'er is een probleem met uw hardeschijf...'

Pagina: 1
Acties:
  • 720 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 22:23
Hallo,

Ik krijg deze melding elke keer als windows opstart;

http://www.pc-helpforum.b...m-met-probleem-schijf.jpg (plaatje van internet)

Ik heb intussen een volledige schijfcontrole uitgevoerd buiten windows om en na anderhalf uur windows weer ingekomen om weer verwelkomd te worden door deze melding.

Ik vind op internet alleen maar 'goed' advies om te backuppen, maar niet hoe ik die melding weg krijg.

Iemand enig idee?

p.s. Ik maak deze pc voor iemand en de primaire schijf was ook al niet in orde, dus was de secundaire schijf en daar krijg ik nu zo'n melding op. Ik geef uiteraard aan dat ze de boel veilig moeten stellen (staan veel homevideo en foto's op).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:19

Baggeraar

Wat een gebagger..

Eerst en vooral zorgen dat je een backup hebt!

daarna kan je gaan testen.
download bijvoorbeeld HDtune eens, daarmee kan je de S.M.A.R.T. data al eens uitlezen en in het tabblad "error check" een error check op die schijf uitvoeren (uiteraard geen quick scan, want die is bijna nooit correct).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Dat is niet echt het antwoord waar ik naar opzoek ben, een backup heb ik al gemaakt. De hardeschijf is toen geformateerd, voorzien van een nieuwe partitie indeling en vervolgens de backup weer teruggeplaatst.
Deze backup heb ik nog dubbel, dus altijd veilig.

Maar ik wil de boel niet scannen, ik wil van die melding af :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-07 14:11

Soggney

Zeekomkommer

BLACKfm schreef op zondag 17 maart 2013 @ 22:07:
Vervang de harde schijf. Als de hardware kapot gaat, kan je nog zo vaak formatten als je wenst, de melding zal waarschijnlijk blijven terugkomen. Enkel als je verder onderzoek uitvoert, kan je een misschien alternatieve oplossing vinden.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Tja, ervangen is inderdaad het beste, maar ik werk met een €0,- budget, en ik heb ze niet op de plank liggen.

Maar ik kreeg zowaar een minuut geleden nogmaals de melding maar dit keer met de optie "niet meer vragen (niet aanbevolen)" , dus hopelijk komt het nou niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 09:44

Quad

Doof

Waarom post je niet even SMART waarden van de harde schijf? Kan je vinden middels de al aangegeven HD Tune.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Volgende week het volgende bericht van BLACKfm

Mijn PC start niet meer op, geeft melding "Operating System not found." ;)
Hoe kan ik hem repareren?

[ Voor 13% gewijzigd door Wim-Bart op 17-03-2013 23:04 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05-2024

deejee007

Ubuntu fan

SMART status bekijken !!!!

Niels en Lieke in the house

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

BLACKfm schreef op zondag 17 maart 2013 @ 22:07:
Ja, want het interesseert je niet dat je software ontdekt dat je hardware aan het doodgaan is, je hebt liever die melding weg en over 2 weken een dooie hardeschijf? Ga eens gewoon wat scans doen of vervang de schijf gewoon blind als je daar geen zin in hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door NMe op 17-03-2013 23:10 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 09:44

Quad

Doof

Die kennis van jou verwacht ook dat die PC het komende tijd weer doet, en als hij over een week met een niet meer opstartende PC zit dan is het jouw probleem, en dat proberen wij nu weer te voorkomen door samen met jou erachter te komen wat er aan de hand is.

Stel ik ben aan het rijden, van Enschede naar Amsterdam, halverwege Utrecht geeft de meter aan dat de brandstof op is, wat ga je doen? Van de snelweg af om even te tanken of negeren en lekker doorrijden tot je langs de kant staat en extra kosten mag gaan maken?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-07 08:51

McGryphon

Veul vrouwkes!

Waar staan de backups op? Op een harde schijf? If so, dan is het probleem heel snel en (zo goed als) kosteloos op te lossen zonder zo'n groot risico te lopen op een PC die binnenkort helemaal niks meer doet.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 22:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

BLACKfm schreef op zondag 17 maart 2013 @ 22:55:
Tja, ervangen is inderdaad het beste, maar ik werk met een €0,- budget, en ik heb ze niet op de plank liggen.
Oplossing is doodsimpel:
Je geeft aan je client door wat er mis is en meld dat hij/zij 2 opties heeft: 1) nieuwe schijf kopen, of 2) doorgaan met wat er nu in zit en de kans dat 't morgen niet meer werkt.

Echt, wat denk je nou? Als je constant hoofdpijn hebt laat je dat toch ook onderzoeken, ipv telkens pijnstillers in je donder te gooien en hopen dat 't weggaat? Als je 't 2e doet, kan je zomaar dood neervallen omdat je niet naar 't ziekenhuis bent gegaan om je hoofd te laten scannen en zo een tumor of ander letsel te vinden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Begin eens met de SMART te posten. Zonder meetgegevens kan je niets zeggen.

Voor zover ik weet geldt die Windows-melding als je een SMART attribuut hebt dat de threshold overschrijdt. Dat is iets wat de hardeschijf zelf bepaalt. Soms is dat heel streng afgesteld, zoals een schijf die 55 graden wordt al een SMART failure afgeeft. Dat is lichtelijk overdreven; een schijf spat niet gelijk in duizend stukjes uit elkaar als hij 55 graden wordt.

Dus als je hier even met HDtune of CrystalDiskInfo een screenshot post, kunnen we beginnen met een eerste analyse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:02

Q

Au Contraire Mon Capitan!

BLACKfm schreef op zondag 17 maart 2013 @ 22:55:

Maar ik kreeg zowaar een minuut geleden nogmaals de melding maar dit keer met de optie "niet meer vragen (niet aanbevolen)" , dus hopelijk komt het nou niet meer terug.
Ik vind het grappig dat nu x mensen + topic starter in een forum tijd besteden aan dit probleem waar de getroffene zelf geen cent aan wil uitgeven.

Als het probleem je 0 euro waard is, dan is het probleem niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Je hebt dus gezegd dat tegen de persoon van wie die computer is dat je het wel even zou fixen en het enige wat je wilt doen is symptoom bestrijding?
Als je de computer in deze staat terug geeft zeg er dan a.u.b. wel bij dat je het probleem niet opgelost hebt maar alleen uitgesteld hebt.

En heb je de primaire schijf wel goed getest voordat je tot de conclusie kwam dat die niet in orde was? Wat ik lees is dat je een schijf die 'niet in orde is' vervangen hebt door een schijf die 'niet in orde is'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Als je van die melding af wilt; er is een knop "Annuleren", werkt dat?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Doet me denken aan een klasgenoot op de MAVO.

Voor de gein wel eens een virusscanner op z'n computer in de klas geinstalleerd. Gelijk bingo.

Hij ons niet willen geloven dat het serieuze meldingen zijn en klikt ze weg.

paar dagen daarna... "WTF, ik kan m'n Word bestanden niet meer openen" Goh... for real?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Anoniem: 63975 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:00:
Doet me denken aan een klasgenoot op de MAVO.

Voor de gein wel eens een virusscanner op z'n computer in de klas geinstalleerd. Gelijk bingo.

Hij ons niet willen geloven dat het serieuze meldingen zijn en klikt ze weg.

paar dagen daarna... "WTF, ik kan m'n Word bestanden niet meer openen" Goh... for real?
Het erge vind ik nog dat mensen wanneer de melding 'weg' is in de veronderstelling zijn dat het probleem ook weg is, hence de computer geeft geen melding meer. En dan wel een gift ontvangen voor de werkzaamheden die zijn gedaan. Nu zeg ik niet dat de TS dit doet maar ik ben ze tegen gekomen ;(

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Voorlopig zet ik dit topic op slot wegens te weinig inzet. Als de topicstarter serieus is in zijn behoefte dit probleem te analyseren, kan hij mij een Direct Message sturen met de boodschap dat hij de gevraagde gegevens paraat heeft. Dan kan het topic weer heropend worden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.