Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

no-ip camera hostname krijg geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• hast66
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-11 17:00
Hoi,
ik heb bij vrienden op hun Bbox2 en netwerkcamera geinstalleerd en deze met port forwarding via port 164 naar buiten verbonden. Als ik nu naar hun IPadres:164 surf krijg ik de camera te zien.
So far so good

Maar omdat Belgacom regelmatig dit IPadres veranderd wil ik gebruik maken van No-ip.
Ik heb dus een account aangemaakt, een hostname aangemaakt met port80 redirect zodat ik -na update host- mijn hostname zie met daarnaast mijn ipadres:164
Als ik nu naar die hostname surf vind mijn browser niets?
Wat mis ik?
Bedankt

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
hast66 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 20:58:
Ik heb dus een account aangemaakt, een hostname aangemaakt met port80 redirect
Waarom niet een gewone Dynamic DNS account instellen en hostname:164 gebruiken?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die is niet meer gratis voor nieuwe gebruikers ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 13:44
Raven schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:32:
Die is niet meer gratis voor nieuwe gebruikers ;)
Het is nog wel gratis:
http://dyn.com/dns/dyndns-pro-free-trial/
Decide you no longer want the DynDNS Pro trial? Just cancel your DynDNS Pro trial within 14 days and you will not be charged. You may keep one hostname free of charge for trying out the DynDNS Pro trial.
Alleen is het geen fijne manier van werken :)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, ik dacht dat dat alleen voor bestaande gebruikers was die voor het moeten betalen al een registratie hadden. Waarbij er dan minimaal 1* per maand ingelogd moet worden om het gratis account actief te houden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Je moet de No-IP-account updaten met het IP van je vrienden. Doe je het op deze manier niet met je eigen IP? Dat werkt niet, want op jouw adres staat geen camera, toch?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Raven schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:47:
Hmm, ik dacht dat dat alleen voor bestaande gebruikers was die voor het moeten betalen al een registratie hadden. Waarbij er dan minimaal 1* per maand ingelogd moet worden om het gratis account actief te houden.
Via No-IP moet je ook 1x per maand inloggen (als je IP adres niet wijzigt en met de huidige stabiele verbindingen in NL heb je dat vaak genoeg.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:50

franssie

Save the albatross

BèR schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:51:
Je moet de No-IP-account updaten met het IP van je vrienden. Doe je het op deze manier niet met je eigen IP? Dat werkt niet, want op jouw adres staat geen camera, toch?
Dit dus, of TS is onduidelijk getypt ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• hast66
Bedankt vor de reacties.
De NOIP host is opgesteld met het IPadres van mijn vrienden (België)
Het lastige is als ik dit thuis wil nakijken of zo, dat de NOIP site dit dan veranderd naar mijn ipadres.
En bij mijn vrienden kan ik extern via de router NIET naar dit adres surfen als ik intern ben verbonden
Dus ik zal straks thuis nog eens proberen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"En bij mijn vrienden kan ik extern via de router NIET naar dit adres surfen als ik intern ben verbonden"

NAT loopback moet wel ondersteund worden om dat te kunnen ;)

Oscar Wilde

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:15

NeHoX

Gamer + PV

Heeft de router van je vrienden geen optie om Dynamic DNS provider te gebruiken? Sommige routers hebben dit en rapporten dus het IP iedere keer naar de DyDNS provider.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• hast66
Tis een Bbox router van Belgacom en als ik zo wat google zijn daarmee hopen problemen als je wat meer wil dan gewoon surfen.
Mijn vrienden hebben nu een vast IPadres gevraagd en gekregen maar dit geeft geen enkele verbetering.
meer nog, nu geraak ik zelfs niet meer op de router site om de config na te kijken.
Eerst kon ik nog op de homepage waar je het serienummer moet ingeven om verder te kunnen maar hij accepteerde dit serienummer niet en nu vindt ik zelfs de homepage niet meer.
Ik zal morgen alles eens spanningsloos zetten.
Kan men eigenlijk via een externe PC zo'n router configureren? op die routers' site geraken

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat klinkt erg bekend, in NL hebben KPN klanten dat met de ExperiaBox.

Standaard zou het extern toegang krijgen tot de router uitgeschakeld moeten zijn, maar of dat ook zo is...

Oscar Wilde

Pagina: 1