Duitsland is ook goedkoop!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:16
Ik was laatst ff wat goedkope hardware aan het zoeken, en ik kwam toen op een duitse site terecht: www.csv.de
Ik moet zeggen, ze zijn GOEDKOOP!!!
een geforce2 GTS voor 335 piek (omgerekend)
Ik denk dat ik daar binnenkort iets bestellen ga...
[edit/ www.evendi.de is een soort duitse pricewatch /edit]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

bedankt voor de tip

maar hoe gaat dat met betaling dan ook onder rembours of moet je met duitse dollars betalen :)

Verwijderd

Of betalen in Euro

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Creditcard! 8-)

Verwijderd

Ja inderdaad.. kwam vrijdag in Dortmund bij de Saturn. Daar hadden ze de Hercules met KyroII chipset voor 219 DM.. Die kost hier volgens mij meer dan 350 gulden..

• MGSNK

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• MGSNK
Op zondag 03 juni 2001 15:09 schreef enigma het volgende:
bedankt voor de tip

maar hoe gaat dat met betaling dan ook onder rembours of moet je met duitse dollars betalen :)
Duitse Dollars???? :?, nee duitse marken

Verwijderd

Die CSV zit overigens in Berlijn.. Moet ik onthouden, van de zomer ga ik toch naar Berlijn

SDRAM 256 MB infineon - 136 DM :9~

• MGSNK
en het leuke is, geen invoer kosten!!!

Verwijderd

Wel onhandig als de bios van je mobo, of wat dan ook in het duits is?

• MGSNK
ze doen volgens ook aan rembours
zonder extra kosten!!!

• MGSNK
dan Flash je toch en ik heb nog nooit een duitstalig bios gezien...

Verwijderd

Ik weet niet of ze ook naar Nederland sturen aangezien je nergens je land kan invullen bij de registratie. Het enigste nadeel is dan misschien de verzendkosten, maar ach ik heb toch familie waar ik het heen kan laten sturen.. en die komen vaak hierheen :)

Verwijderd

Nee dat niet.. Het enigste wat meestal in Duits is zijn de toetsenborden en software..
Op zondag 03 juni 2001 15:22 schreef DiEana het volgende:
Wel onhandig als de bios van je mobo, of wat dan ook in het duits is?

• MGSNK
Op zondag 03 juni 2001 15:14 schreef MGSNK het volgende:
kijk hier maar : http://www.evendi.de/haendler/1181_0.htm
Hier staat dat ze binnen de EU versturen:

Versand ins Ausland nur Europäische Union

Verwijderd

Ow das wel zwaar kewl.. dan zou ik het wel een keer uitproberen idd..
Op zondag 03 juni 2001 15:28 schreef MGSNK het volgende:

[..]

Hier staat dat ze binnen de EU versturen

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Waarom is de hardware in het buitenland altijd veel goedkoper dan hier? Ik baal erg van die nederlandse handelaren die ons hier uitbuiten. Vooral winkels zoals Vobis die standaard te duur zijn en alleen klantvriendelijk als je je spullen alleen bij Vobis koopt. Bah!! :(

MechWarrior || Monsters Game

• MGSNK
en dan betaal je volgens mij alleen 17,- DM voor verzending MET rembours

• MGSNK
Op zondag 03 juni 2001 15:30 schreef GambitRS het volgende:
Waarom is de hardware in het buitenland altijd veel goedkoper dan hier? Ik baal erg van die nederlandse handelaren die ons hier uitbuiten. Vooral winkels zoals Vobis die standaard te duur zijn en alleen klantvriendelijk als je je spullen alleen bij Vobis koopt. Bah!! :(
Zal wel door hoge belastingprijzen komen

• MGSNK
Yo, patrick heb jij eigenlijk zin om wat samen te bestellen????
Wel goedkoper, iig ik heb ze een mailtje gestuurd om voor de zekerheid te vragen of ze ook naar NL versturen en hoe dan te betalen (rembours?)

• GambitRS

GambitRS

w00t

ja, die belastingen zijn ook om gek van te worden. Bv het kwartje van kok op de benzine. Dat was een tijdelijke verhoging om de staatskas te spekken. Nu de kas gevuld is zou het opgeheven moeten worden maar toen dat bij het kabinet werdt voorgelegd zeiden ze dat ze het niet gingen terugdraaien. Ze verdienen er denk ik gewoon te lekker aan.

Jammer dat ik bij die duitse site geen GF3 zag, anders kocht ik hem daar wel :7

• muts
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-04-2022
Op zondag 03 juni 2001 15:30 schreef MGSNK het volgende:
en dan betaal je volgens mij alleen 17,- DM voor verzending MET rembours
let wel op die extra kosten die erover komen ????

Als je pakket tot 500 gram weegt dan is dat 19 euro (Fl.42.00)
Als je pakket tot 4 kilo weegt dan is dat 24,50 euro (Fl.54,00)

soms is het halen uit nederland toch goedkoper !!!!

• HermeS
  • Laatst online: 14-08 16:31
of je wacht gewoon tot de HCC.
dan komen die duisters hierheen >:)

• MGSNK
Op zondag 03 juni 2001 15:38 schreef muts het volgende:

let wel op die extra kosten die erover komen ????

Als je pakket tot 500 gram weegt dan is dat 19 euro (Fl.42.00)
Als je pakket tot 4 kilo weegt dan is dat 24,50 euro (Fl.54,00)

soms is het halen uit nederland toch goedkoper !!!!
Waar heb jij dat gelezen???

• MGSNK
want die site vermeld toch wat anders:

Bestellform
--------------------------------------------------------------------------------

Abholen (im Laden)
Verschicken
UPS Zahlart: Nachnahme (17,- DM)
UPS Zahlart: Vorkasse (13,- DM)
UPS Zahlart: Rechnung (13,- DM) (nur nach vorheriger Bestätigung)
PiN nur in Berlin Zahlart: Nachnahme (12,- DM)
PiN nur in Berlin Zahlart: Vorkasse (9,- DM)

UPS Express (Lieferung am nächsten Tag, wenn Ware im Lager)
bis 8.30Uhr (ca. 100,- DM mehr)
bis 10.30 Uhr (ca. 35,- DM mehr)
bis 12 Uhr (ca. 25,- DM mehr)

Standardmäßig wird per UPS Nachnahme versendet, wenn falsch ausgewählt !

Alternative Lieferanschrift (nur auffüllen wenn Lieferanschrift nicht Rechnungsanschrift):
Name
Firma (optional)
Strasse
PLZ

Anmerkung oder Fragen:

• MGSNK
Op zondag 03 juni 2001 15:36 schreef GambitRS het volgende:
Jammer dat ik bij die duitse site geen GF3 zag, anders kocht ik hem daar wel :7
Hebben ze wel, die is daar zo'n 40 piek (of meer?) goedkoper, het betreft een Elsa GF3

Verwijderd

heb ook van asus een gf3 gezien deluxe en gewoon

Verwijderd

Even opletten mensen.
Ik heb van de week in duitsland festival kaarten besteld. Naast de verzendkosten die die duitser rekende, vraagt de ptt rond de vijftig gulden rembours kosten. Nieuwe regel van ptt omtrend rembours uit buitenland :'(

• MGSNK
AAAAAAAAH!!! Dat bedoel ik, die kl*te ppt probeert iedereen uit te buitten...daarom kunnen we beter met meerdere mensen iest bestellen

• GambitRS

GambitRS

w00t

dan betaal ik dus 10 piek meer.... kga toch ff ergens anders zoeken :7

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 16:01 schreef MGSNK het volgende:
AAAAAAAAH!!! Dat bedoel ik, die kl*te ppt probeert iedereen uit te buitten...daarom kunnen we beter met meerdere mensen iest bestellen
hehe jah I`m IN

• MGSNK
alleen 1 prob, kheb m'n geld pas 16 juni (ben dan jarig >:) )

• muts
Op zondag 03 juni 2001 15:47 schreef MGSNK het volgende:

[..]

Waar heb jij dat gelezen???
ik zal eens kijken of ik het zo snel kan vinden !

maar dit is sinds kort !

• MGSNK
Op zondag 03 juni 2001 16:08 schreef muts het volgende:
ik zal eens kijken of ik het zo snel kan vinden !

maar dit is sinds kort !
Dat zal probably die nieuwe PTT norm, zijn...

• muts
Op zondag 03 juni 2001 16:09 schreef MGSNK het volgende:

[..]

Dat zal probably die nieuwe PTT norm, zijn...
yep ik haal geregeld wat uit duitsland omdat het goedkoper was !

maar nu zoek ik wat meer in eigen land want de 50 piek gun ik de ptt niet !

• MGSNK
daarom ook met z'n tweeen of drieen bestellen of zelfs met meer!!!

• MGSNK
OMHOOG!!!

Maar eeh als er nog gegadigden zijn om samen te betsellen, en die PPT kosten te drukken, meld je dan bij mij...

• MGSNK
OMHOOG!!!

Maar eeh als er nog gegadigden zijn om samen te bestellen, en die PPT kosten te drukken, meld je dan bij mij...

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op zondag 03 juni 2001 15:26 schreef MGSNK het volgende:
dan Flash je toch en ik heb nog nooit een duitstalig bios gezien...
ikke heb wel een meertalige gezien

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 15:14 schreef MGSNK het volgende:
kijk hier maar : http://www.evendi.de/haendler/1181_0.htm
zijn de prijzen met of zonder BTW ??

• MGSNK
Incl. BTW zover ik weet

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
vergeet NIET dat je ook nog import rechten moet betalen

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Op zondag 03 juni 2001 15:43 schreef HermeS het volgende:
of je wacht gewoon tot de HCC.
dan komen die duisters hierheen >:)
idd :P das veel beter :)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op zondag 03 juni 2001 21:28 schreef CaineTanathos het volgende:
vergeet NIET dat je ook nog import rechten moet betalen
Niet dus: EU = vrijhandelszone!

* Ronald stopt een kwartje in de automaat die Cainetanathos heet en hoopt dat het valt

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
wel ik heb een slocket gekocht van Powerleap.de , dus ...
hij valt nie
maar da kan wel komen doordat ik het niet via rembours heb kunnen doen, het ging alleen via de bank

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Verwijderd

Als ik nu vertel dat 99% van m'n pc's in duitsland gekocht is, en dat ik dus zoals vele anderen tot bijna de helft goedkoper uit ben dan die nederlandse @!#$^%$ winkels.
Dat er gewoon normale garantie op ieder spul zit, dus precies zoals in nederland, en dat er helemaal geen verschil in zit of je het in n.l. of in d koopt ( behalve natuurlijk toetsenborden en software zoals al eerder aangehaald!!!)
Het is dan ook gemakkelijk als je op 5 minuten afstand rijden van ongeveer een 6-tal soft-en hardware winkels woont......
Daar komt nog eens bij dat er meestal alleen maar de nieuwste spullen te koop zijn, omdat als iets op is ( en verouderd) en dat gaat vlug tegenwoordig, ze dit spul niet meer verkopen, of je moet al eens geluk hebben....

Verwijderd

En als iedereen nou gezellig afspreekt met elkaar om op een zonnige dag naar Heerlen te treinen, daar de bus te pakken naar Aachen en dan te gaan shoppen bij de Saturn (www.saturn.de) of de Media Markt (www.mediamarkt.de)! Klein voorbeeldje: Brandertje 8x4x32x koop je daar voor 179 Mark, dat is 201 pieken. Al in Nederland gezien? *D

• Remenic
  • Laatst online: 09-08 20:06
Op maandag 04 juni 2001 10:40 schreef Righty het volgende:
En als iedereen nou gezellig afspreekt met elkaar om op een zonnige dag naar Heerlen te treinen, daar de bus te pakken naar Aachen en dan te gaan shoppen bij de Saturn (www.saturn.de) of de Media Markt (www.mediamarkt.de)! Klein voorbeeldje: Brandertje 8x4x32x koop je daar voor 179 Mark, dat is 201 pieken. Al in Nederland gezien? *D
Uhh ja, 199,-. een "LG" ofzo ;)

Verwijderd

[OffTopic: Doe FF niet zo lame om je topic omhoog te kicken en veel posts te halen]

Bedankt, ik ga binnenkort naar Duitsland en FF wat winkels bezoeken >:), misschien dat ze iets van me gading hebben [nieuwe brander :9]

Verwijderd

Nee! Hij staat bij de mediamarkt online voor 189, maar in de winkel issie 179 mark!

Wat rot LG nou, ik brand me er ziek mee! Trouwens, voor de prijs van een Plextor heb je minstens 2 LG's! 8-)

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Op maandag 04 juni 2001 10:40 schreef Righty het volgende:
Jah goed idee! :)

Als het echt veel geld scheelt...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Aachen trouwens een hele leuke stad vooral om te winkelen (als het mooi weer is tenminste).. En een retourtje onder de 26 met de trein kost vanaf Heerlen maar 8 gulden, das mooi als je met je OV gratis reist vanaf Amsterdam :)

Verwijderd

Let wel even op Duitse Garantiebepalingen zijn vaak maar 1/2 JAAR :(

• Unique
  • Laatst online: 10-05-2025
OMG, de nederlanders worden weer eens wakker.

Ik heb zelden wat in nederland gekocht.

Pcs zowat vanaf 386 uit duitsland.... benzine altijd al uit duitsland.. en de rest komt eigenlijk ook allemaal uit duitsland.

Nederland is gewoon een ongelooflijk %&%& land...

Ze buiten je uit waar je bij staat.

En die regering moesten ze eens goed onder de kont schoppen.. wat een vuile flikkers daaro zeg... alleen al allemaal die onzinnige regeltjes die ze elk jaar weer verzinnen, de hoge BTW, de idiote boetes, de "veilige" manier om wegen aan te leggen (met bijv drempels, bloembakken, parkeerplaatsen midden op de weg((voor mensen die naar pinkpop geweest zijn, zal dit bekend zijn :D ) etc etc.

Soms vraag ik me af waar AL dat geld heen gaat.... :?

Trouwens als je naar aken gaat, kijk dan meteen ff bij een paar zaakjes daaro zoals bijv:

http://www.bora-computer.de/
http://www.aha-computer.de/
http://www.computer-cash-carry.de
http://www.comtech.de/
http://www.format-computer.de/
http://www.p-c-c.de/

Deze zijn meestal nog een stuk goedkoper als bijv een mediamarkt......

Wat me ook opvalt:

In aken is pc hardware nog duur als je het vergelijkt met bijv shops in berlijn ofsow, die niet zo dicht bij de grens liggen... :)

Greetz
edit:
ff die praat van asielzoekers eruit gehaald... was beetje te offtopic :Y)

Verwijderd

Zeg Unique, limbovriend, geen populistische onzin over asielzoekers graag. Doe die maar op een politiek forum. Anders kunnen die Hollanders nog wel even een boekje over economische gesteldheid van jouw provincie open doen! 8-)

Verwijderd

Jullie kijken alleen maar naar de prijzen, kijk nou eens goed wat je werkelijk krijgt. Het geheugen is goedkoper ja, maar wat voor merk is niet eens genoemd. Noname geheugen is het (natuurlijk niet als je voor Infineon of Kingston stripjes gaat) maar in het algemeen.

Geheugens in de winkels is inderdaad duurder, maar hou rekening met een paar factoren:

1. het is in het buitenland, prijzen varieren altijd. Dat is met computeronderdelen of andere electronica. Bijvoorbeeld japan en europa (woekerprijzen)

2. de shops in nederland hebben onkosten en veel personeel lopen, die duitsers werken met 4 man en draaien topdagen (vind je het gek?) en huren dus ook maar een klein gehucht en doen niks aan 'winkelaankleding'. Vaak zijn het (zoals CashCarry) gewoon woonhuizen (don't get me wrong, al haal ik het uit een container... boeit me niet hoe het eruit ziet) maar dit zet in globaliteit de prijzen heel wijd uiteen.

3. inderdaad, soms kunnen winkels duur zijn. Maar als je weet wat 'alles ECHT' kost dan is het marktje CPU's en Memory het minst interessant voor een winkel. Geld wordt uit andere simpeler producten gehaalt. Daar wijd ik me niet over uit, maar het is zo.

Ik zou zeggen, hou je rustig tegenover winkeliers (deal with you tweakers every goddamn day) die doen ook maar hun werk. Ze weten ook wel dat duitsland goedkoper is, maar niet iedereen weet wat computers zijn. Dus de meeste mensen hebben een adres nodig waar ze de bak ter reparatie ect... kunnen aanbieden. Bij cash carry wordt je bijna op de stoep getrapt, voor jou tien andere kopers (no kidding).

Er zit wel grote verschillen in, maar jullie als tweakers snappen de verschillen op het eerste gezicht niet.

• Unique
Op woensdag 06 juni 2001 23:30 schreef pentagon het volgende:
Jullie kijken alleen maar naar de prijzen, kijk nou eens goed wat je werkelijk krijgt. Het geheugen is goedkoper ja, maar wat voor merk is niet eens genoemd. Noname geheugen is het (natuurlijk niet als je voor Infineon of Kingston stripjes gaat) maar in het algemeen.
Nou ik weet niet wat er in ned verkocht wordt aan noname geheugen... maaru die noname "troep" die je in aken krijgt is lang niet zo slecht!
Ik heb zelf kingston, apacer en infineon geheugen getest.. ook hebben we vaker noname geheugen getest.
De "nonames" waren in ieder geval beter dan die kingston en infineon reepjes.
Alleen de apacer (met siemens rams erop) was beter. De andere apacer reep (met infineon rams erop) was ook niet zo best.

Ik denk dat het bij geheugen niet zoveel uitmaakt of het een "merk" is.
Vroeger verkochten ze diezelfde apacers als "noname", maar nu apacer wat groter geworden is is het opeens een "merk". Maar dat wil nog lang niet zeggen dat dat "merk" dan beter is als "noname" geheugen.
Je moet gewoon een beetje geluk hebben met die dingen.
Geheugens in de winkels is inderdaad duurder, maar hou rekening met een paar factoren:

1. het is in het buitenland, prijzen varieren altijd. Dat is met computeronderdelen of andere electronica. Bijvoorbeeld japan en europa (woekerprijzen)

2. de shops in nederland hebben onkosten en veel personeel lopen, die duitsers werken met 4 man en draaien topdagen (vind je het gek?) en huren dus ook maar een klein gehucht en doen niks aan 'winkelaankleding'. Vaak zijn het (zoals CashCarry) gewoon woonhuizen (don't get me wrong, al haal ik het uit een container... boeit me niet hoe het eruit ziet) maar dit zet in globaliteit de prijzen heel wijd uiteen.

3. inderdaad, soms kunnen winkels duur zijn. Maar als je weet wat 'alles ECHT' kost dan is het marktje CPU's en Memory het minst interessant voor een winkel. Geld wordt uit andere simpeler producten gehaalt. Daar wijd ik me niet over uit, maar het is zo.

Ik zou zeggen, hou je rustig tegenover winkeliers (deal with you tweakers every goddamn day) die doen ook maar hun werk. Ze weten ook wel dat duitsland goedkoper is, maar niet iedereen weet wat computers zijn. Dus de meeste mensen hebben een adres nodig waar ze de bak ter reparatie ect... kunnen aanbieden. Bij cash carry wordt je bijna op de stoep getrapt, voor jou tien andere kopers (no kidding).
1) Mee eens

2) Jah die winkels zien niet zo "mooi" uit als bep duurdere zaken. Maar ik weet wel dat ik waar voor me geld krijg in die "troep" winkel.
En de mensen weten waarover je het hebt als je vraagt naar een axia tbird. Zoiets moet je niet bij een regenboog vragen.. die hebben dan zoiets van :? (er zijn natuurlijk uitzonderingen)

En die "reparaties" in die "dure" winkels, nou daar laat ik me liever niet over uit.
(vriend had pc gekocht bij vobis in ned, die deed ut dus niet goed (1 rammetje was dood) nou daar heeft ie 4 weken op moeten wachten totdat die slimmerikken daar achter waren.)

3) Als je ECHT weet wat de hardware in de groothandel kost dan kom je tot de conclusie dat zelfs die duitse winkels hendig veel geld verdienen.... Te zwijgen wat die winkels hiero in nederland verdienen. |:(

Ach ja,

en waar slaat dit op: "Ik zou zeggen, hou je rustig tegenover winkeliers " :?

Ik ben altijd rustig man 8-)
Er zit wel grote verschillen in, maar jullie als tweakers snappen de verschillen op het eerste gezicht niet.
* Unique snapt het geheel, maar begrijpt de mensen die kopen in een \"dure\" zaak desondanks nie ;)

Cya,
Unique

• Unique
Op woensdag 06 juni 2001 23:21 schreef Righty het volgende:
Zeg Unique, limbovriend, geen populistische onzin over asielzoekers graag. Doe die maar op een politiek forum. Anders kunnen die Hollanders nog wel even een boekje over economische gesteldheid van jouw provincie open doen! 8-)
Ik bedoel met "nederlanders" niet alleen de mensen die in de randstad wonen, maar meer het geheel, dus ook inclusief limburg etc.

En ik blijf bij me standpunt:
Prijzen in nederland zijn om te :r

:P

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Fundamentalist

En hoe zit het met garantie?

Opsturen... testen door duitse winkel... terugsturen... dat kost TIJD!

In een goede ;) Nederlandse winkel wordt het OF meteen getest OF het duurt MAXIMAAL 3 werkdagen. En het kost niets/noppes/nada.

Uiteraard geldt dit niet als je dicht bij de grens woont...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Nou ik weet niet wat er in ned verkocht wordt aan noname geheugen... maaru die noname "troep" die je in aken krijgt is lang niet zo slecht!
Nouwja, noname = noname. Plain simple.
2) Jah die winkels zien niet zo "mooi" uit als bep duurdere zaken. Maar ik weet wel dat ik waar voor me geld krijg in die "troep" winkel.
En de mensen weten waarover je het hebt als je vraagt naar een axia tbird. Zoiets moet je niet bij een regenboog vragen.. die hebben dan zoiets van :? (er zijn natuurlijk uitzonderingen)
Ik wou net zeggen, heb je dat gevraagt toen het 1 dag op t.net stond of toen ze daadwerkelijk uit waren (en in de shop) want personeel wordt gebrieft over de veranderingen van dat soort producten. Je oordeelt veel te snel!
en waar slaat dit op: "Ik zou zeggen, hou je rustig tegenover winkeliers " :?

Ik ben altijd rustig man 8-)
Tis niet alleen tegen jou bedoeld, maar gewoon tweakertjes in het hele algemeen. Die direkt als t.net een posting doet over bepaalde 'new released' apperatuur doet gaan vragen in de shop voor: KYROII en AMD4 processoren... of nog erger, 20 minuten aan de telefoon lompe vragen stellen.
ik snapt het geheel, maar begrijpt de mensen die kopen in een \\"dure\\" zaak desondanks nie ;)
zoals je net zegt; voor de betere support. een beginnende nietsnut computergebruiker kan mischien wel naar aken karren, maar wat dan? de mogelijkheid om voor problemen te verhelpen is in aken 0,0! in nederland (bijvoorbeeld bij de regenboog) kun je die bak ter reparatie inbrengen en na een paar dagen draait ie weer. DAT is het verschil !

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 15:10
Wat kost dat dan, Duitsland ? :+

Engineering

• Unique
Op donderdag 07 juni 2001 02:04 schreef Lordy79 het volgende:
En hoe zit het met garantie?

Opsturen... testen door duitse winkel... terugsturen... dat kost TIJD!

In een goede ;) Nederlandse winkel wordt het OF meteen getest OF het duurt MAXIMAAL 3 werkdagen. En het kost niets/noppes/nada.

Uiteraard geldt dit niet als je dicht bij de grens woont...
Yeah, ik woon dicht bij grens dus.

Als iets dood is/ niet bevalt ga ik erheen, geef die troep terug en krijg nieuw spul of geld terug.

Dus geen werkdagen wachten totdat ZIJ vinden dat er iets mis mee is... die zooi gaat gewoon terug naar fabrikant... die kijken maar wat er mis mee is :)

:7

• Unique
Ik wou net zeggen, heb je dat gevraagt toen het 1 dag op t.net stond of toen ze daadwerkelijk uit waren (en in de shop) want personeel wordt gebrieft over de veranderingen van dat soort producten. Je oordeelt veel te snel!
Das idd ook het probleem bij bijv een "regenboog" sjop.

Over die nieuwe spullen weet het personeel vaak niks, zwijgen dat je het kunt kopen daaro.
Ze verkopen gewoon veelste weinig, en/of ze kopen altijd veelste veel in. Hierdoor zit een "regenboog" vaak met ouwe spullen die ze weken geleden gekocht hebben voor een hoge prijs, en die ze dus ook weer voor diezelfde hoge prijs willen verkopen.

Prijzen van pc onderdelen veranderen per dag... dus die dingen moet je niet op voorraad inslaan |:(

In aken heb je dan idd wel soms dat ze bepaalde spullen niet daar hebben, maarja dan loop ik (letterlijk) 2 meter verder de volgende shop in en daar hebben ze het wel.

En als je zeker wilt weten dat ze alle spullen daar hebben als jij komt, dan stuur je gewoon ff een mailtje dat ze die dingen moeten vasthouden.
zoals je net zegt; voor de betere support. een beginnende nietsnut computergebruiker kan mischien wel naar aken karren, maar wat dan? de mogelijkheid om voor problemen te verhelpen is in aken 0,0! in nederland (bijvoorbeeld bij de regenboog) kun je die bak ter reparatie inbrengen en na een paar dagen draait ie weer. DAT is het verschil !
Reparaties aan pcs?!
Hou me op zeg.. vriend van me had een 3 jaar geleden een celery 500 met 64 mb ram gekocht bij de vobis. Iedereen hem dat natuurlijk afgeraden, maar zijn ouders hadden het laatste woord en gingen voor "goede" service en garantie.
Deze pc was uiteraard zon 1000 piek duurder dan dezelfde pc in aken.
(nog te zwijgen wat voor "high" tech samenstelling ze ervan gemaakt hadden... 64 meg ram, een 8 meg vid kaart waar je geen ruk mee kunt doen, en dan dat ding "gamer" pc noemen :r )

Thuis gekomen, dat ding opgestart, alles leek goed.. ok. De 15 inch monitor die erbij zat was slechter dan me 14 inch uit 1989 maarja.. dat was schijnbaar "normaal".
Toen kreeg ie opeens allemaal vage foutmeldingen, registry errors etc.
Er zat dus iets fout. (registry errors duiden meestal op foutief ram of onstabiele processor zoals menig tweaker weet)

Hij dus weer terug naar die zaak.
Mooi pc meegenomen.
Die gast die pc ter reparatie daar gehouden.
Nou ze hadden het wat druk.. dus die pc zag ie na 2 weken eindelijk terug. (intussen was de waarde van de pc dus weer 200 piek achteruit gegaan, door de verschillende pricecuts van intel)
Dus die gasten hebben er 4 weken over gedaan om ff een rammetje uit te wisselen... OMG.
Nou dat ding deed het dus nu eindelijk wel goed.

(zie je ook weer wat voor kwaliteit onderdelen men in zon pc propt... half gare rams, hd die DMA niet aankon, ontzettend wazige monitor etc etc. Of heeft soms de deskundige de rams ZELF gesloopt met het inbouwen. Ach ja.. die kosten zijn toch voor de zaak :7 )

Die mensen hebben nu wel gezworen nooit meer een pc bij de vobis te kopen >:)

En zo ken ik nog veel meer verhalen.
Ik weet best dat er ook betere zaken in nederland te vinden zijn... zo zijn er ook slechtere zaken in duitsland te vinden.
Maar over het geheel is duitsland VEEL goedkoper dan nederland.

Unique

edit:
Had 1 hekje bij quote vergeten,lol

• Unique
-

Verwijderd

Hou op over de Regenboog! Als je daar wat koopt en je knippert met je ogen, is de prijs meteen hoger... :(

Maareh... waar zitten die zaken in Aken? Dan ga ik van het weeken effe kijken.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:55
op de pcdiscount komen er ook duisters hierheen (met cdr`s voor een piek!)

Verwijderd

ja als je het duur vind daar, koop er dan ook niet meer. simpel, maar voor sommige dingen spendeer ik liever voor kwaliteit.

• Unique
Op donderdag 07 juni 2001 20:10 schreef Righty het volgende:
Hou op over de Regenboog! Als je daar wat koopt en je knippert met je ogen, is de prijs meteen hoger... :(

Maareh... waar zitten die zaken in Aken? Dan ga ik van het weeken effe kijken.
Op de homepages van die zaakjes staat genoeg info hoe je er moet komen.

Aha, computer c&c en pcc liggen allemaal in dezelfde straat dus dat vind je wel ;)

En de rest.. nou print een plattegrond uit en je vind ut vanzelf :)

Greetz

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:33

Flexx

This side up

99% van de landen is goedkoper dan Nederland, Nederland zuigt met de prijzen van alles. Ik ga later emigreren.
Pagina: 1