Beste Tweakers,
Op dit moment ben ik bezig met een klein Visual Basic opdrachtje. Ik moet uit een lange lijst met data de data uit een kolom gebruiken. Met die data moet ik dmv een formule het aantal keer dat er een bepaalde waarde is.
Wat ik tot nu toe wel heb gevonden:
- Hoe excel te openen met macro
- Hoe excel te sluiten met macro
- Het uitrekenen van bovenstaande waardes op 1 workbook
De meeste zoekresultaten van Google hebben het over het geheel overkopieren van de data (mbv een macro) naar het workbook, maar dit is totaal niet gewenst (het bestand waar de data uitgehaald moet worden is +50.000 rijen excel).
Ik heb tot nu toe de volgende code:
De hele range bij het overkopieren (AH2 t/m AH65536) is gebouwd op een mogelijke uitbreiding. In A6 staat de informatie waarvan er geteld wordt hoevaak de inhoud ervan voorkomt.
Weet iemand een oplossing zodat de formule gaat werken. Blijkbaar doet de huidige regel van Cells(6, 2) wel iets aangezien die gewoon de code doorloopt en geen error geeft (en ook uiteindelijk het workbook sluit).
Zou iemand een oplossing weten?
Met vriendelijke groeten,
Zoek34
Op dit moment ben ik bezig met een klein Visual Basic opdrachtje. Ik moet uit een lange lijst met data de data uit een kolom gebruiken. Met die data moet ik dmv een formule het aantal keer dat er een bepaalde waarde is.
Wat ik tot nu toe wel heb gevonden:
- Hoe excel te openen met macro
- Hoe excel te sluiten met macro
- Het uitrekenen van bovenstaande waardes op 1 workbook
De meeste zoekresultaten van Google hebben het over het geheel overkopieren van de data (mbv een macro) naar het workbook, maar dit is totaal niet gewenst (het bestand waar de data uitgehaald moet worden is +50.000 rijen excel).
Ik heb tot nu toe de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Dim pathString As String Dim resultWorkbook As Workbook pathString = Application.GetOpenFilename(fileFilter:="All Files (* . xl*) , *.xl* ") Set resultWorkbook = Workbooks.Open(pathString) Cells(6, 2) = "=COUNTIF(resultWorkbook.AH2:AH65536,A6)" resultWorkbook.Close False |
De hele range bij het overkopieren (AH2 t/m AH65536) is gebouwd op een mogelijke uitbreiding. In A6 staat de informatie waarvan er geteld wordt hoevaak de inhoud ervan voorkomt.
Weet iemand een oplossing zodat de formule gaat werken. Blijkbaar doet de huidige regel van Cells(6, 2) wel iets aangezien die gewoon de code doorloopt en geen error geeft (en ook uiteindelijk het workbook sluit).
Zou iemand een oplossing weten?
Met vriendelijke groeten,
Zoek34