Stond al eerder op het verlanglijstje maar was even weggezakt, ik wil onze ongeveer 15 jaar oude mechanische ventilatie(alleen afzuiging) vervangen voor de Itho eco fan.
Er zit een inlaat in de woonkamer, wc en badkamer.
Maar nu begin ik pas een beetje wakker te worden:
-Wij hebben wel eens die inlaatventielen eruit gehad, die staan dus niet meer goed.
-Met name in de winter staan de 2 roosters in de woonkamer vrijwel nooit open omdat je anders verrekt van de koude tocht. Badkamer heeft een raam wat open gaat na gebruik en de halve dag ongeveer open staat, de afzuiging kan dit nu in ieder geval niet aan.
-Teveel afzuigen gaat ten koste van de verwarming
Nu heb ik gelezen dat je een bedrijf de ventielen kunt laten inregelen(1 gevonden, gaat met schoonmaken circa € 100,- kosten).
Wat ik eigenlijk nog niet heb gevonden:
-Inregelen gebeurt op basis van wat er minimaal moet worden afgezogen?
-Er wordt geen rekening gehouden met warmteverlies?
-Gokje dat in het merendeel van de huishoudens met dit soort ventilatie dit wel eens ontregeld zou kunnen zijn?
-Kan je eigenlijk niet net zo goed passief ventileren? Dus in ons geval ventilatie uit, badkamer halve dag open, woonkamer roosters aantal uren open? (slaapkamer raam staat hele nacht wijd open)
Er zit een inlaat in de woonkamer, wc en badkamer.
Maar nu begin ik pas een beetje wakker te worden:
-Wij hebben wel eens die inlaatventielen eruit gehad, die staan dus niet meer goed.
-Met name in de winter staan de 2 roosters in de woonkamer vrijwel nooit open omdat je anders verrekt van de koude tocht. Badkamer heeft een raam wat open gaat na gebruik en de halve dag ongeveer open staat, de afzuiging kan dit nu in ieder geval niet aan.
-Teveel afzuigen gaat ten koste van de verwarming
Nu heb ik gelezen dat je een bedrijf de ventielen kunt laten inregelen(1 gevonden, gaat met schoonmaken circa € 100,- kosten).
Wat ik eigenlijk nog niet heb gevonden:
-Inregelen gebeurt op basis van wat er minimaal moet worden afgezogen?
-Er wordt geen rekening gehouden met warmteverlies?
-Gokje dat in het merendeel van de huishoudens met dit soort ventilatie dit wel eens ontregeld zou kunnen zijn?
-Kan je eigenlijk niet net zo goed passief ventileren? Dus in ons geval ventilatie uit, badkamer halve dag open, woonkamer roosters aantal uren open? (slaapkamer raam staat hele nacht wijd open)