Veiligheid Ip Camera's WIFI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 506541

Topicstarter
Beste medeTweakers,

Ik heb even een vraag met betrekking tot wifi ip camera's om het huis in de gaten te kunnen houden.
Heb nog enorme twijfels over de aanschaf van zulke camera's omdat ik hier en daar signalen oppik over de slechte beveiliging die sommige van deze apparaten hebben.

Een collega van mij heeft mij al op het feit gewezen dat sommige camera's direct via de url zijn te benaderen, na de inlogpagina. Ik heb dit even getest via Google en jawel ik kon zonder in te loggen de camera bewegen etc.

Mijn vraag aan jullie is dus, is het verstandig om dit aan te schaffen of kan de hele wereld meekijken met wat er thuis gebeurd? Welke camera's raden jullie aan of hoe kan ik de beveiligin verbeteren, naast alleen een gebruiktnaam en wachtwoord?

Bedankt!

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 12:16
Wat is je doel?

Als je alleen beelden wilt kunnen opslaan op lokale storage, waarom zou je hem dan publiek beschikbaar maken? In dat geval lekker achter je firewall houden, desnoods geen gateway instellen en prima. De embedded OS-en (met webservices) blijken inderdaad nogal regelmatig beveiligings problemen te hebben (meestal door niet onderhouden firmware).

In je topic titel zet je 'wifi', maar publieke toegang heeft daar niet zoveel mee te maken. Wifi is natuurlijk redelijk lokaal beschikbaar, al kan dat ook een doelwit zijn natuurlijk. Ook de wifi-stacks zijn vaak verouderd (nog veel op WEP- of WPA). Gewoon een kabel gebruiken, sneller en stabieler ook.