WordPress Contact Form 7: formulier opslaan met cookie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-07 09:52
Ik wil een mailing rondsturen naar de leden van een sportclub met daarin een hyperlink naar een aanmeldformulier. Deze hyperlink is gepersonaliseerd waardoor sommige velden in het formulier (lidnummer, naam en e-mail adres) automatisch worden ingevuld met de gegevens die in de URL worden meegestuurd. Dit werkt prima dankzij de plugins Contact Form 7 en "Contact Form 7 - Dynamic Text Extension".

Maar als je doorklikt binnen de website en daarna weer terugkomt bij het formulier dan zijn alle velden weer leeg. Op http://sevenspark.com/fre...c-text-extension-released wordt uitgelegd hoe je de inhoud van de velden ook kunt opslaan in een cookie, waardoor de velden gevuld blijven, ook als je gaat rondklikken in de site. Ik krijg het echter niet aan de praat :(

Het zou moeten werken als je
/* Insert the referrer id via url or cookie */
function cf7_referrer(){
if(isset($_COOKIE["Referrer"])) { $val= $_COOKIE["Referrer"]; } else { $val = $_GET["id"]; } return $val;
}
add_shortcode('CF7_REFERRER', 'cf7_referrer');
toevoegt aan de plugin-file, en

[/quote]
<?php if(isset($_COOKIE["Referrer"])) { } else { $refer = $_GET['id']; setcookie("Referrer", $refer, time()+3600); } ?>
[quote]

toevoegt aan de header-file.

Wat ik geprobeerd heb:
  1. Ik heb het eerste stuk code geplakt aan het einde van het bestand
    wp\plugins\contact-form-7-dynamic-text-extension\wpcf7_dynamic_text.php
  2. Ik heb het tweede stuk code geplakt in het bestand
    wp\themes\twentytwelve\header.php
    precies boven de regel met </head>
  3. Ik heb beide bestanden geupload naar de webserver (duh)
  4. Ik heb in het invulformulier in de regel
    <p>Uw naam (verplicht)<br />[dynamictext* your-name "CF7_GET key='your-name'"]</p>
    de waarde CF7_GET vervangen door CF7_REFERRER
Dus wat zie ik over het hoofd waardoor de waarde van het veld 'your-name' niet wordt weggeschreven naar de cookie? (Heb ik nl. gechecked: de site schrijft wel een cookie weg, maar zonder de waarde van dit veld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat zegt de maker van de plugin als je het hem vraagt?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
Heb ik inderdaad een week geleden gevraagd, maar nog geen antwoord gehad. Vandaar dat ik het nu hier vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-07 15:32

TheNephilim

Wtfuzzle

Ben bekend met Contact Form 7, maar niet met de extra plugin die jij noemt. Wat ik meteen al een probleem gaat vinden is dat je blijkbaar de CF7 plugin moet aanpassen, dat is niet echt handig natuurlijk.

Wellicht is iets met JavaScript een oplossing? Dan hoef je niks aan de plugin te veranderen, maar heb je wel de gewenste functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
Dankje. Vanavond heb ik uitgebreid jouw JavaScript-suggestie getest. Werkt prima, maar de extra plugin "Contact Form 7 - Dynamic Text Extension" die ik geinstalleerd heb, zorgt er voor dat ik velden kan invullen via de URL (?your-name=pietje%20precies etc.). Die functionaliteit verlies ik met deze JavaScript oplossing.

Maar als er ergens een site is met een vergelijkbare, heldere uitleg om cookies werkend te krijgen in een formulier, dan zou ik zeer geholpen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 17:21

Foamy

Fulltime prutser

Je hebt dus alle waardes al beschikbaar als GET variabele? Wat houd je dan tegen om deze zelf in een cookie weg te schrijven, en in het geval van een leeg formulier te kijken naar dit cookie?

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-07 15:32

TheNephilim

Wtfuzzle

Inderdaad, je kunt met JavaScript ook prima gegevens uit GET halen in plaats van een Cookie.
Pagina: 1