Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vixztr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09-2018
Beste tweakers,

Ik ben vrij nieuw in de Access wereld en daarom loop ik ook geregeld tegen problemen aan, tot nu toe heb ik alles met stevig 'gegoogle' op weten te lossen maar hier kom ik er maar niet uit..

Ik heb twee verschillende Jubilea opties, 25/40 Jaar in dienst Gemeente en 25/40 Jaar in dienst Overheid. Reden dat die van Overheid er bij moet is omdat sommige mensen voordat ze in dienst van de gemeente kwamen nog voor een andere overheidsinstelling gewerkt hebben.

Nu werkt het in principe goed, maar zodra een werknemer niet voor een andere overheidsinstelling gewerkt heeft klopt een deel van mijn code niet.
De 25 Jaar in dienst Overheid gebruikt namelijk de volgende code

DateAdd("yyyy",25,[Datum in dienst gemeente])-DateDiff("d",[Datum in dienst overheid],[Datum uit dienst overheid])

Dit werkt prima zolang je in beide velden [Datum in dienst overheid] en [Datum uit dienst overheid] een datum invult.
Nu had ik gehoopt dat zodra je geen datums invult voor [Datum in dienst overheid] en [Datum uit dienst overheid] dat ie automatisch niks eraf zou halen. En gewoon 25 Jaar bij de waarde van [Datum in dienst gemeente] zou optellen.

Helaas werkt dit niet en heb ik tot nu toe zonder succes naar een oplossing lopen zoeken..

Database staat in de link hier onder voor de mensen die een kijkje willen nemen!

a) je link werkte niet (tip: https://www.dropbox.com/s/xguyrpzgbq...%20kopie.accdb is geen geldige url
b) Kan iemand even...?; het is dus niet de bedoeling dat je hier even je (test)DB dumpt en wij 't wel even voor je fixen

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 18-03-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoals RobIII al aangeeft: in plaats van een link naar een bestandje en de suggestie dat wij het maar ff moeten bekijken zou ik veel liever een beschrijving zien van de relevante databasetabellen dan een linkje. Op een linkje ga ik in ieder geval niet klikken :+ Dus beschrijf even precies hoe en wat.

Inhoudelijk: misschien kan je iets met iif. En bedenk dat er ook mensen over hun hele carrière diverse malen kunnen switchen tussen wel/niet/wel/niet overheid. Denk alleen al aan de vele student-assistenten die een jaartje ambtenaar zijn via de universiteit en dan een paar jaar het bedrijfsleven in gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 18-03-2013 10:36 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)