Ik merk dat als ik een bestand aan het downloaden ben, en het gaat erg langzaam, dat als ik speedtest start dat het dan ineens een stuk sneller gaat. Bijvoorbeeld memdump van cybrecrime challenge, normaal niet te downloaden - lage snelheid en zelfs timeout, als ik speedtest er naast open zet is het in enkele seconden binnen. (ik probeerde te vinden waarom het zo langzaam ging).
Ik heb tot nu toe alleen een vaag vermoeden dat dit zo werkt, en niet echt tijd en kennis om dit goed uit te zoeken. De vraag is dus of iemand anders mijn hypothese zou kunnen testen: dat UPC snelheid verlaagt, tot het moment dat speedtest geopend wordt.
Dit gebeurt trouwens lang niet bij alle bestanden, vaak genoeg haal ik wel gewoon (bijna)de geadverteerde 50MBit/s.
Ik heb tot nu toe alleen een vaag vermoeden dat dit zo werkt, en niet echt tijd en kennis om dit goed uit te zoeken. De vraag is dus of iemand anders mijn hypothese zou kunnen testen: dat UPC snelheid verlaagt, tot het moment dat speedtest geopend wordt.
Dit gebeurt trouwens lang niet bij alle bestanden, vaak genoeg haal ik wel gewoon (bijna)de geadverteerde 50MBit/s.
[ Voor 12% gewijzigd door Enervate op 19-03-2013 16:52 ]