-max zit eerder 1:10 (2.0 benzine minder wil je ook niet in zo'n auto)
Ik heb zelf een lancer wagon en hier ligt de zelfde motor in als de Grandis echter is de wagon meer als 300 kilo lichter als de Grandis, ik haal met de wagon 1:10 de Grandis zit eerder op 1:8

Ga er maar van uit dat het verbruik van een beetje benzine familie auto 1:10 is.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-07 22:46
Gewoon even korte tip: Mijn ouders hadden een aantal jaar geleden een Opel Zafira 7zits, wat ik me kan herinneren van de achterbank (zowel rij 2 als 3) dat het zitcomfort ruk was. Beetje te vergelijken met bakstenen met een stofje eromheen. Leuk als de kids nu nog in stoeltjes zitten, maar houd er rekening mee dat ze daar ooit uit komen. Let dus ook op zitcomfort op de achterbank(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Japsuh schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:29:
Heb je de verzekeringen niet een beetje te laag ingeschat? Als ik op independer.nl kijk voor een willekeurige auto die jij hebt opgegeven, met 26 jaar en 0 schadevrije jaren kom ik bij allrisk al op ruim 100,- in de maand. Allrisk is denk ik wel nodig voor vrij nieuwe auto's (in ieder geval tot 5 jaar oud).
Wie zegt dat ik all risk will? Ik ga voor wa beperkt casco. All in is echt te bizar voor woorden om te doen.(imo)

En hierboven over die V70; met zo een slagschip rijden is al een kunst voor mij, laat staan voor mijn vrouw. Daarnaast vind ik Volvo voor oude mensen persoonlijk. Nofi ;)

En bedankt voor de Zafira tip. Hij staat ook niet echt hoog op mijn willen lijstje maar dit is een extra reden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-07 18:48
fast-server schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:52:
100 euro? ik betaal met 13 jaar 58 euro allrisk inclusief inzittende verzekering etc.
13 jaar rijbewijs of 13 schadevrije jaren? Dat is namelijk wel een behoorlijk verschil. De TS heeft geen schadevrije jaren.

@Notna: ok, maar vergeet dan niet dat er nog inzittende verzekering etc. bijkomt wat het bedrag minstens een tientje per maand hoger maakt. En Allrisk baseerde ik op het advies van independer overigens.

[ Voor 24% gewijzigd door Japsuh op 18-03-2013 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
True, maar verbruik a 1000 km per maand is al heel erg ruim genomen dus onder de streep komt het op hetzelfde neer kwa gemiddelde kosten per maand :)

Net even gekeken naar all risk met inzittende; dan kom ik uit op 85 euro per maand. Valt nog mee. Want een wa met beperkt casco zit rond de 50 euro ongeveer met inzittende (kost geen 10 euro maar 4 eerder)(kijkende naar een C4 op independer)

[ Voor 46% gewijzigd door Notna op 18-03-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Japsuh schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:32:
[...]

13 jaar rijbewijs of 13 schadevrije jaren? Dat is namelijk wel een behoorlijk verschil. De TS heeft geen schadevrije jaren.

@Notna: ok, maar vergeet dan niet dat er nog inzittende verzekering etc. bijkomt wat het bedrag minstens een tientje per maand hoger maakt. En Allrisk baseerde ik op het advies van independer overigens.
Die inzittenden verzekering is imho een beetje kansloos, kort door de bocht dekt die alleen de claim als een vd inzittenden je aansprakelijk stelt als hij bij je in de auto zit en je aansprakelijk stelt voor zijn schade. (en daar proberen ze dan koste wat t kost onderuit te komen) Gezien ik geen matennaaiers mee neem in de auto heb ik die dus niet. Gezien je kinderen nog niet echt de kinderfeestje leeftijd lijken te hebben en ik er van uit ga dat je schoonmoeder je wel aardig vindt lijkt me t ook voor jouw wat onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Japsuh schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:32:
[...]

19 jaar rijbewijs,13 schade vrije jaren en 0 schuld schades (75% max no-claim). Mocht helaas mijn lease jaren niet allemaal meenemen :(

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ach zoveel schadevrije jaren zeggen weinig meer tegenwoordig. Denk je enorm veel schadevrije jaren te hebben (ik had er 22), na één keer een ongelukkige schade val je zo ver terug alsof je pas 8 jaar schadevrij hebt gereden... (nu heb ik er 4!!!)
Alles boven de pak hem beet 8 jaar is tamelijk zinloos |:(

http://weblog.independer....jaren-opbouw-en-terugval/

[ Voor 31% gewijzigd door psy op 18-03-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
GoldenSample schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:00:
[...]

Die inzittenden verzekering is imho een beetje kansloos, kort door de bocht dekt die alleen de claim als een vd inzittenden je aansprakelijk stelt als hij bij je in de auto zit en je aansprakelijk stelt voor zijn schade. (en daar proberen ze dan koste wat t kost onderuit te komen) Gezien ik geen matennaaiers mee neem in de auto heb ik die dus niet. Gezien je kinderen nog niet echt de kinderfeestje leeftijd lijken te hebben en ik er van uit ga dat je schoonmoeder je wel aardig vindt lijkt me t ook voor jouw wat onzinnig.
Inzittendendekking heb je in 2 soorten: Ongevallen Inzittenden Verzekering (OIV) en Schade Verzekering Inzittenden (SVI). Die eerste is compleet kansloos. Keert eenmalig een summier bedrag uit aan inzittenden, en om dat op te kunnen strijken moeten ze blijvend invalide zijn of zelfs doodgaan in jouw auto willen die uitkeren.
SVI dekt de werkelijk geleden schade. Dat hoeft niet alleen je "matennaaiende" inzittende zijn die door jouw aanrijding een halfjaar niet kan werken en moet revalideren, maar kan ook jezelf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:49
@startpost
De touran is er ook als 7 persoons, deze heeft 2 stoeltjes die na inklappen een vlakke vloer laten. Stoelen zijn ook achteraf te vinden om een 5 peroons om te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:09
overweeg toch echt eens de v70, goedkoper in aanschaf(vaak wel iets ouder) rijdt perfect op LPG met de 5cylinder, die lopen probleemloos 7ton. en het rijdt echt beter dan een bus (lees: mpv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-06 23:17
wd200 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:24:
overweeg toch echt eens de v70, goedkoper in aanschaf(vaak wel iets ouder) rijdt perfect op LPG met de 5cylinder, die lopen probleemloos 7ton. en het rijdt echt beter dan een bus (lees: mpv)
Ja, en aan de andere kant loop je leeg op onderhoud. En is de volvo v70 van een aantal jaar terug onveiliger dan de gemiddelde c-klasse koekblik van tegewoordig, zeker iets om te overwegen als je met je familie+ op pad bent - nee ik zou die "romantische" verhalen over volvo's zo snel mogelijk naast je neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Nee, een V70 gaat het gewoon niet worden. Heel simprl;)

Vandaag met de vrouw en kinderen gaan kijken naar een fully loaded C4 Grand Picasso. Woah;hoop auto voor een heel bescheiden prijs (net geen 10k voor een 2008 model met 80k op de teller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00
GoldenSample schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:00:
[...]

Je hoeft geen matennaaier te zijn om een verzekeraar te hebben die liever niet uitkeert. Met andere woorden, niet de niet matennaaiers gaan jou in voorkomend geval aanpsrakelijk stellen, maar hun verzekeraars, die daarmee zelf niet hoeven te betalen. Vrijwel alle rechtzaken over dit soort dingen, zijn zaken tussen verzekeraars onderling.

Los daarvan, mensen die jij nu inschat als niet zijnde matennaaiier kunnen daar zelf heel anders over denken op het moment dat zij door jouw toedoen / schuld met hoge kosten worden geconfronteerd.
Notna schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 18:49:
Nee, een V70 gaat het gewoon niet worden. Heel simprl;)

Vandaag met de vrouw en kinderen gaan kijken naar een fully loaded C4 Grand Picasso. Woah;hoop auto voor een heel bescheiden prijs (net geen 10k voor een 2008 model met 80k op de teller)
Is dat niet een beetje erg enthousiast voor een aankoop die niet eerder dan over een jaar gaat plaatsvinden? Een beetje op internet rondkijken oké, maar met het hele gezin eropuit trekken is m.i. een beetje overdreven.

[ Voor 27% gewijzigd door argro op 23-03-2013 20:32 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Nee hoor, we waren letterlijk om de hoek en vrouwlief had nog nooit een C4 gezien in het wild. We zijn er niet speciaal voor op uitgetrokken ;)

Daarnaast willen we on nu al wat orienteren. Dat betekend dus ook in showrooms kijken. Gelukkig is er hier om de hoek een industrie terrein met alle dealers die je maar kan bedenken.

Pagina: 1