Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-03 23:43
Hoi,

Ik ben zelf software engineer en heb altijd voor mijn baas gewerkt. Echter wil ik niet heel mijn leven voor een baas werken en zit er al aan te denken om in de toekomst als zzp'er te gaan werken om daar meer inkomsten uit te halen voor hetzelfde werk.

Echter ken ik ook een aantal andere personen die ook in de IT zitten (BI consultant, Software Engineer, SharePoint developer), die er wat voor voelen om samen een onderneming te beginnen. Je moet dan denken aan samen onder 1 bedrijfsnaam te werken. Afhankelijk van de klus of samen of individueel. Echter willen we in onze begin periode onze huidige baan behouden, en in de avond uurtjes en weekenden klusjes doen vanuit de ondernemening. En later als het een beetje loopt stoppen bij onze huidige basen en voor de onderneming gaan werken. Uiteraard is het dan ook de bedoeling om externe in te huren of personeel aan te nemen om voor ons te werken.

Nu zit ik te twijfelen, want ik kan ook gewoon lekker individueel werken als zzp'er. Nu heb ik te weinig kennis van wat er komt kijken bij een ZZP'er, of gezamelijk met 3 andere IT'ers een onderneming starten.

Nou weet ik dat je met een onderneming een hoger uurtarief kan vragen dan een ZZP'er. Daar tegenover staat dat je in mijn scenario de winst moet gaan delen met 3 andere eigenaren. Ook krijg je te maken met kosten zoals pandhuur, inboedel, stroom, internet etc..Als ZZP'er heb je deze kosten niet extra aangezien je of thuis werkt of bij de klant. Ik heb hier dus wat voor en nadelen opgenoemt van een ZZP'er of een onderneming beginnen. Hopelijk kennen jullie nog wat voor en nadelen.

Nou wil ik een beetje advies winnen wat het meest efficient is om het meeste rendament te halen?

A ) Als ZZP'er werken
B ) Onderneming beginnen met 3 andere ervaren IT'ers (BI consultant, Software Engineer, SharePoint developer)
C ) Beginnen als ZZP'er en later overstappenn naar een onderneming met 3 andere ervaren IT'ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-07 14:28

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Weet je wat jij moet doen? Even langs de kamer van koophandel gaan.

Overigens, als iemand je met zekerheid kan zeggen wat het meeste rendement biedt, dan zal hij je dat juist niet zeggen, en het lekker zelf gaan uitvoeren. Ondernemen = risico's nemen =/ rendement behalen.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar je start-post komt nogal naïef op me over.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

Mag jij me uitleggen waarom je als onderneming een hoger tarief kunt vragen dan een zzp'er? Je kunt vragen wat de dienst die je levert waard is voor je klant, ongeacht welke bedrijfsvorm je daarvoor in zet.

En je hoeft natuurlijk niet de inkomsten te splitsen over alle 3 eigenaren, daar kun je ook een overeenkomst voor maken: dat iedereen betaald krijgt naar wat hij zelf binnenhengelt

En waarom zou je als je een bedrijf met z'n 3en begint een kantoorpand nodig hebben, iedereen kan toch gewoon thuis aan het werk?

Wat ardana al zegt: ga eens langs de KVK en laat je uitleggen wat de meest handige constructie is om dit fatsoenlijk op te tuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Fijn langs de kvk inderdaad en je daar laten uitleggen dat het prima mogelijk is om binnen één toko werk en opbrengsten te verdelen zoals jullie zelf willen. Dat kan prima per opdracht, je kan gewoon met urendeclaraties werken en de opbrengst naar rato verdelen. Het is zeker niet zo dat winst altijd volgens een vaste sleutel moet worden verdeeld.

Een voordeel van onder één naam werken is dat je wellicht wat gemakkelijker kan marketen/acquireren omdat je naast jezelf ook de anderen kan "promoten" en zij dat ook voor jou doen bij hun relaties. Samen heb je een groter netwerk. Ook kan je wat kosten (overhead, facilitair) delen. Een nadeel kan zijn dat het falen van één persoon ook zijn weerslag kan hebben op de rest. Zorg dat je wel weet met wie je samenwerkt (uiteraard).

Dat je een hoger tarief kan vragen omdat je een onderneming bent is natuurlijk nonsense. Het maakt een opdrachtgever waarschijnlijk weinig uit of je een onderneming met 3 man gevormd hebt of alleen (een eenmanszaak is ook een onderneming). Als je maar kan wat je belooft en je offerte marktconform is.

[ Voor 4% gewijzigd door Bundin op 17-03-2013 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
mijn ervaring is dat meteen beginnen met 3 personen niet de meest handige start is... zeker als je het naast je gewone baan doet heeft iedere persoon andere prioriteiten en kun je er vanuit gaan dat niet iedereen dezelfde inspanning gaat leveren om verder te kunnen....
daarnaast moet je 3 monden voedden... m.a.w. je acquisitie moet meteen ingesteld zijn op het verkrijgen van genoeg werk om 3 mensen te kunnen betalen... dat is niet zo makkelijk...
m.i. starten jullie beter alledrie voor jezelf, en brengen jullie later gezamelijk eventueel klanten in in 1 onderneming... maar ik gok dat het zover niet eens gaat komen en dat minimaal 1 van de 3 gaat afhaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 22:23
A.
Ga er van uit dat je bij B op een zeker moment ruzie zult krijgen, bijvoorbeeld omdat iemand aanzienlijk minder of meer geld binnenbrengt, of iemand wil meer geld onttrekken omdat hij zo'n hoge hypotheek of groot gezin heeft, of iemand wil zich laten uitkopen maar er is niet genoeg geld voor.
Mocht iemand een grote klus binnenslepen dan kan hij altijd de anderen inhuren en doorfactureren.

NB Mijn mening is mede gebaseerd op mijn vermoeden dat geen van drieen ervaring heeft met ondernemen - onder andere omdat iedereen nu in loondienst werkt.

Pas als het moment is aangebroken dat het delen van kosten echt interessant wordt zou je een maatschap/VoF/BV kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Als je met meerdere mensen gaat beginnen zorg er dan voor dat jullie allemaal genoeg geld hebben voor een 1 leven zonder winst en ga er dan helemaal voor. Als jullie het eerst erbij doen, dan ga je gezeik krijgen als 1 iemand er wel vol voor gaat en de andere niet maar de organisatie opeens goed gaat lopen. Dan willen de anderen opeens wel volledig meeprofiteren terwijl ze niet hetzelfde risico hebben gelopen. Daarnaast kan je wel naar de kvk maar ik vind zelf de meerwaarde van hun adviezen heel gering, ze kunnen je wel alle mogelijkheden vertellen maar die vind ook op internet.

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Bij "VOF" of "Samenwerkingen" zorg dan aub dat je contractueel alles uitgewerkt hebt, en dit gechecked hebt door een jurist.

Als je dat niet wilt zou ik lekker voor jezelf beginnen. Ik heb de keuze 5 jaar geleden ook gemaakt en absoluut geen spijt van. Met samenwerkingen komt als je met elkaar geen gentlemens agreement houden kunt, altijd gezeik van. Vooral op gebied van financieel. Blijf er dus lekker van weg als je niet zeker weet of je met wie je samen gaat werken het wel zo verstandig is.

Het nadeel om met mensen samen te werken is is dat ze in principe kijk hebben in jouw keuken. En op elk moment voor zichzelf zouden kunnen beginnen met het meenemen van mogelijk je beste opdrachtgever op dat moment.

Ik zeg altijd maar zo. Begin klein. Blijf klein. Dan wordt je vanzelf wel groot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Je kan ook nog altijd naast je eigen onderneming een gezamenlijk bedrijf starten

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Niet starten als gezamelijke ondernemer, zeker als je het naast je baan moet doen, gaat geheid voor problemen zorgen, voornamelijk voor wie wat doet en wie welk deel van de winst krijgt. blablabla. Dus lekker voor jezelf starten en het dan langzaam uitbreiden.

Mocht je echt tegen beter weten in met zijn 3en gaan, neem inderdaad een goed vof contract.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
Ik merk dat het inderdaad de moeite waard is om even langs de kvk te gaan met de andere 3 om informatie en advies in te winnen. Echter zit ik zelf te denken aan optie C ) Beginnen als ZZP'er en later overstappenn naar een onderneming met 3 andere ervaren IT'ers. De reden hiervan is, is omdat ik dan wat meer ervaring heb op het gebied van belasting kosten en voordelen, verzekeringen, facturatie, netwerken, vaste klanten etc. Als de andere 3 IT'ers dit dan ook doen, hebben wij allemaal een goede basis ervaring en netwerk om mee te beginnen. Doe je dit niet, dan lopen we ongetwijfeld tegen dingen aan waar wij geen ervaring mee hebben zoals belasting kosten, verzekeringen etc etc.

Verder wil ik wel benadrukken dat als ik met de 3 andere IT'ers een onderneming ga beginnen op langer termijn wel een pand nodig heb om klanten te ontvangen en om personeel aan te nemen. Eigenlijk net als wat mijn baas nu heeft. Als je het punt hebt bereikt dat je personeel gaat aannemen omdat er voldoende opdrachtaanvragen liggen, ga je ook veel meer winst boeken dan wanneer je helemaal alleen als ZZP'er gaat werken. Dat is dan wel weer het voodeel van een onderneming.

En ik merk wel dat mijn huidige baas, maar ook ex basen personeel op klusjes zet voor 125 euro per uur, terwijl een ZZP'er blij moet zijn met 80 euro per uur. Dus vandaar dat ik had geroepen dat een onderneming met personeel een hoger uurtarief kan vragen als een ZZP'er in mijn vakgebied (Software Engineer, BI, SharePoint). Wat hier de reden van is weet ik niet, maar misschien wel omdat een bedrijf wat meer zekerheid kan bieden aan resources. Als er een klus is voor 4 personen, dan krijgt het 4 personen. Een onderneming heeft ook wat meer naamsbekendheid met een grote portfolio. Een onderneming heeft vele gecertificeerde personeelsleden waardoor de onderneming goldpartner is van bijv. Microsoft. Een onderneming kan je software oplossing in beheer nemen en een SLA met je afspreken. Een ZZP'er kan dit niet zo snel doen, aangezien hij na de ene klus al weer op een andere klus zit om billable te blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door adesign op 18-03-2013 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138244

Waarom worden jullie niet allemaal ZZPers ? en verhuren jullie je aan elkaar (indien nodig)?
Kantoor delen en de kosten ook delen

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 138244 op 18-03-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
Anoniem: 138244 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:58:
Waarom worden jullie niet allemaal ZZPers ? en verhuren jullie je aan elkaar (indien nodig)?
Kantoor delen en de kosten ook delen
Het is een feit dat je als ZZP'er meer inkomsten genereerd dan wanneer je voor een baas werkt. Echter heb je geen inkomstengarantie omdat je niet altijd een opdracht kan vinden. Het is een feit dat je met een onderneming met een groepje personeel, meer inkomsten genereerd dan een ZZP'er. Dat is de reden waarom ik zit te twijfelen, zal ik gelijk een onderneming beginnen, of gewoon lekker individueel als ZZP'er gaan beginnen. En kijken waar het schip strand en misschien later samen een onderneming beginnen. Ik ben dus een beetje opzoek naar voor en nadelen van alle 3 de scenario's en eventueel advies.

[ Voor 3% gewijzigd door adesign op 18-03-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 09:10
Anoniem: 58485 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 07:36:
Bij "VOF" of "Samenwerkingen" zorg dan aub dat je contractueel alles uitgewerkt hebt, en dit gechecked hebt door een jurist.
Dit kan ik niet vaak genoeg benadrukken tegenover mensen die dergelijke plannen hebben, relaties veranderen door zaken doen, zelfs relaties met hele goede vrienden.

Mocht het persoonlijk niet goed gaan tussen jou en je zakelijke partner(s) dan ben je achteraf blij dat je dergelijke documenten hebt geregeld :)

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
M-Opensource schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:18:
[...]

Dit kan ik niet vaak genoeg benadrukken tegenover mensen die dergelijke plannen hebben, relaties veranderen door zaken doen, zelfs relaties met hele goede vrienden.

Mocht het persoonlijk niet goed gaan tussen jou en je zakelijke partner(s) dan ben je achteraf blij dat je dergelijke documenten hebt geregeld :)
Dit is inderdaad een vereiste. Als het niet op papier staat, wordt het een discussiepunt waar misschien geen einde aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

M-Opensource schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:18:
[...]

Jup. Ik heb het gelukkig niet meegemaakt maar voldoende doemverhalen gehoord over mislukte projecten, stukke vriendschappen en vooral dikke financieele rompslomp.

Dat wil niet zeggen dat dat gegarandeerd is voor TS, maar just saying. Gewoon lekker zelf doen. En als je wilt samenwerken kan je iemand inhuren voor het uitvoeren van een opdracht(en).

Als het lukt / werkt en goed uitpakt dan is dat alleen maar voordeel. Als het niet werkt dan kan je altijd stoppen zonder aan elkaar vast te zitten.

Beste is gewoon voor jezelf te beginnen. Dat vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Vier ondernemingen. Alle drie de ZZP'ers verhuren zichzelf aan de vierde onderneming.

Ik heb vroeger een V.O.F. gehad. Dat werkte erg goed, maar dat hoeft niet zo te zijn. Uiteindelijk is mijn vennoot gestopt omdat hij niet meer aan afstuderen toe kwam. De vriendschap was door de onderneming overigens wel beter geworden, maar als ik het opnieuw zou doen, dan zou ik geen V.O.F. meer nemen omdat je ook verantwoordelijk wordt voor fouten van een ander.

[ Voor 10% gewijzigd door Trommelrem op 18-03-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
De wet kent de term zzp'er niet. Je bent ondernemer of je bent er niet.

Je hoort overal en nergens die term, maar er zijn er maar weinig die weten wat het inhoud. Zzp'er is een zelfstandige zonder personeel. Als je genoeg omzet (verwacht te ) draaien ben je ondernemer, anders is het resultaat uit overige werkzaamheden maar kun je nog btw-plichtige zijn.

En er wordt al tevens geclaimed dat je meer verdient als zelfstandige, maar dat kun je niet vantevoren zeggen. Je kunt er van uitgaan dat je op jaarbasis 800 tot 1400 uur gaat factureren, en als je aan dat laatste komt doe je het echt goed.
Als je echter aan de onderkant zit, dan moet je daar wel al je kosten mee betalen, belasting, premies etc. Met weinig kosten is het goed te doen, maar als je een pand huurt à 1200 de maand, dan gaat het al hard. Vooral realistisch blijven op korte termijn maar ook op lange termijn dan hou je het meeste lol aan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:30

MagicTempest

Fly pig!

Ik heb en paar jaar geleden ook een VOF gehad met een vriend en wat wij hebben gemerkt is dat duidelijk communiceren echt het belangrijkste is wat er bestaat. Met drie mensen is dat nog een stuk moeilijker dan met twee mensen. In dat geval zou ik kiezen om als ZZP'er te beginnen.

Let overigens ook op dat je als ondernemer te maken krijgt met zaken waar je als werknemer nooit mee te maken krijgt. Laat je daarom goed voorlichten.

Overigens als andere tip zou ik je mee willen geven wat aan je taal te doen, als je mij een offerte stuurt met dezelfde basale fouten erin als in je posts zou je bij mij geen opdracht krijgen. (bijvoorbeeld basen en genereerd) Als je dyslectisch bent dan is het verstandig om iemand anders naar de stukken te laten kijken die je schrijft. 100% foutloos hoeft over het algemeen niet (dat doe ik ook niet) maar de meeste basisfouten zou je er wel uit moeten halen.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:03
Wat ik nog nergens zie terug komen is hoe jullie werkgevers tegenover deze plannen staan?
Het is tenslotte niet vanzelfsprekend dat een werkgever zondermeer akkoord gaat met nevenactiviteiten van personeel.
http://zakelijk.infonu.nl...dat-van-je-werkgever.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-07 12:47
Mijn eerste gedachte is: welk deel van de markt ga je aanboren?

Je bent met een aantal verschillende IT-ers. Die zouden samen projecten kunnen doen (Sharepoint, .NET en MS BI liggen niet zover uit elkaar, de combinatie daartussen is wel te maken). Maar de markt bestaat vooralsnog vooral uit uur-factuur werk. In die business heb je geen voordeel van de synergie tussen verschillende partners. Bovendien is het een markt die nog steeds erg leunt op het ouderwetse "40 uur per week op klantlocatie" model, wat niet combineert bij je plannen om in deeltijd te starten.

Het meest aansprekende idee zou zijn om een product te ontwikkelen op basis van jullie gecombineerde skills en dan een onderneming rondom dat product neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:04
adesign schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:48:
En ik merk wel dat mijn huidige baas, maar ook ex basen personeel op klusjes zet voor 125 euro per uur, terwijl een ZZP'er blij moet zijn met 80 euro per uur. Dus vandaar dat ik had geroepen dat een onderneming met personeel een hoger uurtarief kan vragen als een ZZP'er in mijn vakgebied (Software Engineer, BI, SharePoint). Wat hier de reden van is weet ik niet, maar misschien wel omdat een bedrijf wat meer zekerheid kan bieden aan resources. Als er een klus is voor 4 personen, dan krijgt het 4 personen. Een onderneming heeft ook wat meer naamsbekendheid met een grote portfolio. Een onderneming heeft vele gecertificeerde personeelsleden waardoor de onderneming goldpartner is van bijv. Microsoft. Een onderneming kan je software oplossing in beheer nemen en een SLA met je afspreken. Een ZZP'er kan dit niet zo snel doen, aangezien hij na de ene klus al weer op een andere klus zit om billable te blijven.
En dit snap ik niet :+

Veel ZZPers werken via netwerken van detacheerder's of via via.. Met andere worden zij hebben direct contact met de klant, Jij factureert aan de tussen persoon.

Als jij direct bij een klant aan de slag kan kan jij ook 125 euro per uur vragen. Maar wil de klant dat betalen. Daarnaast hebben veel bedrijven juist detaceerders en tussen personen ingehuurd om voor hun de juiste kandidaten te vinden.
De tussen persoon kan dan kiezen of een eigen medewerker er op afsturen of een ZZPer. Laat dan net 100 ZZpers met hetzelfde CV op de stoep staan. Dan is het gewoon wie is het goedkoopst en kunnen we lekker omzet draaien en een stukje gunnen naast je kennis natuurlijk..

Mijn pa werkt via een tussen persoon in de bouw voor 45 euro per uur. Maar hij heeft ook een andere klant (bouw bedrijf) als die werk heeft dan staat hij daar voor 60 euro per uur.

Je moet dus zorgen dat je directe klanten krijg zonder tussen persoon. Heb je die kan je vragen wat je wilt mits de klant jouw tarief aantrekkelijk vind. Het is dus BS dat een ZZPer maar weinig kan verdienen.

Daarnaast heb ik het gevoel dat je niet weet wat ondernemen inhoud.
Jij als Zelfstandige kan ook met certificaten en cursussen bij MS een partner licentie krijgen en dan heb je ook recht op bepaalde support faciliteiten van MS.

Naams bekendheid kan ook alleen. Er zijn zat mensen die als zelfstandige werken en overal aanvragen vandaan krijgen. Ze hebben een bedrijfsnaam en hebben ook mond op mond reclame. Brief papier en logo's en zelfs een website.
Je hoeft als zelfstandige geen duur ICT park te hebben. Misschien een zware server om zelf te kunnen testen e.d. Daarnaast kan je ook een SLA afspreken met klanten. als je genoeg netwerk kan je zelfs een ander bedrijf die een per uur fee rekent aan jou de SLA afhandelen. soort support contract met een bestaand support bedrijf. Jij zorgt dan voor werk voor zo'n bedrijfje en jij strijkt er ook nog wat geld mee op. Waarna je later ook weer werk kan krijgen van dat bedrijfje. Wissel werking ;-) Zo kan je een beetje garanderen dat je werk houd.

Als je veel werk heb kan je dat weer afschuiven naar andere concollega's die op hun beurt als zij het druk hebben weer werk naar jou afschuiven.. Zo gaat het een beetje in die wereld.

[ Voor 22% gewijzigd door To_Tall op 19-03-2013 00:44 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-07 12:56
Een risico dat een opdrachtgever loopt bij een zzp'er is dat die ene persoon 'onder de tram kan lopen'. Als het werk kan worden overgenomen door een collega geeft dat een opdrachtgever meer zekerheid.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:04
Kalief schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 00:39:
Een risico dat een opdrachtgever loopt bij een zzp'er is dat die ene persoon 'onder de tram kan lopen'. Als het werk kan worden overgenomen door een collega geeft dat een opdrachtgever meer zekerheid.
Dat is natuurlijk ook niet hellemaal waar.

Als de ZZPer onder een tram loopt kan het werk ook overgenomen worden door een ander. Ja heeft misschien een dag extra vertraging. Maar als ik onder de TRAM loop zal er morgen bij de klant van mijn baas ook niet iemand zitten. Sterker nog, Zal zeker 2 maanden duren voordat de nieuwe medewerker is ingewerkt. Omdat we een product aan het uitrollen ben dat door MS ook wordt gezien als iets nieuws.. Ze hebben een voorstel geschreven en wij zijn het aan het uitwerken waarna het in productie wordt genomen. Bij inproductie nemen zullen ong 10.000 gebruikers er in eerste instantie gebruik van maken waarna later nog eens 90.000 bij zullen komen.

Het gaat hier om een authentiecatie platform naar sharepoint.

En zo zijn er nog duizenden projecten waar een nieuwe medewerker niet zomaar aan de slag kan gaan.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1